Στο "μικροσκόπιο" των αναλυτών η Frigoglass

Τρίτη, 07-Οκτ-2008 09:36

Του Νίκου Χρυσικόπουλου

Στο «μικροσκόπιο» αναλυτών και επενδυτών τίθεται εκ νέου η Frigoglass έπειτα από τη δεύτερη καθοδική αναθεώρηση των μεγεθών της Coca Cola, οι πωλήσεις προς την οποία απέφεραν το 39,1% των εσόδων του κλάδου επαγγελματικής ψύξης της Frigoglass για το πρώτο εξάμηνο του 2008.

Στα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου συμπεριλαμβάνονταν οι αναθεωρημένοι στόχοι της διοίκησης της Frigoglass για το σύνολο του 2008, βάσει των οποίων αναμένεται αύξηση πωλήσεων κατά 2-3%, EBITDA σε ποσοστό 6-7%, κερδών ανά μετοχή (EPS) 3-4% ενώ οι κεφαλαιακές δαπάνες τοποθετήθηκαν στα 27 – 28 εκατ.ευρώ.

Νωρίτερα (τον περασμένο Απρίλιο), οι στόχοι που είχαν τεθεί για το 2008 έκαναν λόγο για άνοδο των πωλήσεων 7-8%, του EBITDA κατά 9-11% και των κερδών ανά μετοχή (EPS) 10-12% ενώ η πρόβλεψη για κεφαλαιακές δαπάνες τοποθετήθηκαν στα 27-29 εκατ. ευρώ, ουσιαστικά αμετάβλητες.

Η απόφαση της Coca Cola να προχωρήσει σε δεύτερη πτωτική αναθεώρηση για τα μεγέθη της το 2008, ενίσχυσε την ανησυχία στην αγορά πως η κίνηση αυτή θα επιδράσει και στην Frigoglass. Η μετοχή της εταιρείας υποχώρησε χθες κατά 16,89% φθάνοντας στα χαμηλότερα επίπεδα τιμών της τελευταίας τριετίας (κλείσιμο 7,48 ευρώ). Ο τίτλος έχει χάσει το 69,47% της αξίας του από την αρχή του χρόνου και το 68,83% τοn τελευταίο χρόνο, ενώ έχει οκτώ συνεχόμενα πτωτικά κλεισίματα στο Χ.Α

Οι αναλυτές της Piraeus Sec. μείωσαν στα 17 ευρώ (από τα 19,90 ευρώ και 20,60 μόλις στις 19/9) και σημείωσαν πως δεδομένης της μείωσης του προγράμματος επενδύσεων της Coca Cola, αναμένουν υποχώρηση 10,5% στα εκτιμώμενα ενοποιημένα έσοδα της Frigoglass για το 2009. Στην ίδια έκθεση, ωστόσο, αναφέρεται πως η σημαντική άνοδος των πωλήσεων από την Αφρική, τη Μ. ανατολή και την ΝΑ Ασία αντισταθμίζει την αδυναμία από τις ευρωπαϊκές αγορές ενώ για το σύνολο της τρέχουσας χρήσης δεν αναμένει σημαντική αρνητική επίδραση στα ενοποιημένα έσοδα καθώς η πλειονότητα των παραγγελιών ολοκληρώθηκαν στα πρώτα δύο τρίμηνα της χρονιάς. 

Νωρίτερα η Eurobank Sec. είχε κατεβάσει τον πήχη στα 20,30 ευρώ (από 26,40 ευρώ) διατηρώντας όμως τη σύσταση «υπεραπόδοση» και υποστηρίζοντας πως η Frigoglass έχει σημαντικές προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης, ιδίως μέσω της πρόσφατης ανάπτυξης δραστηριοτήτων στην Τουρκία και στην Κίνα, οι οποίες αναμένεται να συμβάλλουν στα αποτελέσματα του ομίλου το 2009. Αντίστοιχα, η Εθνική - Ρ&Κ θέτει υπό αναθεώρηση τη μετοχή της εταιρείας, αναμένοντας να ξεκαθαρίσει η εικόνα σχετικά με τις προοπτικές του 2009.

Η Frigoglass, κορυφαίος κατασκευαστής επαγγελματικών ψυγείων (ICMs) παγκοσμίως, με δραστηριότητες σε 18 χώρες και σε τέσσερις ηπείρους πραγματοποίησε πέρυσι επενδύσεις 54,6 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία εργοστασίου στην Κίνα, για τον διπλασιασμό της παραγωγικής ισχύος της μονάδας της στην Ινδία και για την αύξηση κατά 40% της παραγωγικής δυναμικότητας της μονάδας στη Ρωσία. Ταυτόχρονα, αναδιάρθρωσε και ενίσχυσε την παραγωγή του κλάδου υαλουργίας στη Νιγηρία, μετέφερε μονάδα παραγωγής ψυγείων από την Ιρλανδία στην Πολωνία και προώθησε επενδύσεις στη Ρουμανία. Έτσι ενίσχυσε την παραγωγική της ισχύ στις αναδυόμενες αγορές από όπου αναμένει ενίσχυση της ζήτησης.

Στο πρώτο εξάμηνο οι πωλήσεις προς την Coca-Cola 3Ε αυξήθηκαν κατά 10,8% στο πρώτο εξάμηνο του 2008, ανερχόμενες σε 103,1 εκατ. ευρώ Οι αγορές που συμμετείχαν περισσότερο ήταν η Πολωνία, η Ουκρανία, η Ελλάδα, η Ρουμανία και η Ελβετία. Οι πωλήσεις στους εμφιαλωτές της Coca Cola πέραν της Coca Cola 3Ε μειώθηκαν κατά 8,9% ανερχόμενες σε 58,6 εκατ. ευρώ κατά την διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2008. Οι χώρες που συνεισέφεραν περισσότερο ήταν το Μαρόκο, η Σουηδία, η Ινδία και η Μαλαισία. 

nikos.chrissikopoulos@capital.gr