Ενδιαφέρον MIG για Ολυμπιακή (upd)
Πέμπτη, 05-Φεβ-2009 11:35
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 14:57
Του Γιώργου Δημητρομανωλάκη
Ενδιαφέρον για την Ολυμπιακή Αεροπορία εκδήλωσε η ΜIG η οποία δηλώνει έτοιμη να προσέλθει σε απ΄ ευθείας διαπραγματεύσεις.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση η MIG προσφέρει οικειοθελώς στο Δημόσιο δυνατότητα επανακρατικοποίησης, ενώ επισημαίνεται ότι επιθυμεί διακομματική συναίνεση και κοινωνική αποδοχή για την πρωτοβουλία της.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο όμιλος της MIG ενδιαφέρεται και για τις τρεις εταιρείες της Ολυμπιακής Αεροπορίας (πτητικό έργο, επίγεια εξυπηρέτηση, τεχνική βάση), με τίμημα το οποίο κυμαίνεται στα 200 εκατ. ευρώ. Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, από το σύνολο του ποσού, 100 εκατ. ευρώ αφορά την άμεση καταβολή, ενώ τα υπόλοιπα 100 εκατ. θα χρησιμοποιηθούν για κεφάλαια κίνησης (αγορά ανταλλακτικών, αεροσκαφών, αλλά και για το προσωπικό που θα χρησιμοποιηθεί).
Εξάλλου ο κ. Ανδρέας Βγενόπουλος μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό realfm επιβεβαίωσε την πληροφορία ότι η MIG ενδιαφέρεται για το σύνολο της Ολυμπιακής, ήτοι και για τα τρία κομμάτια, τονίζοντας: "Υποτίθεται ότι αν κανείς επιθυμεί τελικώς να αγοράσει και όλα τα αεροπλάνα και όλα τα ανταλλακτικά και τα λοιπά, η επένδυση μπορεί να αγγίξει τα 200 εκατομμύρια."
Αναλυτικά η πλήρης ανακοίνωση έχει ως εξής:
"Στη σημερινή κρίσιμη για την πατρίδα μας οικονομική συγκυρία η συνέχεια της λειτουργίας της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ είναι αποφασιστικής σημασίας για τον τουρισμό, την απασχόληση, την ψυχολογία όλων μας και το κύρος της Ελλάδας στη διεθνή επενδυτική κοινότητα. Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ είναι ένα κομμάτι τις ιστορίας μας και της ζωής μας και θέλουμε να υπάρχει και να μας ξανακάνει υπερήφανους.
Γι΄αυτούς τους λόγους η MIG αποφάσισε σήμερα να ανταποκριθεί στην έκκληση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων και είναι έτοιμη να προσέλθει σε απ΄ευθείας διαπραγματεύσεις ώστε η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ να συνεχίσει να λειτουργεί στα πλαίσια της ελληνικής επιχειρηματικότητας. Εφ΄όσον οι διαπραγματεύσεις καταλήξουν σε συμφωνία προτιθέμεθα να παραχωρήσουμε οικειοθελώς στο Ελληνικό Δημόσιο τη δυνατότητα επανακρατικοποίησης της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ σε χρονικό διάστημα μέχρι και 3 μήνες μετά τη διεξαγωγή των επόμενων εκλογών.
Η σημερινή μας απόφαση ελπίζουμε να αντιμετωπισθεί σε αντιστοιχία με τις πραγματικές μας προθέσεις και πέρα από
Να σημειωθεί ότι μετά το τέλος των διαπραγματεύσεων την τελική απόφαση για την απόκτηση της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ θα λάβει το Διοικητικό Συμβούλιο της MIG, σταθμίζοντας μεταξύ άλλων και την επίτευξη ή μη της επιθυμητής διακομματικής συναίνεσης, αλλά και την κοινωνική αποδοχή για τις εξελίξεις αυτές στον εθνικό μας αερομεταφορέα".
