Τρεις οι δεσμευτικές προσφορές για ΟΛΘ
Τετάρτη, 14-Μαϊ-2008 15:17
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 15:55
Του Στέλιου Κράλογλου
Η Dubai Ports με τον Άκτωρα και την Τράπεζα Πειραιώς, η Hutchison μαζί με την Alapis και η κινεζική Cosco κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές για την αξιοποίηση του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΘ. Οι προσφορές τους θα ανοίξουν αύριο Πέμπτη από την Επιτροπή Αξιολόγησης, η οποία ήδη εξετάζει τις προσφορές που κατέθεσε η Cosco και η Hutchison μαζί με την Alapis για τον ΟΛΠ.
Το χορό των προσφορών για τον ΟΛΘ άνοιξε η Dubai Ports. Σύμφωνα με πληροφορίες οι συζητήσεις της Dubai Ports με τον όμιλο Κοπελούζου δεν απέδωσαν τελικά, για αυτό και την τελευταία στιγμή την θέση στο κοινοπρακτικό σχήμα πήρε ο κατασκευαστικός όμιλος του Άκτωρα.
Στο μεταξύ πληροφορίες αναφέρουν ότι η οικονομική προσφορά η οποία θα καθορίσει αν θα είναι ανάδοχος στον ΟΛΠ η Cosco ή η κοινοπραξία της Hutchison - Alapis θα κυμανθεί μεταξύ 700 -900 εκατ. ευρώ. Όταν η επιτροπή αξιολόγησης εξετάσει τις οικονομικές και τεχνικές προσφορές θα αρχισουν οι διαπραγματεύσεις για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης στον ΟΛΠ διάρκειας 35 ετών.
Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής δήλωσε: «Με την υποβολή τριών προσφορών για την παραχώρηση της διαχείρίσης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του λιμένος Θεσσαλονίκης ολοκληρώνεται το πιο σημαντικό στάδιο μιας μεγάλης μεταρρύθμισης στα λιμάνια της χώρας που αποτέλεσε σταθερή επιδίωξη της κυβέρνησης. Το ενδιαφέρον των τριών εταιρειών ξεπερνά κάθε αισιόδοξη πρόβλεψη, καθώς όλες έχουν μακρά εμπειρία και τεράστιο μερίδιο αγοράς στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία.
Η Θεσσαλονίκη βγαίνει από το περιθώριο και γίνεται κόμβος εμπορίου για τη βαλκανική και ολόκληρη την Ανατολική Ευρώπη. Όσοι για μικροκομματικούς λόγους επιχειρούν να βάλουν εμπόδια σε αυτή τη μεγάλη αναπτυξιακή προσπάθεια πρέπει τώρα να κάνουν την αυτοκριτική τους.
Με την παραχώρηση της διαχείρισης των ΣΕΜΠΟ των λιμένων Πειραιώς και Θεσσαλονίκης η Ελλάδα γίνεται κυρίαρχο διαμετακομιστικό κέντρο της Μεσογείου με προφανή οφέλη για την εθνική οικονομία, τις τοπικές κοινωνίες και τελικά του κάθε πολίτη ξεχωριστά.
Για την υποβολή των προσφορών ενημέρωσα τον πρωθυπουργό κ. Κώστα Καραμανλή. Τελειώνοντας θα ήθελα να απευθυνθώ στους εργαζόμενους και στα δύο λιμάνια. Η επιτυχία των διαγωνισμών σημαίνει ότι και οι ίδιοι θα κερδίσουν πολλά και πρώτα από όλα πολλές ακόμα θέσεις εργασίας. Η ρότα ανάπτυξης είναι για όλους. Τους καλώ να επιστρέψουν τώρα στους κανονικούς ρυθμούς εργασίας τους».
Του Στέλιου Κράλογλου
Η Dubai Ports με τον Άκτωρα και την Τράπεζα Πειραιώς, η Hutchison μαζί με την Alapis και η κινεζική Cosco κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές για την αξιοποίηση του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΘ. Οι προσφορές τους θα ανοίξουν αύριο Πέμπτη από την Επιτροπή Αξιολόγησης, η οποία ήδη εξετάζει τις προσφορές που κατέθεσε η Cosco και η Hutchison μαζί με την Alapis για τον ΟΛΠ.
