Ζημιές για το Τ.Τ. στο α΄ τρίμηνο

Παρασκευή, 30-Μαϊ-2008 19:21

Με ζημιές έκλεισε το α΄τρίμηνο του 2008 του ΤΤ, ωστόσο σύμφωνα με τη διοίκηση η μείωση των αποτελεσμάτων είναι "συγκυριακή" κυρίως από ζημίες της τάξεως των 65,68 εκ. ευρώ στα χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία. 

Όπως δηλώνει ο πρόεδρος του Τ.Τ. Άγγελος Φιλιππίδης, "στρατηγικός στόχος της Διοίκησης είναι η ανάπτυξη ισχυρής κερδοφορίας από επαναλαμβανόμενες πηγές εσόδων, σε επίπεδο λιανικής τραπεζικής, με την προσφορά ποικιλίας ανταγωνιστικών χρηματοοικονομικών προϊόντων και υπηρεσιών, που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της πλειοψηφίας των Ελλήνων καταναλωτών και τον επιτυγχάνει".

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα αποτελέσματα το Τ.Τ. εμφάνισε: 

* Αύξηση του μέσου όρου της ρευστότητας κατά 139%, σε σχέση με τον αντίστοιχο μέσο όρο του 2007.

* Αύξηση κατά 18,02%, σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2007, της πορείας των εσόδων από επαναλαμβανόμενες πηγές (καθαρά επιτοκιακά έσοδα).

* Αύξηση κατά 28,20%, σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2007, στα επαναλαμβανόμενα αποτελέσματα (κέρδη προ φόρων μείον χρηματοοικονομικά αποτελέσματα, προβλέψεις και αποσβέσεις).

*  Αύξηση κατά 4,12%, σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2007 και 3,88% σε σχέση με τα υπόλοιπα της 31/12/2007, του χαρτοφυλακίου των χορηγήσεων λιανικής. Το ποσοστό αυτό είναι υψηλότερο από τον ρυθμό αύξησης της αγοράς (3,36%) για το πρώτο τρίμηνο του 2008. Σε ετήσια βάση ο ρυθμός αύξησης ανέρχεται σε 22,97% και 21,32% αντίστοιχα. Το μερίδιο αγοράς ανήλθε σε 6,75% για τα στεγαστικά και σε 9% για τα καταναλωτικά δάνεια.

* Αύξηση κατά 1,13%, στις καταθέσεις, φθάνοντας στα 11.281,50 εκατ. Ευρώ από 11.155,69 εκατ. Ευρώ, στις 31 Δεκεμβρίου 2007.

* Το μερίδιο αγοράς ανέρχεται σε 10% για τις καταθέσεις ταμιευτηρίου και σε 4,25% για τις προθεσμιακές καταθέσεις.

* Αύξηση στο 56,26% από 54,77% κατά την 31/12/2007, του δείκτη σχέσεως χορηγήσεων προς καταθέσεις.

* Οι ζημιές μετά φόρων διαμορφώθηκαν σε 37,7 εκατ. ευρώ

Ο πρόεδρος του Τ.Τ. δήλωσε σχετικά πως: "To 2008 αποτελεί για το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο Ελλάδος χρονιά σημαντικής επιτάχυνσης της εσωτερικής αναδιοργάνωσης και ανάπτυξης στρατηγικών δράσεων σε νέες κερδοφόρες περιοχές της τραπεζικής αγοράς.

Η ταχεία αναδιοργάνωση του ενεργητικού της Τράπεζας αποτελεί πρώτη προτεραιότητα της Διοίκησης, με στόχο αφενός την δημιουργία γερών βάσεων ώστε να ενδυναμωθούν οι επαναλαμβανόμενες (λειτουργικές) πηγές εσόδων και αφετέρου να επιτευχθεί η μείωση του αναλαμβανόμενου κινδύνου και ιδιαιτέρως στο χαρτοφυλάκιο των επενδύσεών του και ιδιαιτέρως, μέσω της μείωσης του χαρτοφυλακίου εναλλακτικών επενδύσεων. Όπως και κατά το Δ’ Τρίμηνο του 2007, αρνητική ήταν η αποτίμηση των χρηματοοικονομικών περιουσιακών στοιχείων. Οι επιλεκτικές όμως ρευστοποιήσεις συνετέλεσαν στην φραγή δημιουργίας αρνητικότερων αποτελεσμάτων στο μέλλον, δεδομένων των συνεχιζόμενων κακών συνθηκών της αγοράς.

