"Όλοι εναντίον όλων" για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο

Τετάρτη, 20-Αυγ-2008 09:54

Του Φώτη Φωτεινού 

Απρόβλεπτες διαστάσεις έχει λάβει η διαμάχη μεταξύ των κοινοπρακτικών σχημάτων που διεκδικούν την κατασκευή και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο.  Το έργο διεκδικούν οι κοινοπραξίες των Prologis – J&P Άβαξ (αρχικά συμμετείχε στο σχήμα και η ΓΕΚ) και Άκτωρ - Συγγελίδης - Θεοχαράκης - Goldair Cargo.

Σύμφωνα με πληροφορίες και τα δυο κοινοπρακτικά σχήματα έχουν αποστείλει γράμματα – καταγγελίες στην Ε.Ε., όπου το καθένα ζητεί τον αποκλεισμό του άλλου για διάφορους λόγους (τεχνικά προσόντα, κ.α.).

Μάλιστα, γράμμα – καταγγελία έχει αποστείλει, σύμφωνα με στελέχη του ΟΣΕ, στην Ε.Ε. και η ΓΕΚ, η οποία αποκλείστηκε από την κοινοπραξία Prologis – J&P Άβαξ, αν και συμμετείχε αρχικά.  

Η ΓΑΙΑΟΣΕ καλείται έως τις 15 Σεπτεμβρίου να αποστείλει νέα συμπληρωματικά στοιχεία για την εξέλιξη του διαγωνισμού, ο οποίος βρισκόταν στη φάση του ανοίγματος των οικονομικών προσφορών. 

Στα αποτελέσματα των τεχνικών προσφορών, οι οποίες αντιστοιχούν στο 30% του διαγωνισμού (70% αντιστοιχεί στις οικονομικές προσφορές), η κοινοπραξία Prologis - J&P Άβαξ είχε καταθέσει την καλύτερη τεχνική προσφορά, ενώ το επόμενο και τελικό στάδιο του διαγωνισμού αποτελεί το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών.

Πάντως, εάν αποσυρθεί (στην καλύτερη περίπτωση) μια από τις δυο κοινοπραξίες, φαντάζει εφικτή η ακύρωση του διαγωνισμού, κάτι το οποίο θα αποβεί «καταστροφικό» για την ανάπτυξη του εμπορευματικού έργου του σιδηροδρόμου, αλλά και των συνδυασμένων μεταφορών της Ελλάδας.

Τόσο το υπουργείο Μεταφορών, όσο και ο ΟΣΕ προσδίδουν μεγάλη σημασία στον εν λόγω διαγωνισμό, καθώς το εμπορευματικό του Θριασίου θα ακολουθούσαν τα αντίστοιχα της Θεσσαλονίκης και της Ηγουμενίτσας.        

Τα 200 εκατ. ευρώ αναμένεται να προσεγγίσει το έργο 

Ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο (συνολική επιφάνεια γης 590 στρέμματα, συνολική δομήσιμη επιφάνεια 240.000m²), αρχικού προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, αναφέρεται στην παραχώρηση, για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα (30+10 χρόνια), έκτασης 600 στρεμμάτων, ενώ η πλήρης λειτουργία του αναμένεται το 2010, όπως και η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Ικονίου με το Θριάσιο.

Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του εμπορευματικού κέντρου του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο έγκειται στην τοποθεσία του. Πέρα από τη σιδηροδρομική σύνδεση με τον εμπορικό λιμένα του Ικονίου, το δίκτυο του Προαστιακού και τον άξονα ΠΑΘΕ του ΟΣΕ, το Θριάσιο παρέχει οδική σύνδεση με την Αττική Οδό και τη λεωφόρο ΝΑΤΟ.