Το χορό των προσφορών για τον ΟΛΘ άνοιξε η Dubai Ports. Σύμφωνα με πληροφορίες οι συζητήσεις της Dubai Ports με τον όμιλο Κοπελούζου δεν απέδωσαν τελικά, για αυτό και την τελευταία στιγμή την θέση στο κοινοπρακτικό σχήμα πήρε ο κατασκευαστικός όμιλος του Άκτωρα.
Στο μεταξύ πληροφορίες αναφέρουν ότι η οικονομική προσφορά η οποία θα καθορίσει αν θα είναι ανάδοχος στον ΟΛΠ η Cosco ή η κοινοπραξία της Hutchison - Alapis θα κυμανθεί μεταξύ 700 -900 εκατ. ευρώ. Όταν η επιτροπή αξιολόγησης εξετάσει τις οικονομικές και τεχνικές προσφορές θα αρχισουν οι διαπραγματεύσεις για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης στον ΟΛΠ διάρκειας 35 ετών.
Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής δήλωσε: «Με την υποβολή τριών προσφορών για την παραχώρηση της διαχείρίσης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του λιμένος Θεσσαλονίκης ολοκληρώνεται το πιο σημαντικό στάδιο μιας μεγάλης μεταρρύθμισης στα λιμάνια της χώρας που αποτέλεσε σταθερή επιδίωξη της κυβέρνησης. Το ενδιαφέρον των τριών εταιρειών ξεπερνά κάθε αισιόδοξη πρόβλεψη, καθώς όλες έχουν μακρά εμπειρία και τεράστιο μερίδιο αγοράς στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία.
Η Θεσσαλονίκη βγαίνει από το περιθώριο και γίνεται κόμβος εμπορίου για τη βαλκανική και ολόκληρη την Ανατολική Ευρώπη. Όσοι για μικροκομματικούς λόγους επιχειρούν να βάλουν εμπόδια σε αυτή τη μεγάλη αναπτυξιακή προσπάθεια πρέπει τώρα να κάνουν την αυτοκριτική τους.
Με την παραχώρηση της διαχείρισης των ΣΕΜΠΟ των λιμένων Πειραιώς και Θεσσαλονίκης η Ελλάδα γίνεται κυρίαρχο διαμετακομιστικό κέντρο της Μεσογείου με προφανή οφέλη για την εθνική οικονομία, τις τοπικές κοινωνίες και τελικά του κάθε πολίτη ξεχωριστά.
Για την υποβολή των προσφορών ενημέρωσα τον πρωθυπουργό κ. Κώστα Καραμανλή. Τελειώνοντας θα ήθελα να απευθυνθώ στους εργαζόμενους και στα δύο λιμάνια. Η επιτυχία των διαγωνισμών σημαίνει ότι και οι ίδιοι θα κερδίσουν πολλά και πρώτα από όλα πολλές ακόμα θέσεις εργασίας. Η ρότα ανάπτυξης είναι για όλους. Τους καλώ να επιστρέψουν τώρα στους κανονικούς ρυθμούς εργασίας τους».
Oι όμιλοι
Η Dubai Ports World ιδρύθηκε το 2005 και σήμερα έχει φθάσει να διαχειρίζεται 42 λιμενικά τέρμιναλ σε 42 χώρες. Το 2006 εξαγόρασε τον όμιλο της Ρ&Ο και σήμερα υπολογίζεται ότι διαθέτει περισσότερους από 30.000 πελάτες σε όλο τον κόσμο. Τα στελέχη της υπολογίζουν ότι έως το 2017 θα έχει την δυνατότητα να διακινεί περί τα 90 εκατ teu παγκοσμίως, καθώς σχεδιάζει να αναπτύξει τα δίκτυά της στην Κίνα, την Ινδία και τη Μέση Ανατολή. Η DPW αρχικά είχε επιδείξει ενδιαφέρον μόνο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης όμως τώρα φαίνεται ότι θα είναι παρούσα και στον διαγωνισμό για το ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ.