Γιατί η MIG δεν έλαβε μέρος στο διαγωνισμό
Στη συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό realfm ο κ. Βγενόπουλος δήλωσε "ξαφνιασμένος" καθώς -όπως εξήγησε- "πληροφορήθηκα χθες από τους επιτελείς μου ότι η Επιτροπή της Αποκρατικοποίησης έκανε ανοιχτή έκκληση στους Έλληνες επιχειρηματίες προκειμένου να διασωθεί η Ολυμπιακή και να συνεχίσει τη λειτουργία της και μάλιστα με αρκετά στοιχεία ευαισθησίας και με μία έκκληση που απευθυνόταν και στα συναισθήματα. Αυτό ήταν κάτι το οποίο που δεν το είχαμε συνηθίσει από την κυβέρνηση και σήμερα το πρωί κάναμε επειγόντως μία σειρά από συσκέψεις εντός του ομίλου και βγάλαμε την ανακοίνωσή μας".
Σε άλλο σημείο ο κ. Βγενόπουλος δήλωσε ότι είχε ενημερωθεί από τους συμβούλους και κυρίως από την Λαζάρ όταν ξεκίνησε η διαδικασία για την Ολυμπιακή και τόνισε: "Εμείς δεν θελήσαμε να λάβουμε μέρος στο διαγωνισμό αυτό διότι θα μας προσέθετε ένα καινούργιο business plan για το οποίο θα έπρεπε πάλι να αποκτήσουμε στελέχη, να αποκτήσουμε πείρα, να κάνουμε τις συμφωνίες. Θα ήταν για μας, αν θέλετε, μία διαδικασία επενδυτική μέσα σε ένα περιβάλλον που υπάρχουν και πολλές άλλες ευκαιρίες. Και γι’αυτό και δεν λάβαμε μέρος στο διαγωνισμό. Από την άλλη την πλευρά όμως, δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε το γεγονός ότι ένα πιθανό κλείσιμο της Ολυμπιακής, όπως έχουμε φθάσει σήμερα να συζητάμε, γιατί εκ των όσων αντιλαμβανόμεθα η προθεσμία μας από την Ε.Ε. είναι μέχρι το Μάιο. Αν δεν υπάρχει λύση, το Μάιο η Ολυμπιακή κλείνει. Αυτό, λοιπόν, εμείς υπολογίζουμε ότι θα έχει ένα τεράστιο κόστος για την ελληνική οικονομία και την ελληνική κοινωνία, θα βλάψει σημαντικά τον τουρισμό και εκατοντάδες επιχειρήσεις που συνδέονται με αυτή τη δραστηριότητα και επειδή ο δικός μας ο επιχειρηματικός όμιλος με διάφορα μεγέθη είναι περίπου το 3% της ελληνικής οικονομίας, αντιλαμβάνεστε ότι και εμμέσως θα είχαμε να υποστούμε κι εμείς κάποιες βλάβες. Συν το γεγονός ότι η διεθνής επενδυτική κοινότητα, βλέποντας ότι ένα brand name όπως είναι της Ολυμπιακής που είναι ίσως το πιο γνωστό brand name ελληνικό στο εξωτερικό, ότι έμεινε στα αζήτητα θα επιτείνουν μια αρνητικότητα την οποία ήδη έχουν εναντίον της χώρας μας. Για όλους αυτούς τους λόγους λοιπόν πιστέψαμε ότι δεν θα έπρεπε ούτε καν να υπάρχει η εκκρεμότητα αν θα βρεθεί ενδιαφερόμενος ή δεν θα βρεθεί και αποφασίσαμε να προχωρήσουμε άμεσα".
Ερωτηθείς για το θέμα της αποτίμησης της Ο.Α. ο επικεφαλής της MIG δήλωσε: "Σήμερα το πρωί από την ανακοίνωση που έγινε χθες, ότι υπάρχουν κάποιες μίνιμουμ αποτιμήσεις, οι οποίες όμως δεν είναι αποτιμήσεις για το σύνολο της δραστηριότητας που αποκτάται. Είναι καταρχήν κάποιες τιμές ελάχιστες βάσης και μετά ο ενδιαφερόμενος επενδυτής θα πρέπει να πληρώσει επιπλέον για τα τυχόν αεροπλάνα που θέλει, για τον τυχόν εξοπλισμό που θέλει και τα λοιπά και τα λοιπά. Κάνοντας μια αν θέλετε εύκολη αποτίμηση, θεωρούμε ότι εκτός αν έχουμε κάποιες πολύ μεγάλες εκπλήξεις, ότι θα είμαστε σε θέση να δώσουμε τις τιμές αυτές τις οποίες έχει υπολογίσει..."
