ΥΠΑΝ: Πρόστιμα σε έξι εταιρείες εναλλακτικής σταθερής τηλεφωνίας

Πέμπτη, 17-Ιουλ-2008 10:46

Χρηματικά πρόστιμα συνολικού ύψους 1.350.000 ευρώ επέβαλε το υπουργείο Ανάπτυξης σε έξι εταιρείες εναλλακτικής σταθερής τηλεφωνίας για παράβαση των άρθρων 4 (Εμπορία από απόσταση αγαθών και υπηρεσιών, πλην των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών) και 9δ (Παραπλανητικές πράξεις).

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, πρόκειται για τις εταιρείες Forthnet, Ηellas on Line, On Telecoms, Teledome, Tellas και Vivodi. 

Σημειώνεται πως ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Γιώργος Βλάχος και ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή κ. Γιάννης Οικονόμου έλαβαν την απόφαση για επιβολή προστίμων έπειτα από εισήγηση της Διεύθυνσης  Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης. Συγκεκριμένα, ύστερα από καταγγελίες καταναλωτών, που της υποβλήθηκαν το διάστημα 1/10/2007 – 31/3/2008 σχετικά με παρόχους εναλλακτικής σταθερής τηλεφωνίας, σε εφαρμογή των διατάξεων του ν. 2251/1994, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, εξέδωσε, σε βάρος έξι (6) εταιρειών σταθερής τηλεφωνίας, τριάντα (30) αποφάσεις με τις οποίες επέβαλε σε εφαρμογή του άρθρου 13α, παρ. 2 του Νόμου 2251/94,

Η υπηρεσία θα προχωρήσει το επόμενο διάστημα στην διεκπεραίωση καταγγελιών για την συγκεκριμένη αγορά για την περίοδο από τον Απρίλιο του 2008 και μετά.

Ακολουθεί αναλυτικός πίνακας προστίμων:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Γιώργος Βλάχος και ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή κ. Γιάννης Οικονόμου έκαναν την ακόλουθη δήλωση:

“Βασική επιδίωξη του Υπουργείου Ανάπτυξης είναι η κάθε αγορά να λειτουργεί με κανόνες και ευκαιρίες για όλους.
Οι επαναλαμβανόμενες καταγγελίες πολιτών  για θέματα που άπτονται  της αγοράς εναλλακτικών παροχών σταθερής τηλεφωνίας αποδεικνύουν ότι η αγορά αυτή λειτουργεί με στρεβλώσεις και πολλά προβλήματα. Προβλήματα που έχουν ως αποτέλεσμα να παρατηρούνται φαινόμενα υπερβολικής καθυστέρησης για ενεργοποίηση υπηρεσιών, παραπλανήσεις σχετικά με τη διαθεσιμότητα ενεργοποίησης, χωρίς τη συγκατάθεση του καταναλωτή, μη παράδοση αντιγράφου σύμβασης κ.λ.π. Σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις παρατηρήθηκε από τη πλευρά ορισμένων διάθεση ακραίας εκμετάλλευσης καταναλωτών, που είτε λόγω ηλικίας, είτε λόγω μη εξοικείωσης με τις υπηρεσίες αυτές ήταν σε προφανή αδυναμία να αξιολογήσουν σωστά αυτά που τους παρουσιάζουν οι εκπρόσωποι των εταιριών. Οι πρακτικές αυτές δεν συνάδουν  με το μοντέλο ανάπτυξης που ταιριάζει σε μια ανταγωνιστική οικονομία ούτε φυσικά μπορούν να γίνουν ανεκτές από την πολιτεία.”