Η Hutchison Wampoa είναι από το 1972 εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ. Ιδρυτής της και πρόεδρός της είναι ο Κινέζος επιχειρηματίας Li Ka Shing. Εκτός από λιμάνια η Hutchison διαχειρίζεται σιδηροδρομικά δίκτυα, ξενοδοχεία, τηλεφωνικά και ενεργειακά δίκτυα σε 55 χώρες και απασχολεί 220.000 εργαζόμενους σε αυτές. Διαχειρίζεται 46 λιμάνια σε 23 χώρες και το 2006 διακίνησε περί τα 60 εκατ. teus. Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του ομίλου διαχειρίζεται πέντε από τα επτά πιο πολυσύχναστα εμπορικά λιμάνια του κόσμου ενώ το 2006 ο κύκλος εργασιών της έφθασε τα 34 δισ. δολάρια.
Η κινεζική Cosco, ημικρατική εταιρεία, "στήθηκε" το 1961 στη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας για να είναι ο εκπρόσωπός της στην διεθνή ναυτιλιακή αγορά. Η Cosco ήταν παρούσα εξ αρχής στην "κούρσα" για τα ελληνικά λιμάνια, αφού ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να αναλάβει η ίδια τη διαχείριση του εμπορευματικού σταθμού του ΟΛΠ μέσω διακρατικής συμφωνίας. Ο σχεδιασμός αυτός ακυρώθηκε λόγω των αντιδράσεων που υπήρξαν, όμως οι Κινέζοι φαίνεται να παραμένουν με ισχυρό ενδιαφέρον παρόντες στην υπόθεση παραχώρησης του ΟΛΠ και του ΟΛΘ. Η Cosco σήμερα διαχειρίζεται ένα στόλο από 600 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 35 εκατ. τόνων και έχει τη δυνατότητα να διακινεί παγκοσμίως περί τα 300 εκατ. τόνους εμπορευμάτων. Ο όμιλος είναι "παρών" σε 1.300 λιμάνια σε περισσότερες από 60 χώρες σε όλο τον κόσμο και απασχολεί 80.000 εργαζόμενους, εκ των οποίων 5.000 είναι ξένοι.
Η επίσημη ανακοίνωση του ΟΛΘ
Ολοκληρώθηκε την Τετάρτη 14 Μαΐου, η υποβολή προσφορών για το δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της ΟΛΘ ΑΕ.
Κατατέθηκαν τρεις (03) προσφορές από εταιρίες διαχείρισης λιμενικών τερματικών σταθμών με διεθνή παρουσία. Συγκεκριμένα προσφορές κατέθεσαν, κατά σειρά πρωτοκόλλου, οι:
1.COSCO PACIFIC LIMITED
2.Ένωση Εταιριών PENINSULAR & ORIENTAL STEAM NAVIGATION COMPANY (P&O)- ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. - ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
3.Ένωση Εταιριών HUTCHISON PORT HOLDING LIMITED - HUTCHISON PORTS INVESTMENTS S.A.R.L. -ALAPIS ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ - Λ.Υ.Δ. ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
H COSCO PACIFIC LIMITED είναι θυγατρική της China Ocean Shipping (Group) Company ("COSCO"). Eίναι ο πέμπτος (5ος) μεγαλύτερος διαχειριστής λιμενικών τερματικών σταθμών παγκοσμίως με παρουσία σε 27 λιμενικούς τερματικούς σταθμούς, με 39,8 εκατομμύρια TEUs διακίνηση για το 2007.
Η Dubai Ports World, που συμμετέχει μέσω της θυγατρικής της PENINSULAR & ORIENTAL STEAM NAVIGATION COMPANY (P&O), αποτελεί ένα εκ των μεγαλυτέρων διαχειριστών τερματικών σταθμών στον κόσμο με 43 τερματικούς σταθμούς σε 28 χώρες, με 42 εκατομμύρια TEUs διακίνηση για το 2006. Στην ένωση εταιριών συμμετέχουν επίσης οι ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. και η ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Η HUTCHISON PORT HOLDING LIMITED καθώς και η HUTCHISON PORTS INVESTMENTS S.A.R.L. είναι θυγατρικές εταιρίες του Ομίλου Hutchison Whampoa Limited (HWL), του μεγαλυτέρου διαχειριστή λιμενικών τερματικών σταθμών στον κόσμο με παρουσία σε 24 χώρες, 47 λιμάνια, με 66,3 εκατομμύρια TEUs διακίνηση το 2007. Στην ένωση εταιριών συμμετέχουν επίσης η ALAPIS ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ και η Λ.Υ.Δ. ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ.
