Ανεβάζει "ταχύτητες" η Jumbo
Παρασκευή, 19-Σεπ-2008 10:10
Του Αλέξανδρου Μαυρίδη
Δίκτυο άνω των 60 καταστημάτων –από 44 σήμερα– σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Κύπρο θα διαθέτει στο τέλος του 2016 η Jumbo.
Αναλυτικά, ο σχεδιασμός της διοίκησης προβλέπει τη δημιουργία τριών καταστημάτων ετησίως, με την επιλογή της χώρας και της τοποθεσίας να γίνεται ανάλογα με το που και πότε θα δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες. Το ύψος των επενδύσεων για την κατασκευή των καταστημάτων υπολογίζεται σε 50 με 60 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο.
Φέτος, στην Ελλάδα, κατασκευάστηκαν και ήδη άρχισαν τη λειτουργία τους τρία νέα υπερκαταστήματα:
* Τον Ιούλιο στον Προμαχώνα Σερρών (κοντά στα σύνορα με Βουλγαρία), επιφάνειας 8 χιλ. τ.μ. περίπου.
* Τον Αύγουστο στην οδό Πειραιώς, κατάστημα που είναι το μεγαλύτερο της αλυσίδας, καλύπτοντας επιφάνεια 20 χιλ. τ.μ. περίπου και στο Μαρούσι, στο σταθμό Νερατζιώτισσα, επιφάνειας 10 χιλ.τ.μ. περίπου.
Το δίκτυο του Ομίλου αποτελείται σήμερα από 44 καταστήματα, από τα οποία τα 41 σε Αθήνα και περιφέρεια, τα δύο στην Κύπρο και ένα στη Βουλγαρία. Στη γειτονική χώρα, στόχος της εταιρείας είναι η δημιουργία δικτύου 10 με 12 υπερκαταστημάτων μεσοπρόθεσμα, συνολικής έκτασης 10.000 τ.μ. το κάθε ένα, με αποθήκες, χώρους parking κλπ.
Όπως σημειώνουν στελέχη της Jumbo, η επέκταση στη Βουλγαρία ευνοείται από την εγγύτητα με την Ελλάδα, καθώς για τη μεταφορά των προϊόντων της δεν απαιτούνται ιδιαίτερα υψηλά έξοδα.
Επιπλέον σχέδια επέκτασης υπάρχουν μακροπρόθεσμα και για τη Ρουμανία, χωρίς όμως να αναφέρονται ακόμα λεπτομέρειες από την εταιρεία, δεδομένου ότι θέλει πρώτα να εδραιώσει και ισχυροποιήσει την παρουσία της στη Βουλγαρία. Ως γνωστόν, η εταιρεία έχει ήδη αποκτήσει οικόπεδο 46 χιλ. τετραγωνικών στο Βουκουρέστι έναντι 5 εκατ. ευρώ, όπου σχεδιάζεται να κατασκευαστεί το πρώτο κατάστημα της στη χώρα.
Στην τελευταία οικονομική χρήση (01/07/07 έως 30/06/08), η εισηγμένη σημείωσε αύξηση πωλήσεων κατά 17,88% και αναμένει αύξηση κερδών κατά 21,42% έναντι της προηγούμενης ετήσιας χρήσης. Η αλυσίδα προσβλέπει για τη χρονική περίοδο 2007-10, μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, μέση ετήσια αύξηση κερδών και τζίρου κατά 15%.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η εταιρεία, παρά τη χρηματοπιστωτική κρίση αλλά και τις δυσχέρειες στην πραγματική οικονομία, καταγράφει αύξηση πωλήσεων, χωρίς μάλιστα, σύμφωνα με τα στελέχη της, επιπτώσεις στην ποιότητα των προϊόντων της αλλά και χωρίς να αλλάζει "προς τα πάνω" τις τιμές τους.