Στα αποτελέσματα του Α’ Τριμήνου, αποτυπώνονται ήδη τα αυξανόμενα κέρδη σε μία σειρά οικονομικών δεικτών, που σε συνδυασμό με την υψηλή ρευστότητα της τράπεζας, μας επιτρέπει να αντιμετωπίζουμε την κάμψη του συνολικού οικονομικού αποτελέσματος με όρους συγκυρίας. 

Παράλληλα η αναδιοργάνωση της Τράπεζας στον τομέα των μηχανογραφικών της εφαρμογών, μας επέτρεψε να υλοποιήσουμε μια από τις τελευταίες μεγάλες μεταπτώσεις χαρτοφυλακίου δανείων, στην πλατφόρμα του βασικού μας τραπεζικού συστήματος Profits, αυξάνοντας συγκυριακά τις σχετικές προβλέψεις.

Παρόλα αυτά, η εμφανής αύξηση των εσόδων από επαναλαμβανόμενες εργασίες κατά 28,61%, υποδηλώνει την διαρκή ανάπτυξη των τραπεζικών εργασιών και την συνεχιζόμενη πιστωτική επέκταση με ρυθμό μεγαλύτερο από τον μέσο όρο της Ελληνικής αγοράς, με αποτέλεσμα την διεύρυνση των μεριδίων αγοράς του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου.

Στρατηγικός στόχος της Διοίκησης είναι η ανάπτυξη ισχυρής κερδοφορίας από επαναλαμβανόμενες πηγές εσόδων, σε επίπεδο λιανικής τραπεζικής, με την προσφορά ποικιλίας ανταγωνιστικών χρηματοοικονομικών προϊόντων και υπηρεσιών, που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της πλειοψηφίας των Ελλήνων καταναλωτών και τον επιτυγχάνει.

Τα νέα προϊόντα είναι απλά και ειλικρινά στη δομή τους, χαρακτηρίζονται από ελκυστική τιμολόγηση και θα είναι διαθέσιμα μέσω του μεγάλου δικτύου διανομής της Τράπεζας αλλά και του εναλλακτικού δικτύου των ΕΛ.ΤΑ., με τελικό επιδιωκόμενο αποτέλεσμα επωφελές για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, τους μετόχους, τους εργαζόμενους, τους πελάτες.

Σχετικά με την επιτυχημένη συνεργασία του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου με τα ΕΛ.ΤΑ., η οποία επεκτάθηκε μέχρι το 2021, αναμένεται να δημιουργηθούν, εντός του 2008, τα πρώτα shops in the shop, μέσα στα καταστήματα των ΕΛΤΑ.

Η επανατοποθέτηση του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας, ενισχύει την υπερεκατονταετή σχέση των Ελλήνων με αυτό, διευρύνοντας τη γκάμα των προϊόντων που μπορεί να προσφέρει, τόσο μέσω του ευρύτατου δικτύου καταστημάτων που διαθέτει, όσο και μέσω της συνεργασίας του με τα καταστήματα των Ελληνικών Ταχυδρομείων, μια σχέση τόσο παραδοσιακή όσο και η ιστορική του παρουσία.

Εν κατακλείδι η νέα Διοίκηση ανοίγει καινούργιες περιοχές δραστηριοποίησης, προκειμένου να ενισχυθεί η οργανική κερδοφορία και η αποτελεσματικότητά του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου".

* Δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα του Τ.Τ. στη δεξιά στήλη "Σχετικά Αρχεία"