Αρχίζουν οι διαπραγματεύσεις για το deal MIG - Ο.Α.
Τρίτη, 10-Φεβ-2009 10:28
Του Φώτη Φωτεινού
Ξεκινούν σήμερα, στα γραφεία της Εθνικής Τράπεζας, οι απευθείας διαπραγματεύσεις μεταξύ των συμβούλων αποκρατικοποίησης της Ο.Α. και της MIG. H MIG θα έχει πρόσβαση σε όλο το data room των εταιρειών της Ο.Α., σε μια προσπάθεια η διαπραγμάτευση να έχει κλείσει σε ένα μήνα.
Την όλη διαδικασία θα επιτηρούν στελέχη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκειμένου η ενδεχόμενη συμφωνία να έχει την έγκριση της Ε.Ε.
Η κυβέρνηση φιλοδοξεί να εκδηλώσει δημόσιο ενδιαφέρον και άλλος επενδυτικός όμιλος, επιθυμώντας να αποφύγει επικρίσεις για «αδιαφανείς διαδικασίες».
“Σανίδα σωτηρίας” η πρόταση της MIG
«Σανίδα σωτηρίας» για την κυβέρνηση αποτέλεσε η πρόταση της MIG για την εξαγορά της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Σε πρώτη φάση, η MIG δείχνει διατεθειμένη να πληρώσει τις κατ’ ελάχιστον αποτιμήσεις του πτητικού έργου (45,7 εκατ. ευρώ), της επίγεια εξυπηρέτησης (44,8 εκατ. ευρώ) και της τεχνικής βάσης (16,7 εκατ. ευρώ), δηλαδή 107,2 εκατ. ευρώ.
Στη συνέχεια, δείχνει διατεθειμένη να δαπανήσει άλλα 100 εκατ. ευρώ για κεφάλαια κίνησης.
Η MIG δεν είναι υποχρεωμένη να εξαγοράσει τα ιδιόκτητα αεροσκάφη των Ο.Α., τα οποία έχουν αποτιμηθεί από ανεξάρτητο εκτιμητή στα 90,3 εκατ. ευρώ, όπως και τα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία του κλάδου της επίγειας εξυπηρέτησης (έχουν αποτιμηθεί στα 25,07 εκατ. ευρώ) και τα αντίστοιχα της τεχνικής βάσης (3,84 εκατ. ευρώ).
Ξεκινούν σήμερα, στα γραφεία της Εθνικής Τράπεζας, οι απευθείας διαπραγματεύσεις μεταξύ των συμβούλων αποκρατικοποίησης της Ο.Α. και της MIG. H MIG θα έχει πρόσβαση σε όλο το data room των εταιρειών της Ο.Α., σε μια προσπάθεια η διαπραγμάτευση να έχει κλείσει σε ένα μήνα.
Την όλη διαδικασία θα επιτηρούν στελέχη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκειμένου η ενδεχόμενη συμφωνία να έχει την έγκριση της Ε.Ε.
Η κυβέρνηση φιλοδοξεί να εκδηλώσει δημόσιο ενδιαφέρον και άλλος επενδυτικός όμιλος, επιθυμώντας να αποφύγει επικρίσεις για «αδιαφανείς διαδικασίες».
“Σανίδα σωτηρίας” η πρόταση της MIG
«Σανίδα σωτηρίας» για την κυβέρνηση αποτέλεσε η πρόταση της MIG για την εξαγορά της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Σε πρώτη φάση, η MIG δείχνει διατεθειμένη να πληρώσει τις κατ’ ελάχιστον αποτιμήσεις του πτητικού έργου (45,7 εκατ. ευρώ), της επίγεια εξυπηρέτησης (44,8 εκατ. ευρώ) και της τεχνικής βάσης (16,7 εκατ. ευρώ), δηλαδή 107,2 εκατ. ευρώ.
Στη συνέχεια, δείχνει διατεθειμένη να δαπανήσει άλλα 100 εκατ. ευρώ για κεφάλαια κίνησης.
Η MIG δεν είναι υποχρεωμένη να εξαγοράσει τα ιδιόκτητα αεροσκάφη των Ο.Α., τα οποία έχουν αποτιμηθεί από ανεξάρτητο εκτιμητή στα 90,3 εκατ. ευρώ, όπως και τα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία του κλάδου της επίγειας εξυπηρέτησης (έχουν αποτιμηθεί στα 25,07 εκατ. ευρώ) και τα αντίστοιχα της τεχνικής βάσης (3,84 εκατ. ευρώ).
Στα ύψη η ψυχολογία των εργαζομένων της Ο.Α.
Ήδη, πάντως οι πρώτες ευεργετικές συνέπειες από την εμπλοκή της MIG φαίνονται από το κλίμα που επικρατεί στο εσωτερικό των εταιρειών της Ο.Α. Η ψυχολογία των εργαζομένων της ΟΑ έχει εκτιναχτεί στα “ύψη”.
Πρώτον, θα λάβουν τα χρήματα της αποζημίωσης (1,3 δισ. ευρώ συνολικά) και δεύτερον, θα προσληφθούν σε μια νέα εταιρεία, η οποία εμφανίζει ισχυρά οικονομικά θεμέλια.
Σε πολιτικό επίπεδο, μονάχα ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΚΕ εμφανίζονται ριζικά αντίθετοι στην πώληση της Ο.Α. στην MIG, υποστηρίζοντας ότι η Ο.Α. πρέπει να παραμείνει στο Δημόσιο.
Αντίθετα, το ΠΑΣΟΚ διατηρεί πιο διαλλακτική στάση, κάνοντας λόγο ότι το Δημόσιο πρέπει να διατηρήσει ποσοστό στη «νέα ΟΑ».