Τι σχεδιάζει η “Ράδιο Κορασίδης” στη Σερβία
Παρασκευή, 25-Ιαν-2008 09:08
Του Νίκου Χρυσικόπουλου
Στη διαμόρφωση του business plan βάσει του οποίου θα πραγματοποιηθεί η επέκταση της αλυσίδας στη Σερβία βρίσκεται η διοίκηση της Ράδιο Κορασίδης. Σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη της αλυσίδας, οι συνέργιες που δημιουργούνται με την εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων JSC Robne Kuce Beograd (RKB), θυγατρική του ομίλου Marfin, επιτρέπει μακροπρόθεσμα την ανάπτυξη δικτύου άνω των 30 καταστημάτων.
Η RKB είναι ιδιοκτήτρια 32 εμπορικών κέντρων (από τα οποία τα εννέα στο Βελιγράδι) στη Σερβία και το Μαυροβούνιο συνολικής επιφανείας 232.000 τ.μ. Διαθέτει επίσης κέντρα logistics, αποθηκευτικούς χώρους και γραφειακά συγκροτήματα. Τα ακίνητα της RKB μπορούν να εξυπηρετήσουν ευρύ φάσμα επιχειρηματικών δραστηριοτήτων όπως με έμφαση στη λιανική.
Από την Κορασίδης αναφέρεται ότι δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί το μοντέλο εισόδου στη σερβική αγορά. Μεταξύ άλλων εξετάζεται ακόμη και η δημιουργία ενός «επιχειρηματικού κέντρου» με βάση τη Βόρειο Ελλάδα από όπου αρχικά θα ελέγχονται οι δραστηριότητες στη χώρα. Την περίοδο αυτή πραγματοποιείται έρευνα αγοράς στη Σερβία για να αποτυπωθούν στοιχεία όπως τα περιθώρια διείσδυσης της αλυσίδας, το μέγεθος της αγοραστικής δύναμης και οι καταναλωτικές συνήθειες του πληθυσμού.
Η RKB είναι ιδιοκτήτρια 32 εμπορικών κέντρων (από τα οποία τα εννέα στο Βελιγράδι) στη Σερβία και το Μαυροβούνιο συνολικής επιφανείας 232.000 τ.μ. Διαθέτει επίσης κέντρα logistics, αποθηκευτικούς χώρους και γραφειακά συγκροτήματα. Τα ακίνητα της RKB μπορούν να εξυπηρετήσουν ευρύ φάσμα επιχειρηματικών δραστηριοτήτων όπως με έμφαση στη λιανική.
Από την Κορασίδης αναφέρεται ότι δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί το μοντέλο εισόδου στη σερβική αγορά. Μεταξύ άλλων εξετάζεται ακόμη και η δημιουργία ενός «επιχειρηματικού κέντρου» με βάση τη Βόρειο Ελλάδα από όπου αρχικά θα ελέγχονται οι δραστηριότητες στη χώρα. Την περίοδο αυτή πραγματοποιείται έρευνα αγοράς στη Σερβία για να αποτυπωθούν στοιχεία όπως τα περιθώρια διείσδυσης της αλυσίδας, το μέγεθος της αγοραστικής δύναμης και οι καταναλωτικές συνήθειες του πληθυσμού.
Στη Σερβία η Ράδιο Κορασίδης θα... συναντηθεί με την Ηλεκτρονική Αθηνών η οποία ήδη έχει δημιουργήσει ένα megastore στο Βελιγράδι και προωθεί τη λειτουργία ενός δεύτερου. Η Ηλεκτρονική Αθηνών προγραμματίζει τη λειτουργία συνολικά έξι καταστημάτων στο Βελιγράδι και σε άλλες μεγάλες πόλεις της Σερβίας μέσα στην επόμενη τριετία.
Σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά, μετά την απόκτηση της Κορασίδης και της θυγατρικής της Elephant από τη MIG, έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για την κεφαλαιακή ενίσχυση της επιχείρησης. Σύμφωνα με πληροφορίες έχουν ήδη διευθετηθεί όλες οι υποχρεώσεις (παλαιές και νέες) προς τους εργαζόμενους της εταιρείας, ενώ ορισμένα στελέχη της έλαβαν και bonus ύστερα από απόφαση της διοίκησης.
Το επιχειρηματικό σχέδιο της Κορασίδης για την επόμενη διετία (2008-2009), προβλέπει τη δημιουργία 29 νέων καταστημάτων, τέσσερα από τα οποία θα είναι megastores. Η αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών διαθέτει σήμερα 54 καταστήματα μαζί με τα 8 καταστήματα της αλυσίδας “Βασιλάκης” στη Βόρειο Ελλάδα, ενώ προχωρούν και οι διαδικασίες για την ενοποίησή της με τη Κορασίδης.
Τέλος, σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών, το τελευταίο τρίμηνο του 2007 η διοίκηση της αλυσίδας κατέγραψε άνοδο των πωλήσεων. «Επιδίωξη όμως», όπως σημειώθηκε στο Capital.gr., «είναι να επιτευχθεί ο στόχος των πωλήσεων ύψους 200 εκατ. ευρώ για φέτος και 350 εκατ. ευρώ για το 2009».