Αύριο (Πέμπτη 15 Μαΐου), θα πραγματοποιηθεί η προγραμματισμένη συνεδρίαση της Επιτροπής Διαγωνισμού, η οποία ορίσθηκε με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ, για την αποσφράγιση των προσφορών.
Με τη συμμετοχή των ανωτέρω εταιριών και ενώσεων εταιριών, ολοκληρώνεται με επιτυχία η πρώτη φάση του διαγωνισμού, καθώς προσήλθαν εταιρίες και σχήματα που αποτελούν τους μεγαλύτερους διαχειριστές λιμενικών τερματικών σταθμών στον κόσμο (τρείς από τους πέντε πρώτους παγκοσμίως). Η έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας δικαιώνει πλήρως την κυβερνητική πολιτική για εκσυγχρονισμό της λιμενικής βιομηχανίας, καθώς και της επιλογές της Διοίκησης για την ανάπτυξη του λιμένος Θεσσαλονίκης.
Η Διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ πιστεύει ότι η συμμετοχή παγκόσμιων διαχειριστών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων αποτελεί θετική εξέλιξη για την προοπτική ανάπτυξης του λιμένος της Θεσσαλονίκης σύμφωνα με το στρατηγικό σχεδιασμό της. Η επιτυχής εξέλιξη του διαγωνισμού μπορεί να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για να αναδειχθεί ο λιμένας της Θεσσαλονίκης σε σοβαρό περιφερειακό λιμένα διαμετακόμισης (in transit) φορτίων με θετικές συνέπειες στο εμπόριο και την τοπική οικονομία και κοινωνία.
Η Dubai Ports World ιδρύθηκε το 2005 και σήμερα έχει φθάσει να διαχειρίζεται 42 λιμενικά τέρμιναλ σε 42 χώρες. Το 2006 εξαγόρασε τον όμιλο της Ρ&Ο και σήμερα υπολογίζεται ότι διαθέτει περισσότερους από 30.000 πελάτες σε όλο τον κόσμο. Τα στελέχη της υπολογίζουν ότι έως το 2017 θα έχει την δυνατότητα να διακινεί περί τα 90 εκατ teu παγκοσμίως, καθώς σχεδιάζει να αναπτύξει τα δίκτυά της στην Κίνα, την Ινδία και τη Μέση Ανατολή. Η DPW αρχικά είχε επιδείξει ενδιαφέρον μόνο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης όμως τώρα φαίνεται ότι θα είναι παρούσα και στον διαγωνισμό για το ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ.
Η Hutchison Wampoa είναι από το 1972 εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ. Ιδρυτής της και πρόεδρός της είναι ο Κινέζος επιχειρηματίας Li Ka Shing. Εκτός από λιμάνια η Hutchison διαχειρίζεται σιδηροδρομικά δίκτυα, ξενοδοχεία, τηλεφωνικά και ενεργειακά δίκτυα σε 55 χώρες και απασχολεί 220.000 εργαζόμενους σε αυτές. Διαχειρίζεται 46 λιμάνια σε 23 χώρες και το 2006 διακίνησε περί τα 60 εκατ. teus. Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του ομίλου διαχειρίζεται πέντε από τα επτά πιο πολυσύχναστα εμπορικά λιμάνια του κόσμου ενώ το 2006 ο κύκλος εργασιών της έφθασε τα 34 δισ. δολάρια.
Η κινεζική Cosco, ημικρατική εταιρεία, "στήθηκε" το 1961 στη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας για να είναι ο εκπρόσωπός της στην διεθνή ναυτιλιακή αγορά. Η Cosco ήταν παρούσα εξ αρχής στην "κούρσα" για τα ελληνικά λιμάνια, αφού ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να αναλάβει η ίδια τη διαχείριση του εμπορευματικού σταθμού του ΟΛΠ μέσω διακρατικής συμφωνίας. Ο σχεδιασμός αυτός ακυρώθηκε λόγω των αντιδράσεων που υπήρξαν, όμως οι Κινέζοι φαίνεται να παραμένουν με ισχυρό ενδιαφέρον παρόντες στην υπόθεση παραχώρησης του ΟΛΠ και του ΟΛΘ. Η Cosco σήμερα διαχειρίζεται ένα στόλο από 600 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 35 εκατ. τόνων και έχει τη δυνατότητα να διακινεί παγκοσμίως περί τα 300 εκατ. τόνους εμπορευμάτων. Ο όμιλος είναι "παρών" σε 1.300 λιμάνια σε περισσότερες από 60 χώρες σε όλο τον κόσμο και απασχολεί 80.000 εργαζόμενους, εκ των οποίων 5.000 είναι ξένοι.