"Αγκάθι", πάντως, για την Jumbo, όπως και για τις περισσότερες εμπορικές επιχειρήσεις που εισάγουν εμπορεύματα, αποτελούν οι συνεχείς απεργίες στα μεγάλα ελληνικά λιμάνια, κυρίως στον Πειραιά. Ως λύση ανάγκης, η εισηγμένη υποχρεώνεται συχνά να μεταφέρει τα προϊόντα της από άλλα λιμάνια, κάτι που βέβαια αυξάνει το κόστος της μεταφοράς, αν αναλογιστεί κάποιος και τις τεράστιες αυξήσεις των καυσίμων, η τιμή των οποίων έχει διπλασιαστεί σε σχέση με πέρυσι.
Δίκτυο άνω των 60 καταστημάτων –από 44 σήμερα– σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Κύπρο θα διαθέτει στο τέλος του 2016 η Jumbo.
Αναλυτικά, ο σχεδιασμός της διοίκησης προβλέπει τη δημιουργία τριών καταστημάτων ετησίως, με την επιλογή της χώρας και της τοποθεσίας να γίνεται ανάλογα με το που και πότε θα δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες. Το ύψος των επενδύσεων για την κατασκευή των καταστημάτων υπολογίζεται σε 50 με 60 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο.
Φέτος, στην Ελλάδα, κατασκευάστηκαν και ήδη άρχισαν τη λειτουργία τους τρία νέα υπερκαταστήματα:
* Τον Ιούλιο στον Προμαχώνα Σερρών (κοντά στα σύνορα με Βουλγαρία), επιφάνειας 8 χιλ. τ.μ. περίπου.
* Τον Αύγουστο στην οδό Πειραιώς, κατάστημα που είναι το μεγαλύτερο της αλυσίδας, καλύπτοντας επιφάνεια 20 χιλ. τ.μ. περίπου και στο Μαρούσι, στο σταθμό Νερατζιώτισσα, επιφάνειας 10 χιλ.τ.μ. περίπου.
Το δίκτυο του Ομίλου αποτελείται σήμερα από 44 καταστήματα, από τα οποία τα 41 σε Αθήνα και περιφέρεια, τα δύο στην Κύπρο και ένα στη Βουλγαρία. Στη γειτονική χώρα, στόχος της εταιρείας είναι η δημιουργία δικτύου 10 με 12 υπερκαταστημάτων μεσοπρόθεσμα, συνολικής έκτασης 10.000 τ.μ. το κάθε ένα, με αποθήκες, χώρους parking κλπ.
Όπως σημειώνουν στελέχη της Jumbo, η επέκταση στη Βουλγαρία ευνοείται από την εγγύτητα με την Ελλάδα, καθώς για τη μεταφορά των προϊόντων της δεν απαιτούνται ιδιαίτερα υψηλά έξοδα.
Στην τελευταία οικονομική χρήση (01/07/07 έως 30/06/08), η εισηγμένη σημείωσε αύξηση πωλήσεων κατά 17,88% και αναμένει αύξηση κερδών κατά 21,42% έναντι της προηγούμενης ετήσιας χρήσης. Η αλυσίδα προσβλέπει για τη χρονική περίοδο 2007-10, μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, μέση ετήσια αύξηση κερδών και τζίρου κατά 15%.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η εταιρεία, παρά τη χρηματοπιστωτική κρίση αλλά και τις δυσχέρειες στην πραγματική οικονομία, καταγράφει αύξηση πωλήσεων, χωρίς μάλιστα, σύμφωνα με τα στελέχη της, επιπτώσεις στην ποιότητα των προϊόντων της αλλά και χωρίς να αλλάζει "προς τα πάνω" τις τιμές τους.
"Αγκάθι", πάντως, για την Jumbo, όπως και για τις περισσότερες εμπορικές επιχειρήσεις που εισάγουν εμπορεύματα, αποτελούν οι συνεχείς απεργίες στα μεγάλα ελληνικά λιμάνια, κυρίως στον Πειραιά. Ως λύση ανάγκης, η εισηγμένη υποχρεώνεται συχνά να μεταφέρει τα προϊόντα της από άλλα λιμάνια, κάτι που βέβαια αυξάνει το κόστος της μεταφοράς, αν αναλογιστεί κάποιος και τις τεράστιες αυξήσεις των καυσίμων, η τιμή των οποίων έχει διπλασιαστεί σε σχέση με πέρυσι.