ΟΑΣΑ: Ακυρώθηκαν οι διαγωνισμοί τηλεματικής και αυτόματου κομίστρου
Τρίτη, 29-Απρ-2008 08:30
Του Φώτη Φωτεινού
Αυτό που απεύχονταν τα στελέχη όλων των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών τελικά έγινε, καθώς ακυρώθηκαν οι διαγωνισμοί τηλεματικής και του αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου (ΑΣΣΚ) του ΟΑΣΑ, συνολικού προϋπολογισμού 55 εκατ. ευρώ, αν και βρίσκονταν στο τελικό τους στάδιο.
Τι σημαίνει αυτό; Πρακτικά, οι «μεγαλόσχημες» εξαγγελίες περί κατάργησης των χάρτινων εισιτηρίων και εισαγωγή των «έξυπνων εισιτηρίων», αλλά και του συστήματος τηλεματικής σε λεωφορεία και τρόλεϊ, όπου ο επιβάτης θα γνώρισε επακριβώς τη συχνότητα και την ακρίβεια των δρομολογίων, παρατείνονται για τουλάχιστον 3-4 χρόνια.
Οι δυο διαγωνισμοί... σέρνονται από το 2001
Τόσο, η τηλεματική, όσο και το αυτόματο σύστημα συλλογής κομίστρου χαρακτηρίζονταν ως έργα πνοής για τα μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς θα βελτίωναν σημαντικά τις υπηρεσίες τους και κυρίως, την αξιοπιστία τους προς το επιβατικό κοινό. Το οξύμωρο είναι ότι οι δυο διαγωνισμοί, οι οποίοι προκηρύχτηκαν το 2006, είχαν προκηρυχτεί και παλαιότερα (2001).
Το έργο για την προμήθεια και εφαρμογή του αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου, συνολικού προϋπολογισμού 28,8 εκατ. ευρώ, διεκδικούσαν τα σχήματα Thales Transportation Systems - Thales Electronic Systems - Info-Quest, Indra Sistemas, Siemens - Intersav και ΑΡΤ – Marac – VTI.
Ο διαγωνισμός αυτός θα σηματοδοτούσε τη σταδιακή κατάργηση του χάρτινου εισιτηρίου από «έξυπνες κάρτες», οι οποίες θα επέτρεπαν την πραγματοποίηση ενός αριθμού διαδρομών με τα ΜΜΜ, ανάλογα με την αξία που θα έχει αποθηκευμένη η κάρτα και την πραγματοποίηση απεριορίστου αριθμού διαδρομών για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (π.χ. ημερήσιο εισιτήριο, εβδομαδιαίο, κ.ά.).
Αντίστοιχα, την τηλεματική, ύψους 26 εκατ. ευρώ, διεκδικούσαν τα σχήματα PC Systems - N-Topos - ATM (Azienda Transporti Milanesi) - Solari Udine, Άκτωρ ΑΤΕ - Atron Electronic – PSI, Enterprise - Digital Architect – Altec, Elsag, Thales – Infoquest και Siemens - Intracom IT Services.
Το έργο προέβλεπε την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος εποπτείας 2.100 λεωφορείων της ΕΘΕΛ και 366 τρόλεϊ των ΗΛΠΑΠ, καθώς και την πληροφόρηση των επιβατών σε 150 «έξυπνες στάσεις».
Αυτό που απεύχονταν τα στελέχη όλων των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών τελικά έγινε, καθώς ακυρώθηκαν οι διαγωνισμοί τηλεματικής και του αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου (ΑΣΣΚ) του ΟΑΣΑ, συνολικού προϋπολογισμού 55 εκατ. ευρώ, αν και βρίσκονταν στο τελικό τους στάδιο.
Τι σημαίνει αυτό; Πρακτικά, οι «μεγαλόσχημες» εξαγγελίες περί κατάργησης των χάρτινων εισιτηρίων και εισαγωγή των «έξυπνων εισιτηρίων», αλλά και του συστήματος τηλεματικής σε λεωφορεία και τρόλεϊ, όπου ο επιβάτης θα γνώρισε επακριβώς τη συχνότητα και την ακρίβεια των δρομολογίων, παρατείνονται για τουλάχιστον 3-4 χρόνια.
Οι δυο διαγωνισμοί... σέρνονται από το 2001
Τόσο, η τηλεματική, όσο και το αυτόματο σύστημα συλλογής κομίστρου χαρακτηρίζονταν ως έργα πνοής για τα μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς θα βελτίωναν σημαντικά τις υπηρεσίες τους και κυρίως, την αξιοπιστία τους προς το επιβατικό κοινό. Το οξύμωρο είναι ότι οι δυο διαγωνισμοί, οι οποίοι προκηρύχτηκαν το 2006, είχαν προκηρυχτεί και παλαιότερα (2001).
Το έργο για την προμήθεια και εφαρμογή του αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου, συνολικού προϋπολογισμού 28,8 εκατ. ευρώ, διεκδικούσαν τα σχήματα Thales Transportation Systems - Thales Electronic Systems - Info-Quest, Indra Sistemas, Siemens - Intersav και ΑΡΤ – Marac – VTI.
Ο διαγωνισμός αυτός θα σηματοδοτούσε τη σταδιακή κατάργηση του χάρτινου εισιτηρίου από «έξυπνες κάρτες», οι οποίες θα επέτρεπαν την πραγματοποίηση ενός αριθμού διαδρομών με τα ΜΜΜ, ανάλογα με την αξία που θα έχει αποθηκευμένη η κάρτα και την πραγματοποίηση απεριορίστου αριθμού διαδρομών για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (π.χ. ημερήσιο εισιτήριο, εβδομαδιαίο, κ.ά.).
Αντίστοιχα, την τηλεματική, ύψους 26 εκατ. ευρώ, διεκδικούσαν τα σχήματα PC Systems - N-Topos - ATM (Azienda Transporti Milanesi) - Solari Udine, Άκτωρ ΑΤΕ - Atron Electronic – PSI, Enterprise - Digital Architect – Altec, Elsag, Thales – Infoquest και Siemens - Intracom IT Services.
Το έργο προέβλεπε την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος εποπτείας 2.100 λεωφορείων της ΕΘΕΛ και 366 τρόλεϊ των ΗΛΠΑΠ, καθώς και την πληροφόρηση των επιβατών σε 150 «έξυπνες στάσεις».