Στην Εθνική Τράπεζα καταλήγουν τα ATM της Αττικό Μετρό

Τρίτη, 02-Δεκ-2008 09:23

Του Φώτη Φωτεινού 

Η Εθνική Τράπεζα πλειοδότησε, σύμφωνα με πληροφορίες, στο διαγωνισμό της Αττικό Μετρό για την τοποθέτηση Μηχανημάτων Αυτόματης Ανάληψης Μετρητών (ΑΤΜ), σε όλους τους σταθμούς του μετρό.

Η Εθνική Τράπεζα, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, κατέβαλε οικονομικό αντίτιμο άνω των 150.000 ευρώ μηνιαίως στην Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας (ΑΜΕΛ).

Η τράπεζα διατηρεί το δικαίωμα τοποθέτησης ΑΤΜ, για τουλάχιστον πέντε χρόνια, σε όλους τους ισχύοντες σταθμούς του μετρό, αλλά και σε αυτούς που πρόκειται να λειτουργήσουν σύντομα. 

Το ενδιαφέρον των τραπεζών για τοποθέτηση μηχανημάτων ΑΤΜ στους σταθμούς του μετρό ήταν μεγάλο, καθώς οι συγκεκριμένοι χώροι θεωρούνται προνομιακοί, αφού κάθε μέρα διέρχονται από αυτούς εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες. 

Ωστόσο, όπως αναφέρουν στελέχη του τραπεζικού κλάδου, προκειμένου να παράγει κέρδος ένα ATM, θα πρέπει να γίνονται κάθε μέρα αρκετές κινήσεις, στόχος ιδιαίτερα δύσκολος σε κάποιους σταθμούς, με μικρότερη επιβατική κίνηση.

Πάντως, ο εν λόγω διαγωνισμός αποτελεί συνέχεια παλαιότερου, ο οποίος ακυρώθηκε, επειδή το τίμημα που προσέφεραν οι τράπεζες ήταν χαμηλότερο από το αντίστοιχο των προδιαγραφών.

Υπενθυμίζεται ότι τα έσοδα της ΑΜΕΛ από διαφημίσεις, στους σταθμούς και στους συρμούς, καθώς και από ενοικιάσεις χώρων ανέρχονται σε 4 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Αποτελούν περίπου το 5% των συνολικών εσόδων της εταιρείας, ποσοστό το οποίο θα μπορούσε να ήταν υψηλότερο.

Όσον αφορά τα έσοδα από τα εισιτήρια, αυτά ανέρχονται σε 90 εκατ. ευρώ, ενώ, το 2007, η εταιρεία απέδωσε στη μητρική Αττικό Μετρό λειτουργικό πλεόνασμα 17 εκατ. ευρώ. 

Πάντως, υπολογίζεται ότι, σε ανάλογα επίπεδα, θα κινηθούν τα έσοδα της ΑΜΕΛ και για το 2008.

Αρχές του 2009 η διακοπή των δρομολογίων για αεροδρόμιο 

Από «40 κύματα» έχει περάσει η διακοπή των δρομολογίων της Αττικό Μετρό από την Εθνική Άμυνα έως και την Δουκίσσης Πλακεντίας, προκειμένου να «ανοίξουν» το τούνελ για την κατασκευή του σταθμού Αγία Παρασκευή. Αρχικά, η διακοπή είχε προγραμματιστεί για τον Μάιο 2008, μετά ανακοινώθηκε ο Ιούλιος, μετά ο Οκτώβριος και τώρα «πηγαίνουμε» για τις 15 Ιανουαρίου 2009.

Το κλείσιμο της γραμμής θα γίνει αμέσως μετά τις γιορτές, ώστε να κατασκευαστούν οι σταθμοί Χολαργού, Νομισματοκοπείου και Αγίας Παρασκευής. 

Την κατασκευή των τριών σταθμών έχει αναλάβει η εταιρεία ΑΕΓΕΚ και -όπως εκτιμούν κύκλοι της ΑΜΕΛ- η κατασκευαστική θα ολοκληρώσει, εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος, το έργο που έχει αναλάβει.

Oι τρεις νέοι σταθμοί, όταν τεθούν σε λειτουργία, αναμένεται να αυξήσουν, σε ημερήσια βάση, κατά 80.000 τους επιβάτες του μετρό.