Μινωικές: Υποχρεωτική δημόσια πρόταση από όμιλο Grimaldi
Δευτέρα, 06-Οκτ-2008 07:51
Στην υποβολή υποχρεωτικής δημόσιας πρότασης για τις Μινωικές Γραμμές προχωράει ο όμιλος Grimaldi, έναντι 5,29 ευρώ ανά μετοχή.
Σε σχετική ανακοίνωση αναφέρεται πως η δημόσια πρόταση έγινε υποχρεωτική την Παρασκευή 3 Οκτωβρίου, όταν ο όμιλος Grimaldi αγόρασε ποσοστό 0,38% του μετοχικού κεφαλαίου των Μινωικών Γραμμών, έναντι τιμήματος 4,91 ευρώ ανά μετοχή. Όπως αναφέρεται, μέσω αυτή της αγοράς, ο ιταλικός όμιλος αύξησε τη συμμετοχή του στο 33,36%, υπερβαίνοντας έτσι το όριο του 1/3 για την υποχρεωτική δημόσια πρόταση.
Σε ό,τι αφορά το τίμημα σημειώνεται ότι διαμορφώνει τη συνολική κεφαλαιοποίηση των Μινωικών Γραμμών σε 375.198.000 ευρώ, ενώ αντιστοιχεί σε premium 18,80% σε σχέση με τη μέση χρηματιστηριακή αξία των Μινωικών Γραμμών κατά το τελευταίο εξάμηνο διαπραγμάτευσης. Επίσης, σύμφωνα με την ίδια πάντα ανακοίνωση, η τιμή της δημόσιας πρότασης ισούται με την υψηλότερη τιμή απόκτησης της μετοχής των Μινωικών Γραμμών από τον όμιλο Grimaldi κατά τους τελευταίους 12 μήνες.
Σημειώνεται πως η δημόσια πρόταση θα υπόκειται στην έγκριση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς. Η NBGI (του ομίλου της Εθνικής) ενεργεί ως εταιρικός χρηματοοικονομικός σύμβουλος στον όμιλο Grimaldi. Η Intesa Sanpaolo ενεργεί ως Mandated Lead Arranger και χρηματοοικονομικός σύμβουλος.
Στα σχέδια του ιταλικού ομίλου είναι οι μετοχές των Μινωικών Γραμμών να παραμείνουν εισηγμένες στο Χρηματιστήριο της Αθήνας, ενώ παράλληλα δεν αναμένεται αλλαγή του management.
Τελειώνοντας, ο κύριος Grimaldi τόνισε: "δεν υπάρχει αμφιβολία ότι χάρη στις οικονομίες κλίμακας που θα επιτευχθούν από τη συνεργασία των δύο μερών, ο Όμιλος Grimaldi και η Minoan Lines μπορούν μαζί να αυξήσουν σημαντικά το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, προσφέροντας τους υψηλότερο επίπεδο υπηρεσιών σε ανταγωνιστικές τιμές. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο πολύ φιλόδοξος στόχος, θα πρέπει να προχωρήσουμε με γοργούς ρυθμούς σε σημαντικές επενδύσεις, για να ενδυναμώσουμε περαιτέρω τις υπηρεσίες μας στις γραμμές της Αδριατικής και στη γραμμή Ηράκλειο - Πειραιάς".
Σε σχετική ανακοίνωση αναφέρεται πως η δημόσια πρόταση έγινε υποχρεωτική την Παρασκευή 3 Οκτωβρίου, όταν ο όμιλος Grimaldi αγόρασε ποσοστό 0,38% του μετοχικού κεφαλαίου των Μινωικών Γραμμών, έναντι τιμήματος 4,91 ευρώ ανά μετοχή. Όπως αναφέρεται, μέσω αυτή της αγοράς, ο ιταλικός όμιλος αύξησε τη συμμετοχή του στο 33,36%, υπερβαίνοντας έτσι το όριο του 1/3 για την υποχρεωτική δημόσια πρόταση.
Σε ό,τι αφορά το τίμημα σημειώνεται ότι διαμορφώνει τη συνολική κεφαλαιοποίηση των Μινωικών Γραμμών σε 375.198.000 ευρώ, ενώ αντιστοιχεί σε premium 18,80% σε σχέση με τη μέση χρηματιστηριακή αξία των Μινωικών Γραμμών κατά το τελευταίο εξάμηνο διαπραγμάτευσης. Επίσης, σύμφωνα με την ίδια πάντα ανακοίνωση, η τιμή της δημόσιας πρότασης ισούται με την υψηλότερη τιμή απόκτησης της μετοχής των Μινωικών Γραμμών από τον όμιλο Grimaldi κατά τους τελευταίους 12 μήνες.
