Μοχλός: Αποσύρθηκε από το διαγωνισμό του ΗΣΑΠ
Τετάρτη, 23-Ιαν-2008 09:41
Του Φώτη Φωτεινού
Αν και προσωρινός ανάδοχος, ο Μοχλός αποσύρθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, από τη συνέχεια του διαγωνισμού για την ανακατασκευή του ΗΣΑΠ, ύψους 109 εκατ. ευρώ.
Το έργο είχε κερδίσει αρχικά η κοινοπραξία Strabag – Θεμέλη, αλλά κηρύχτηκε έκπτωτη, με αποτέλεσμα το έργο να «περάσει» στο δεύτερο μειοδότη, τον Μοχλό, ενώ τρίτος είναι ο Άκτωρας.
Ο Άκτωρ κατέθεσε ασφαλιστικά μέτρα, τα οποία και κέρδισε, αλλά στη συνέχεια δεν υπέβαλε εμπρόθεσμα αγωγή ως όφειλε, με αποτέλεσμα το έργο να «ξαναπεράσει» στο Μοχλό, ο οποίος όμως αποσύρθηκε από το διαγωνισμό.
Κομβικό έργο για τη λειτουργία του ΗΣΑΠ
Αν και προσωρινός ανάδοχος, ο Μοχλός αποσύρθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, από τη συνέχεια του διαγωνισμού για την ανακατασκευή του ΗΣΑΠ, ύψους 109 εκατ. ευρώ.
Το έργο είχε κερδίσει αρχικά η κοινοπραξία Strabag – Θεμέλη, αλλά κηρύχτηκε έκπτωτη, με αποτέλεσμα το έργο να «περάσει» στο δεύτερο μειοδότη, τον Μοχλό, ενώ τρίτος είναι ο Άκτωρας.
Ο Άκτωρ κατέθεσε ασφαλιστικά μέτρα, τα οποία και κέρδισε, αλλά στη συνέχεια δεν υπέβαλε εμπρόθεσμα αγωγή ως όφειλε, με αποτέλεσμα το έργο να «ξαναπεράσει» στο Μοχλό, ο οποίος όμως αποσύρθηκε από το διαγωνισμό.
Κομβικό έργο για τη λειτουργία του ΗΣΑΠ
Ο εν λόγω διαγωνισμός αποτελεί συνέχεια παλαιότερου σχετικού διαγωνισμού, ο οποίος ακυρώθηκε έπειτα από την απόφαση του υπουργείου Μεταφορών να υπογειοποιήσει τον ΗΣΑΠ στο Φάληρο για να διευκολύνει την είσοδο του Τραμ στον Πειραιά.
Πρόκειται για κομβικό έργο του ΗΣΑΠ, καθώς θα μειωθεί η χρονική απόσταση εκτέλεσης των δρομολογίων.
Υπενθυμίζεται ότι στο διαγωνισμό του ΗΣΑΠ για την ανακατασκευή της γραμμής, από την Κηφισιά έως το Φάληρο, είχαν καταθέσει προσφορές 9 εταιρείες.
Το έργο της ανακατασκευής της γραμμής χρηματοδοτείται από πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και από κοινοτικούς πόρους μέσω του ΕΠ "Σιδηρόδρομοι, Αεροδρόμια, Αστικές Συγκοινωνίες", ενώ η προθεσμία περάτωσης του είναι 75 εβδομάδες.
Πάντως, ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος διακίνησε το 2006 περισσότερους από 124 εκατ. επιβάτες έναντι 117 εκατ. επιβατών το 2005 και 113 εκατ. επιβατών το 2004, ενώ υπολογίζεται ότι το 2007 διακίνησε περισσότερους από 130 εκ. επιβάτες.
Από την 1η Μαρτίου δρομολογείται η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας, τόσο του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, όσο και του μετρό σε μια προσπάθεια τόνωσης της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, με δεδομένο ότι η πλειονότητα των μελετών υποδεικνύει ότι η διεύρυνση του ωραρίου αποτελεί πάγιο αίτημα των επιβατών.