Forthnet: "Γκολ" εκατομμυρίων με τη Superleague

Δευτέρα, 27-Οκτ-2008 09:22

Του Νίκου Χρυσικόπουλου

«Κλειδώνει» η Forthnet την επένδυσή της ύψους 492 εκατ. ευρώ για την εξαγορά της συνδρομητικής πλατφόρμας Nova με την εξασφάλιση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων του ελληνικού πρωταθλήματος για την τριετία 2009-2012.

H σύμπραξη της Forthnet -που στα τέλη του περασμένου Αυγούστου απέκτησε και τυπικά τη Netmed- με τον Alpha, κατέθεσε την υψηλότερη προσφορά ύψους περίπου 135 εκατ. ευρώ στο σχετικό διαγωνισμό που πραγματοποίησε η Mondial Marketing κατ΄ εντολή της Super League, ενώ κατά περίπου 10 εκατ. ευρώ υπολειπόταν η κοινή πρόταση του Mega Channel με την On Telecoms. 

Πλέον απομένει να κατακυρωθεί και τυπικά πως όλοι οι αγώνες του ελληνικού πρωταθλήματος (πλην αυτών του Ολυμπιακού και της Ξάνθης που επέλεξαν να μείνουν εκτός της κεντρικής διαχείρισης της Superleague) για την τριετία 2009-2012, θα μεταδίδονται τα Σάββατα από τον Alpha και τις Κυριακές (ενδεχομένως και ένας τη Δευτέρα εάν αποφασιστεί) από τη Nova. 

Για να κερδίσει τη μάχη των δικαιωμάτων του πρωταθλήματος, η Forthnet χρειάστηκε να βάλει «βαθιά το χέρι στη τσέπη». Σύμφωνα με πληροφορίες, από τα 135 εκατ. ευρώ της κοινής προσφοράς, τα 15 εκατ. ευρώ ήταν το ποσοστό του Alpha και τα υπόλοιπα 120 εκατ. ευρώ της Forthnet που φυσικά παίρνει και τη μερίδα του λέοντος των μεταδόσεων πλην Σαββάτου. 

Το ποσό αυτό προήλθε από την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 299,6 εκατ. ευρώ και τη σύναψη ομολογιακών δανείων 245 εκατ. ευρώ που πραγματοποίησε η εισηγμένη για την εξαγορά της Netmed. 

Χρηματιστηριακοί αναλυτές χαρακτήριζαν την εξέλιξη αυτή ως «στρατηγικά ιδιαίτερα σημαντική» καθώς η Forthnet ουσιαστικά διασφαλίζεται το βασικό «μενού» της Nova και η υπάρχουσα πελατειακή βάση των 350 περίπου χιλιάδων συνδρομητών (αποτρέπεται δηλαδή το ενδεχόμενο μετακίνησης συνδρομητών σε άλλη πλατφόρμα σε περίπτωση που δεν κέρδιζε η Forthnet το διαγωνισμό), αποκτά πλάνο και προοπτική έως τουλάχιστον το 2012, ενώ σε δεύτερη φάση ανοίγει ο δρόμος για την αξιοποίηση του περιεχομένου της Nova σε συνδυασμό με άλλες υπηρεσίες της Forthnet.

Στελέχη της τηλεπικοινωνιακής εταιρείας δεν έκρυβαν την ικανοποίησή τους για την επιτυχία αυτή, όπως τη χαρακτήρισαν, δεδομένου πως με τον τρόπο αυτό η Forthnet αποκτά ένα ισχυρότατο πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Ανέφεραν επίσης πως με τη συμφωνία αυτή η Forthnet θα μπορέσει με «ηρεμία» να αξιοποιήσει τα οφέλη που της προσδίδει η απόκτηση της Nova και να ξεκινήσει η υλοποίηση στρατηγικών cross-selling.

Σε κάθε περίπτωση, εκτιμάται πως με το «ατού» της Nova στα χέρια της η Forthnet θα μπορεί να προσφέρει πρώτη στην ελληνική αγορά υπηρεσίες triple-play με εθνική κάλυψη, με δεδομένη μάλιστα την προοπτική που δίνει η χαμηλή διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα, μόλις στο 7% - 8% που αποτελεί από τα χαμηλότερα ποσοστά στην Ε.Ε. Παράλληλα, δημιουργούνται «εμπόδια» στις αντίπαλες εταιρείες ή τους νέους «παίκτες» που θα πρέπει να υπερκεράσουν για να ανταγωνιστούν τα πακέτα της Forthnet. 

Σήμερα η Forthnet/Nova παρέχει υπηρεσίες δεδομένων, ίντερνετ, σταθερής τηλεφωνίας και εικόνας σε 500 χιλιάδες ιδιώτες σε Ελλάδα και Κύπρο. 

nikos.chrissikopoulos@capital.gr