Σημειώνεται πως η δημόσια πρόταση θα υπόκειται στην έγκριση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς. Η NBGI (του ομίλου της Εθνικής) ενεργεί ως εταιρικός χρηματοοικονομικός σύμβουλος στον όμιλο Grimaldi. Η Intesa Sanpaolo ενεργεί ως Mandated Lead Arranger και χρηματοοικονομικός σύμβουλος.
Στα σχέδια του ιταλικού ομίλου είναι οι μετοχές των Μινωικών Γραμμών να παραμείνουν εισηγμένες στο Χρηματιστήριο της Αθήνας, ενώ παράλληλα δεν αναμένεται αλλαγή του management.
Ο κύριος Emanuele Grimaldi, διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Grimaldi και πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Minoan Lines δήλωσε:
"Η δημόσια προσφορά στη Minoan Lines είναι μέρος του στρατηγικού μας σχεδιασμού, προκειμένου να οικοδομήσουμε μια πανευρωπαϊκή δυνατή συμμαχία που θα αποτελείται από ισχυρές εταιρείες, με κύρια δραστηριότητά τους τη μεταφορά επιβατών και οχημάτων δια θαλάσσης".
Συνεχίζοντας, ο κύριος Grimaldi επισήμανε ότι: "τέτοιες ισχυρές συμμαχίες έχουν σκοπό την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου των θαλάσσιων δρόμων, στο οποίο ήδη περιλαμβάνονται η Grimaldi Lines (που δραστηριοποιείται στις γραμμές της δυτικής Μεσογείου) και η Finnlines (που δραστηριοποιείται στη Βόρεια Θάλασσα και τη Θάλασσα της Βαλτικής). Ευελπιστούμε ότι θα διευρύνουμε αυτήν τη συμμαχία με τη Minoan Lines, προσφέροντάς της παράλληλα σημαντικά οφέλη".
"Εάν η δημόσια προσφορά είναι επιτυχής - υπογράμμισε ο κύριος Grimaldi - η Minoan Lines θα γίνει μέλος του Ομίλου Grimaldi, όμως θα παραμείνει μια μεγάλη ελληνική εταιρεία που θα διοικείται από Έλληνες, διατηρώντας στέρεες ρίζες και την έδρα της στο Ηράκλειο Κρήτης. Είμαι υπερήφανος που τους τελευταίους τέσσερις μήνες είμαι Πρόεδρος της Minoan Lines. Παρά το γεγονός ότι το χρονικό διάστημα αυτό είναι μικρό, για μένα ήταν αρκετό, ώστε να εκτιμήσω τον εξαίρετο επαγγελματισμό του προσωπικού της Minoan Lines σε στεριά και θάλασσα, καθώς επίσης και τις διοικητικές ικανότητες του management της εταιρείας που θα εξακολουθήσει να παραμένει στο τιμόνι της. Στα σχέδια μας είναι η Minoan Lines να συνεχίσει να είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, όπως εισηγμένη παραμένει και η Finnlines στο Χρηματιστήριο του Ελσίνκι, στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας ο Όμιλος Γκριμάλντι συμμετέχει με ποσοστό 64%".
"Η δημόσια προσφορά στη Minoan Lines είναι μέρος του στρατηγικού μας σχεδιασμού, προκειμένου να οικοδομήσουμε μια πανευρωπαϊκή δυνατή συμμαχία που θα αποτελείται από ισχυρές εταιρείες, με κύρια δραστηριότητά τους τη μεταφορά επιβατών και οχημάτων δια θαλάσσης".
Συνεχίζοντας, ο κύριος Grimaldi επισήμανε ότι: "τέτοιες ισχυρές συμμαχίες έχουν σκοπό την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου των θαλάσσιων δρόμων, στο οποίο ήδη περιλαμβάνονται η Grimaldi Lines (που δραστηριοποιείται στις γραμμές της δυτικής Μεσογείου) και η Finnlines (που δραστηριοποιείται στη Βόρεια Θάλασσα και τη Θάλασσα της Βαλτικής). Ευελπιστούμε ότι θα διευρύνουμε αυτήν τη συμμαχία με τη Minoan Lines, προσφέροντάς της παράλληλα σημαντικά οφέλη".
Τελειώνοντας, ο κύριος Grimaldi τόνισε: "δεν υπάρχει αμφιβολία ότι χάρη στις οικονομίες κλίμακας που θα επιτευχθούν από τη συνεργασία των δύο μερών, ο Όμιλος Grimaldi και η Minoan Lines μπορούν μαζί να αυξήσουν σημαντικά το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, προσφέροντας τους υψηλότερο επίπεδο υπηρεσιών σε ανταγωνιστικές τιμές. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο πολύ φιλόδοξος στόχος, θα πρέπει να προχωρήσουμε με γοργούς ρυθμούς σε σημαντικές επενδύσεις, για να ενδυναμώσουμε περαιτέρω τις υπηρεσίες μας στις γραμμές της Αδριατικής και στη γραμμή Ηράκλειο - Πειραιάς".