ΟΛΠ: Eπιχειρηματική επιλογή η μη θέσπιση ελάχιστου τιμήματος παραχώρησης
Τρίτη, 19-Φεβ-2008 13:27
Eπιχειρηματική επιλογή της διοίκησης του ΟΛΠ αποτελεί η έλλειψη προσδιορισμού ελάχιστου τιμήματος για την πραχώρηση του λιμένος, με στόχο να μην προσδιοριστεί εμμέσως το αναμενόμενο τίμημα παραχώρησης με σκοπό ακριβώς να πετύχει μέσω του ανταγωνισμού το μέγιστο δυνατό αντάλλαγμα, όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση.
Σημειώνεται δε, ότι τα τελευταία έτη οποιαδήποτε εκτίμηση αναλυτών για το αναμενόμενο τίμημα παραχώρησης λιμένων ήταν κατά πολύ χαμηλότερο από το επιτευχθέν λόγω της αυξημένης ζήτησης λιμενικών χώρων διεθνώς.
Παράλληλα, σημειώνεται πως ο Οργανισμός έχει το αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης αφενός μεν των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης, αφετέρου δε της θαλάσσιας λιμενικής ζώνης του Λιμένος Πειραιώς, στην έκταση και υπό τους όρους που προβλέπονται στην από 13-02-2002 Σύμβαση Παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο.
Ειδικά δε, στην εν λόγω Σύμβαση Παραχώρησης (αρθ. 3.1.ιιι) αναφέρεται ρητώς "Η έννοια της εκμετάλλευσης περιλαμβάνει ... την προσωρινή παραχώρηση επ΄ ανταλλάγματι της χρήσης χώρων και την πραγματοποίηση επενδύσεων κεφαλαίου, της Ο.Λ.Π. ή τρίτων, σε κτίρια και εγκαταστάσεις πάσης φύσεως με σκοπό την υποστήριξη νέων δραστηριοτήτων ή την επέκταση υφισταμένων...". Συνεπώς η νομιμότητα της απόφασης του Δ.Σ δεν αμφισβητείται αφού ρητώς περιλαμβάνεται τέτοια δυνατότητα στη Σύμβαση Παραχώρησης που η εταιρεία έχει συνάψει με το Ελληνικό Δημόσιο.
Σε ότι αφορά την περιβαλλοντική μελέτη για την Προβλήτα ΙΙΙ θα πρέπει να τονιστεί ότι ο ΟΛΠ συνέταξε συνολική περιβαλλοντική μελέτη επιπτώσεων όπως άλλωστε προβλέπεται από τις διαδικασίες του αρμόδιου Υπουργείου και τη σχετική Νομοθεσία του Κράτους και έλαβε την έγκριση με την Κ.Υ.Α 104050/7-5-2006 ΥΠΕΧΩΔΕ-ΥΕΝ-ΥΠ.Πολιτισμού & Μεταφορών με ημερομηνία λήξης την 13/12/2015. Στην παραπάνω απόφαση αναφέρεται σαφώς και η αρνητική θέση της Νομαρχίας, η οποία και ελήφθη υπ΄ όψη για την τελική θετική απόφαση.
Ταυτόχρονα σημειώνεται ότι η περιβαλλοντική μελέτη ήταν συνολική διότι αυτό επιβάλλεται από τις σύγχρονες επιστημονικές προσεγγίσεις καθώς δεν είναι δυνατόν οποιαδήποτε μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων να είναι αποσπασματική και εστιασμένη μόνο στον Προβλήτα ΙΙΙ χωρίς να λαμβάνει υπόψη τη συνολική λιμενική δραστηριότητα στην περιοχή.
Περαιτέρω σημειώνεται ότι ο ΟΛΠ ΑΕ μαζί με τον ΟΛΘ ΑΕ είναι οι μόνες λιμενικές αρχές στην Ελλάδα που διαθέτουν πιστοποίηση PERS (Total Port Environmental Review System) από την ESPO. Μάλιστα την εν λόγω πιστοποίηση κατέχουν μόλις 28 λιμάνια σε Ευρωπαϊκή κλίμακα (http://www.ecoports.com/) και αποτελεί απόδειξη της περιβαλλοντικής ευαισθησίας του ΟΛΠ και της σημασίας που αποδίδεται στην βιώσιμη ανάπτυξη.
Πέραν των παραπάνω, ο διευθύνων σύμβουλος ενημέρωσε την Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων της 1/6/07 ότι ένα μέρος του προγράμματος των επενδύσεων θα γίνει με αυτοχρηματοδότηση, όπως αναφέρεται και στην Έκθεση Διαχείρισης του Διοικητικού Συμβουλίου της χρήσης 2006, η οποία κατατέθηκε στο Χ.Α και στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.
Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα θέματα, παρά το γεγονός ότι η διοίκηση του ΟΛΠ έχει επαρκώς διευκρινίσει τις πραγματικές συνθήκες, θα απαντηθούν ξανά μέσω της διαδικασίας που επελέγη από το Νομάρχη κ. Μίχα, ο οποίος και προέβη στη σχετική μηνυτήρια αναφορά.
Η διοίκηση της ΟΛΠ διαβεβαιώνει κάθε ενδιαφερόμενο ότι όλες τις αποφάσεις τις λαμβάνει με απολύτως νόμιμες διαδικασίες, εξασφαλίζοντας συγχρόνως κατά το βέλτιστο τρόπο τα συμφέροντα των μετόχων, χωρίς όμως να παραγνωρίζει τη κοινωνική διάσταση του Οργανισμού.
Τέλος, στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται πως το μέχρι στιγμής αποτέλεσμα του 2007 "επιβεβαιώνει απολύτως και τη στρατηγική της διοίκησης και τις αποφάσεις της".