Απαντώντας σε ερώτηση αν η MIG προτίθεται να αναπτύξει την Ο.Α. ή να τη μεταπωλήσει επεσήμανε: "Βρίσκομαι μέσα στην αγορά τώρα γύρω στα 11 χρόνια, οποτεδήποτε αγοράζουμε κάτι η πρώτη ένστασης είναι ότι το αγόρασε για να πουλήσει και να βγάλει κέρδος. Ε! δεν υπάρχει ούτε μια περίπτωση όπου να έχουμε αγοράσει κάτι και να το έχουμε πουλήσει. Δεν αποκλείεται τίποτα στο εις μέλλον, τα πάντα... προφανώς ας πούμε δεν μπορεί κανείς να κάνει τέτοιου είδους δεσμεύσεις παντοτινές αλλά δεν έχουμε καμία τέτοια πρόθεση".
Μεταξύ άλλων ο κ. Βγενόπουλος ανέφερε και το εξής: "Είναι σχεδόν αυτονόητο ότι δεν μπορεί η Ολυμπιακή να πήγαινε τόσο καλά όσο στα χέρια ιδιωτών επιχειρηματιών και το ίδιο ισχύει για την ΔΕΗ, το ίδιο ισχύει για τον ΟΤΕ και τα λοιπά. Το κράτος πρέπει να επεμβαίνει κατά τη δική μου την εκτίμηση σε ορισμένες περιπτώσεις, όπου υπάρχουνε πραγματικά προβλήματα στη διάρθρωση της οικονομίας, να έχει κάποιον μερικό ή ολικό κρατικό έλεγχο σε έναν προσωρινό χαρακτήρα, να επιδιώκει ομαλοποίηση αγορών και εν συνεχεία να φεύγει. Ή να βρει έναν μαγικό τρόπο-που δεν πιστεύω ότι θα τον βρει ποτέ- να έχει τα στελέχη εκείνα τα οποία μπορούν να τρέξουνε, με άλλες λογικές, δημόσιες επιχειρήσεις, αλλά αυτό για να είμαι ειλικρινής το βρίσκω ότι είναι ανεδαφικό".
Κ. Χατζηδάκης: Η πρόταση της MIG θα εξεταστεί με τη "δέουσα προσοχή"
Ο υπουργός Ανάπτυξης, Κ. Χατζηδάκης ανέφερε, εξερχόμενος του Μεγάρου Μαξίμου μετά την ολοκλήρωση της διυπουργικής επιτροπής για την οικονομία: "Η διαδικασία για την Ολυμπιακή έχει μπει, από χθες, σε μια καινούργια φάση. Η Κυβέρνηση έκανε δημόσια, πρόταση προς επιχειρηματικούς ομίλους, κυρίως ελληνικούς. Πληροφορήθηκα τώρα, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής, ότι υπάρχει κατ’ αρχήν πρόταση από ελληνικό επιχειρηματικό όμιλο. Η πρόταση αυτή, όπως και όποιες άλλες ενδεχομένως υποβληθούν, θα εξεταστεί με τη δέουσα σοβαρότητα και προσοχή».
Υπέρ της κίνησης της MIG, αλλά με προϋποθέσεις τάσσονται οι πιλότοι
Υπέρ της ιδιωτικοποίησης των Ολυμπιακών Αερογραμμών και της κίνησης εξαγοράς της από την MIG, τάσσονται οι περισσότεροι πιλότοι της εταιρείας. «Υποστηρίζουμε την πρόταση της MIG, μόνο αν αυτή έχει ως στόχο την ανάπτυξη της εταιρείας, δηλαδή έχει μακροπρόθεσμο χαρακτήρα», αναφέρουν πιλότοι των Ολυμπιακών Αερογραμμών. Παράλληλα, ζητούν την αλλαγή της διοίκησης της εταιρείας με την τοποθέτηση ανεξάρτητου φορέα για το επόμενο χρονικό διάστημα.
Ακόμη, υποστηρίζουν την αναβολή της αποκρατικοποίησης (τουλάχιστον) για το 2010, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.