Κατασκευαστικοί όμιλοι στη "μάχη" για το ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ
Δευτέρα, 04-Φεβ-2008 08:47
Του Στέλιου Κράλογλου
"Παρών" στο διαγωνισμό για την εκχώρηση τμήματος του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς δηλώνει και ο κατασκευαστικός κλάδος μετά από το ναυτιλιακό και τον τραπεζικό χώρο.
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές την περασμένη Παρασκευή ο κατασκευαστικός όμιλος του Άκτωρα προστέθηκε στη λίστα των ενδιαφερομένων που έχουν ήδη προμηθευτεί το κείμενο του διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού. Οι ίδιες πηγές εκτιμούν ότι θα υπάρξει ενδιαφέρον και από άλλες κατασκευαστικές εταιρείες. Εκτίμηση που κρίνεται ως πιθανή δεδομένου ότι σε τέτοιου είδους διαγωνισμούς οι ενδιαφερόμενοι συμμετέχουν με τη μορφή κοινοπρακτικών σχημάτων και από τους τρεις κλάδους.
Την ίδια ώρα ανησυχία προκαλεί στην αγορά το «ναυάγιο» της συνάντησης των συνδικαλιστικών φορέων με τη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς. Οι λιμενεργάτες παραμένουν αμετακίνητοι στη θέση τους για αυτόνομη ανάπτυξη των εμπορικών τμημάτων των λιμένων ΟΛΠ και ΟΛΘ. Η διοίκηση του ΟΛΠ δεν κατάφερε να πείσει για τα οφέλη του σχεδίου νόμου που προβλέπει μεταξύ άλλων μετατάξεις και εθελούσια έξοδο και άλλα προνόμια για τους εργαζόμενους σε ΟΛΠ και ΟΛΘ. Ως αποτέλεσμα, οι λιμενεργάτες αποφάσισαν τη συνέχιση των κινητοποιήσεων που έχουν εξαγγελθεί για τον Φεβρουάριο των εργαζόμενων στα λιμάνια μέχρι νεωτέρας.
Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι οι συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις δεν είναι το μόνο στοιχείο που «υποβαθμίζει» την αξία τον λιμανιών. Η χρηματιστηριακή συγκυρία δημιουργεί σημαντικά προβλήματα και στην αποκρατικοποίηση μέσω μετοχών, είτε αυτές κατευθύνονται προς τους εργαζόμενους είτε προς τους επενδυτές. Όπως έχει αναφέρει το Capital.gr υπάρχουν σκέψεις στην κυβέρνηση να δοθούν πακέτα μετοχών σε ιδιώτες μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας παραχώρησης των εμπορευματικών σταθμών. Η τελευταία διόρθωση στα χρηματιστήρια έχει οδηγήσει σε σημαντική μείωση της κεφαλαιοποίησης των δύο λιμενικών φορέων ΟΛΠ και ΟΛΘ.
Υπολογίζεται πως από την αρχή του έτους η χρηματιστηριακή αξία του ΟΛΠ έχει υποχωρήσει κατά 12,4%, στα 672 εκατομμύρια ευρώ, και κατά 12,4% του ΟΛΘ, φθάνοντας τελικά στα 270 εκατομμύρια ευρώ.
Πάντως μέχρι σήμερα έχουν προμηθευτεί το τεύχος της προκήρυξης του ΟΛΠ:
1. Η ισραηλινών συμφερόντων Zim,
2. ο δανέζικος όμιλος της ΑΡ Moeller,
3. η Damco Energy του ομίλου Κοπελούζου,
4. ο κινεζικός όμιλος της Cosco,
5. η αραβικών συμφερόντων Dubai Ports World,
6. η εταιρεία Aster Maritime,
7. μία εταιρεία ισπανικών συμφερόντων,
8. ο όμιλος Maersk,
Το τεύχος προμηθεύτηκε και η Eurobank. Σήμερα ή το πολύ αύριο αναμένεται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον ο ιταλοελβετικός όμιλος της MSC, η Hutsinson, ενώ αναμένεται να δώσουν το παρόν και δύο ακόμα ελληνικά τραπεζικά ιδρύματα.