Ξεκίνησε ο διαγωνισμός για ΟΛΘ
Παρασκευή, 25-Ιαν-2008 14:20
Τη διακήρυξη διεθνούς πλειοδοτικού δημόσιου διαγωνισμού με ανοικτή διαδικασία και κριτήριο ανάθεσης την υψηλότερη οικονομική προσφορά, ανακοίνωσε ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Σκοπός του διαγωνισμού είναι η επιλογή αναδόχου για την παραχώρηση, στην προβλήτα Νο 6 του Λιμένος Θεσσαλονίκης, του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων έναντι, αφενός μεν αυτοχρηματοδοτούμενης επένδυσης με σκοπό την περαιτέρω ανάπτυξη και επέκταση της υπάρχουσας υποδομής και αφετέρου οικονομικού ανταλλάγματος στην ΟΛΘ Α.Ε.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση η αποσφράγιση των φακέλων θα λάβει χώρα την 20η Μαρτίου 2008, ημέρα Πέμπτη και ώρα 10:00 πμ, στα γραφεία του ΟΛΘ.
Σκοπός του διαγωνισμού είναι η επιλογή αναδόχου για την παραχώρηση, στην προβλήτα Νο 6 του Λιμένος Θεσσαλονίκης, του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων έναντι, αφενός μεν αυτοχρηματοδοτούμενης επένδυσης με σκοπό την περαιτέρω ανάπτυξη και επέκταση της υπάρχουσας υποδομής και αφετέρου οικονομικού ανταλλάγματος στην ΟΛΘ Α.Ε.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση η αποσφράγιση των φακέλων θα λάβει χώρα την 20η Μαρτίου 2008, ημέρα Πέμπτη και ώρα 10:00 πμ, στα γραφεία του ΟΛΘ.
Aπό σήμερα η υποβολή των προσφορών για τον ΟΛΠ
Εξάλλου, όπως ανέφερε από νωρίς το Capital.gr σε σχετικό ρεπορτάζ με τίτλο δημοσιεύεται σήμερα σε ΦΕΚ, εκτός απρόοπτου, η προκήρυξη του διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού για το ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ και ξεκινούν και επισήμως οι διαδικασίες της υποβολής προσφορών από τους ενδιαφερόμενους.
Ο κυβερνητικός σχεδιασμός προχωρά χωρίς καθυστερήσεις. Έτσι, από σήμερα ξεκινά ουσιαστικά το διάστημα των 52 ημερών που προσδιόρισε ο υπουργός ΕΝΑΝΠ Γ. Βουλγαράκης, καθώς η κατάθεση προσφορών έχει οριστεί μέχρι τις 19/3.
Εξάλλου, όπως ανέφερε από νωρίς το Capital.gr σε σχετικό ρεπορτάζ με τίτλο δημοσιεύεται σήμερα σε ΦΕΚ, εκτός απρόοπτου, η προκήρυξη του διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού για το ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ και ξεκινούν και επισήμως οι διαδικασίες της υποβολής προσφορών από τους ενδιαφερόμενους.
Ο κυβερνητικός σχεδιασμός προχωρά χωρίς καθυστερήσεις. Έτσι, από σήμερα ξεκινά ουσιαστικά το διάστημα των 52 ημερών που προσδιόρισε ο υπουργός ΕΝΑΝΠ Γ. Βουλγαράκης, καθώς η κατάθεση προσφορών έχει οριστεί μέχρι τις 19/3.
Την ίδια ώρα, όμως, ο παραγωγικός κόσμος της χώρας εκφράζει έντονη ανησυχία για τις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των λιμενεργατών και προβλέπει αρνητικές επιπτώσεις στις εξαγωγές της χώρας. Παράλληλα υψηλόβαθμα στελέχη των ναυτιλιακών εταιρειών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων εξετάζουν πλέον σοβαρά τη βαθμιαία μεταφορά των in transit φορτίων σε εκτός Ελλάδος λιμάνια στην προοπτική της συνέχισης των κινητοποιήσεων των εργαζόμενων και τον Φεβρουάριο.
Πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, κ. Νίκος Αναστασόπουλος, δήλωσε πως εφόσον συνεχιστεί η ίδια κατάσταση τότε ο Οργανισμός σε λίγες μέρες θα ενημερώσει τις ναυτιλιακές εταιρείες ότι δεν είναι σε θέση να δεχτεί άλλο φορτίο και επομένως το λιμάνι θα κλείσει.
Ο κ. Βουλγαράκης πάντως συνομιλώντας με εκπροσώπους ναυτιλιακών εταιρειών φέρεται να είπε ότι ανεξάρτητα από τις αντιδράσεις των εργαζομένων οι διαγωνισμοί θα προχωρήσουν και παρέπεμψε στο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου και μετατάξεων των στελεχών του ΟΛΠ.
Σημειώνεται ότι έως τα τέλη Ιανουαρίου θα έχει κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας με το οποίο ρυθμίζονται τα θέματα της εθελούσιας εξόδου και των μετατάξεων για περίπου 330 εργαζόμενους στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης (ΟΛΠ – ΟΛΘ). Το συνολικό κόστος του πακέτου αποχώρησης για κάθε εργαζόμενο εκτιμάται ότι θα κυμανθεί από 230.000 έως 250.000 ευρώ. Το πρόγραμμα της εθελούσιας θα εξελιχθεί σε περίοδο πέντε ετών, από 1-1-2010 έως 31-12-2014, ενώ οι μετατάξεις θα έχουν ολοκληρωθεί έως τις 31-12-2010.
Τόσο η εθελούσια έξοδος όσο και οι μετατάξεις αφορούν τους εργαζόμενους που είχαν προσληφθεί στους ΟΛΠ και ΟΛΘ πριν από τον Μάιο του 1999, οπότε οι δύο οργανισμοί μετατράπηκαν σε ανώνυμες εταιρείες. Στον ΟΛΠ υπολογίζεται ότι περί τους 400 εργαζόμενους ανήκουν σε αυτή την κατηγορία.
Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια πάντως απορρίπτουν το πακέτο των παροχών, και κατέρχονται στις 31 Ιανουαρίου σε 24ωρη απεργία, ενώ θα συνεχίσουν την αποχή τους από την υπερωριακή εργασία μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου. Σε κινητοποιήσεις προσανατολίζεται και η ομοσπονδία φορτοεκφορτωτών (ΟΦΕ), προκειμένου και εκείνη να δηλώσει την αντίθεσή της στην παραχώρηση των λιμανιών.
H κυβέρνηση αισιοδοξεί για την έκβαση του διαγωνισμού, ενώ στελέχη της διοίκησης του οργανισμού εκτιμούν ότι «παρόν» στο διαγωνισμό θα δοθεί πιθανότατα από τρία επιχειρηματικά σχήματα.
Φημολογείται ότι θα ηγούνται οι εταιρείες Cosco, MSC, Hutchison, Dubai Ports World, MAERSK και Evergreen. Ενδιαφέρον για συμμετοχή στους διαγωνισμούς λέγεται ότι έχει εκδηλωθεί και από μικρότερες εταιρείες, ενώ τη συμμετοχή τους φέρονται να συζητούν οι τράπεζες: Alpha Bank, Τράπεζα Πειραιώς και Eurobank.
Η κυβέρνηση μάλιστα προσδοκά ότι μέσω της παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ θα εξασφαλιστούν και ιδιωτικές επενδύσεις 700 εκατ. ευρώ έως το 2015 για την ανάπτυξη και των δύο μεγάλων λιμανιών της χώρας.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο ανάδοχος με την εγκατάστασή του στον ΟΛΠ θα κληθεί να καταβάλλει ένα αρχικό τίμημα της τάξεως των 50 εκατ. ευρώ, ενώ το ετήσιο ενοίκιο θα είναι μεταβλητό, ανάλογα με τα έσοδά του. Παράλληλα, προβλέπεται και η καταβολή εγγυημένου τιμήματος ανεξάρτητα από τις διακυμάνσεις που θα παρουσιάζει ο τζίρος του.