FG Europe: Αύξηση 78,61% στα κέρδη του ομίλου στο 6μηνο

Πέμπτη, 31-Ιουλ-2008 14:40

Ενισχυμένα μεγέθη ανακοίνωσε η FG Europe για το α’ εξάμηνο του έτους. Ειδικότερα, τα συνολικά έσοδα του ομίλου ανήλθαν στα 88,57 εκατ. ευρώ, σε σχέση με 84,37 εκατ. ευρώ του α’ εξαμήνου του περασμένου έτους, καταγράφοντας αύξηση 4,98%. Τα καθαρά κέρδη έφτασαν στα 12,33 εκατ. ευρώ, συγκριτικά με τα 7,07 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος, καταγράφοντας αύξηση 78,61%.

Αναλυτικότερα και όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση η FG Europe κατέγραψε το μεγαλύτερο μέχρι σήμερα ύψος στις πωλήσεις των διαρκών καταναλωτικών αγαθών, οι οποίες ανήλθαν συνολικά σε 77,02 εκατ. ευρώ έναντι πωλήσεων 61,58 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου εξαμήνου της προηγούμενης χρήσης, σημειώνοντας αύξηση κατά 25%, γεγονός που κατά κύριο λόγο οφείλεται στην αύξηση των πωλήσεων στον τομέα του κλιματισμού. 

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση η σημειωθείσα αύξηση στις πωλήσεις των διαρκών καταναλωτικών αγαθών είχε σημαντικά θετική επίπτωση στα προ φόρων κέρδη της εταιρείας, τα οποία αυξήθηκαν κατά 72,11%, ανερχόμενα συνολικά σε 18,14 εκατ. ευρώ έναντι 10,54 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου εξαμήνου της προηγούμενης χρήσης. Τα καθαρά μετά από φόρους κέρδη αυξημένα κατά 84,53% ανήλθαν σε 13,60 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 7,37 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου εξαμήνου της προηγούμενης χρήσης. Τα Λειτουργικά κέρδη (EBITDA), ανήλθαν σε 18,74 εκατ. ευρώ, έναντι 11,45 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου διαστήματος του 2007, σημειώνοντας αύξηση κατά 63,70% και διαμορφώνοντας το δείκτη EBITDA σε 21,33% έναντι 13,63% αυτού του α΄ εξαμήνου του 2007.

Αναλυτικά σε επίπεδο μητρικής oι συνολικές πωλήσεις του α΄ εξαμήνου ανήλθαν σε 87,87 εκατ. ευρώ, έναντι πωλήσεων 84,00 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2007, σημειώνοντας αύξηση σε ποσοστό 4,61%. Οι συνολικές πωλήσεις κλιματιστικών το α΄ εξάμηνο αυξήθηκαν κατά 34% ανερχόμενες σε 69,31 εκατ. ευρώ έναντι 51,77 εκατ. ευρώ αυτών του αντίστοιχου εξαμήνου του 2007. Σύμφωνα με την ίδια πάντα ανακοίνωση σημαντική αύξηση κατά 51% σημείωσαν οι πωλήσεις κλιματιστικών στην εσωτερική αγορά, ανερχόμενες σε 47,40 εκατ. ευρώ έναντι πωλήσεων 31,55 εκατ. ευρώ του α΄ εξαμήνου του 2007, γεγονός που ενισχύει την ήδη ηγετική θέση της εταιρείας στην αγορά του κλάδου. Οι εξαγωγές κλιματιστικών του α΄εξαμήνου ανήλθαν σε 21,91 εκατ. ευρώ έναντι 20,42 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2007, σημειώνοντας αύξηση σε ποσοστό 7%. Οι πωλήσεις των λευκών συσκευών ESKIMO και SHARP ανήλθαν σε 4,29 εκατ. ευρώ έναντι 5,46 εκατ. ευρώ αυτών του α΄ εξαμήνου του 2007 μειωμένες κατά 21%. Μειωμένες κατά 21% επίσης έναντι του αντίστοιχου εξαμήνου του 2007 ήταν και οι πωλήσεις των Consumer Electronics (μαύρων συσκευών) της SHARP ανερχόμενες σε 3,42 εκατ. ευρώ έναντι 4,35 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιο της ακολουθούμενης από την εταιρεία πολιτικής συρρίκνωσης της καρτοκινητής, οι πωλήσεις της κινητής τηλεφωνίας ανήλθαν σε 10,85 εκατ. ευρώ έναντι πωλήσεων 22,42 εκατ. ευρώ του α΄ εξαμήνου του 2007, μειωμένες κατά 52%. 

Σε επίπεδο Ομίλου και όπως αναφέρεται στην ανακοινωση οι συνολικές πωλήσεις ανήλθαν το α΄ εξάμηνο σε 88,57 εκατ. ευρώ έναντι πωλήσεων 84,37 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2007, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,98%. Τα μικτά κέρδη την υπό εξέταση περίοδο εμφανίζονται αυξημένα κατά 47,43% ανερχόμενα σε 28,27 εκατ. ευρώ έναντι 19,17 εκατ. ευρώ του α΄ εξαμήνου του 2007. 

Όπως σημειώνεται η σημαντική αύξηση των μικτών κερδών οφείλεται α) στην αλλαγή της σύνθεσης του μίγματος των πωλήσεων, που προήλθε ως αποτέλεσμα της αύξησης κατά 25% των πωλήσεων των διαρκών καταναλωτικών αγαθών από την Μητρική Εταιρεία και β) στη μείωση του κόστους των πωληθέντων. Ο Συντελεστής Μικτού Κέρδους διαμορφώθηκε σε 31,91% έναντι 22,72% αυτού του α΄ εξαμήνου του 2007. Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (ΕBITDA), ως ποσοστό επί των πωλήσεων διαμορφώθηκαν σε 21,50% έναντι 13,58% αυτών του α΄ εξαμήνου του 2007, σημειώνοντας αύξηση κατά 7,59 εκατ. ευρώ, ποσοστό 66,24%. 

Τα έξοδα Διοίκησης – Διάθεσης – Λοιπά, ανήλθαν συνολικά το α΄ εξάμηνο σε 11,70 εκατ. ευρώ, έναντι 9,00 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου εξαμήνου του 2007, αυξημένα κατά 2,70 εκατ. ευρώ, ποσοστό 30%. Αύξηση κατά 27,57% εμφανίζουν τα έξοδα διάθεσης, τα οποία κατά κύριο λόγο αφορούν τη Μητρική Εταιρεία, η οποία αποδίδεται  α) στο αυξημένο κόστος των logistics λόγω της σημειωθείσας αύξησης των πωλήσεων των διαρκών καταναλωτικών αγαθών, β) στην αύξηση των εξόδων μεταφοράς λόγω της συνεχούς ανόδου της τιμής του πετρελαίου, γ) την κατά 40% περίπου αύξηση των εξόδων προβολής και διαφήμισης (για την εταιρική και προϊοντική τηλεοπτική και ραδιοφωνική διαφημιστική καμπάνια που έτρεξε για μεγάλο διάστημα σε όλα τα μέσα), τα οποία συνολικά ανήλθαν σε 2,38 εκατ. ευρώ, επιβαρύνοντας ισόποσα το αποτέλεσμα του α΄ εξαμήνου.