Η επίσημη ανακοίνωση του ΟΛΘ
Ολοκληρώθηκε την Τετάρτη 14 Μαΐου, η υποβολή προσφορών για το δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της ΟΛΘ ΑΕ.
Κατατέθηκαν τρεις (03) προσφορές από εταιρίες διαχείρισης λιμενικών τερματικών σταθμών με διεθνή παρουσία. Συγκεκριμένα προσφορές κατέθεσαν, κατά σειρά πρωτοκόλλου, οι:
1.COSCO PACIFIC LIMITED
2.Ένωση Εταιριών PENINSULAR & ORIENTAL STEAM NAVIGATION COMPANY (P&O)- ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. - ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
3.Ένωση Εταιριών HUTCHISON PORT HOLDING LIMITED - HUTCHISON PORTS INVESTMENTS S.A.R.L. -ALAPIS ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ - Λ.Υ.Δ. ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
H COSCO PACIFIC LIMITED είναι θυγατρική της China Ocean Shipping (Group) Company ("COSCO"). Eίναι ο πέμπτος (5ος) μεγαλύτερος διαχειριστής λιμενικών τερματικών σταθμών παγκοσμίως με παρουσία σε 27 λιμενικούς τερματικούς σταθμούς, με 39,8 εκατομμύρια TEUs διακίνηση για το 2007.
Η Dubai Ports World, που συμμετέχει μέσω της θυγατρικής της PENINSULAR & ORIENTAL STEAM NAVIGATION COMPANY (P&O), αποτελεί ένα εκ των μεγαλυτέρων διαχειριστών τερματικών σταθμών στον κόσμο με 43 τερματικούς σταθμούς σε 28 χώρες, με 42 εκατομμύρια TEUs διακίνηση για το 2006. Στην ένωση εταιριών συμμετέχουν επίσης οι ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. και η ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Η HUTCHISON PORT HOLDING LIMITED καθώς και η HUTCHISON PORTS INVESTMENTS S.A.R.L. είναι θυγατρικές εταιρίες του Ομίλου Hutchison Whampoa Limited (HWL), του μεγαλυτέρου διαχειριστή λιμενικών τερματικών σταθμών στον κόσμο με παρουσία σε 24 χώρες, 47 λιμάνια, με 66,3 εκατομμύρια TEUs διακίνηση το 2007. Στην ένωση εταιριών συμμετέχουν επίσης η ALAPIS ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ και η Λ.Υ.Δ. ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ.
Αύριο (Πέμπτη 15 Μαΐου), θα πραγματοποιηθεί η προγραμματισμένη συνεδρίαση της Επιτροπής Διαγωνισμού, η οποία ορίσθηκε με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ, για την αποσφράγιση των προσφορών.
Με τη συμμετοχή των ανωτέρω εταιριών και ενώσεων εταιριών, ολοκληρώνεται με επιτυχία η πρώτη φάση του διαγωνισμού, καθώς προσήλθαν εταιρίες και σχήματα που αποτελούν τους μεγαλύτερους διαχειριστές λιμενικών τερματικών σταθμών στον κόσμο (τρείς από τους πέντε πρώτους παγκοσμίως). Η έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας δικαιώνει πλήρως την κυβερνητική πολιτική για εκσυγχρονισμό της λιμενικής βιομηχανίας, καθώς και της επιλογές της Διοίκησης για την ανάπτυξη του λιμένος Θεσσαλονίκης.
Η Διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ πιστεύει ότι η συμμετοχή παγκόσμιων διαχειριστών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων αποτελεί θετική εξέλιξη για την προοπτική ανάπτυξης του λιμένος της Θεσσαλονίκης σύμφωνα με το στρατηγικό σχεδιασμό της. Η επιτυχής εξέλιξη του διαγωνισμού μπορεί να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για να αναδειχθεί ο λιμένας της Θεσσαλονίκης σε σοβαρό περιφερειακό λιμένα διαμετακόμισης (in transit) φορτίων με θετικές συνέπειες στο εμπόριο και την τοπική οικονομία και κοινωνία.