Ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές στους διαγωνισμούς της ΕΘΕΛ
Τρίτη, 08-Ιαν-2008 09:47
Του Φώτη Φωτεινού
Στη λήξη τους οδεύουν 2 από τους 3 μεγάλους διαγωνισμούς προμήθειας λεωφορείων της ΕΘΕΛ, αρχικού προϋπολογισμού 145 εκατ. ευρώ.
Σε πιο ώριμη φάση βρίσκονται οι διαγωνισμοί για την προμήθεια 220 μικρολεωφορείων και 100 αρθρωτών λεωφορείων, ενώ αντίθετα σημαντική καθυστέρηση γνωρίζει ο διαγωνισμός για την προμήθεια 200 λεωφορείων φυσικού αερίου, ο οποίος επαναπροκηρύχτηκε.
Στο διαγωνισμό για την προμήθεια 220 μικρολεωφορείων απομένουν 2 εταιρείες (ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ ΑΕΒΕ και Solaris Bus από την Πολωνία) από τις 3 που συμμετείχαν αρχικά.
Αντίστοιχα, στο διαγωνισμό για την προμήθεια 100 αρθρωτών λεωφορείων απομένουν 3 εταιρείες (Panergon AE, ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ ΑΕΒΕ και Solaris Bus από την Πολωνία) από τις 7 που συμμετείχαν αρχικά.
Στους δυο ανωτέρω διαγωνισμούς τελείωσε η αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών και οι ενδιάμεσες δικαστικές διενέξεις, με αποτέλεσμα να οδηγούμαστε στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών που σηματοδοτεί ουσιαστικά και την λήξη των διαγωνισμών.
Αύξηση εσόδων, μείωση επιβατών για την ΕΘΕΛ
Μικρή ήταν η αύξηση των συνολικών εσόδων του 2006 της ΕΘΕΛ (2,03%), παρά το γεγονός ότι τα έσοδα από κόμιστρα παρουσίασαν αύξηση 3,56% (λόγω της αύξησης της τιμής των κομίστρων από 1/3/06).
Αντίστοιχα, τα έσοδα λειτουργίας αυξήθηκαν κατά 6,55% έναντι του 2005.
Η μικρή αύξηση των συνολικών εσόδων οφείλεται στα ιδιαιτέρως μειωμένα (-32,2%) έκτακτα και ανόργανα έσοδα σε σχέση με το 2005. Από 362 εκατ. επιβάτες το 2005, η ΕΘΕΛ διακίνησε το 2006 μόλις 356 εκατ. επιβάτες, εάν και αύξησε οριακά το συγκοινωνιακό της έργο σε χιλιόμετρα.
Γενικότερα, το 2006 τα συνολικά έσοδα (χωρίς την επιδότηση του Ελληνικού Δημοσίου) όλων των συγκοινωνιακών φορέων του ΣΑΣ (χωρίς τον ΟΑΣΑ) παρουσίασαν αύξηση 6,70%, έναντι του προηγούμενου έτους.
Για τον ΟΑΣΑ τα συνολικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 12,57%, σε σχέση με το 2005, παρά την οριακή αύξηση (0,83%) των εσόδων από πωλήσεις υπηρεσιών.
Μεγάλη αύξηση (146,49%) παρουσίασαν τα έκτακτα και ανόργανα έσοδα σε σχέση με το 2005, τόσο λόγω των εσόδων από προσαυξήσεις προστίμων παραβατών παλαιότερων χρήσεων και των εσόδων από αχρησιμοποίητες προβλέψεις προηγούμενων χρήσεων, όσο και λόγω της αποζημίωσης που καταβλήθηκε στον ΟΑΣΑ μέσω του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων από απαλλοτρίωση ακινήτου ιδιοκτησίας του.
Μικρή ήταν η αύξηση των συνολικών εσόδων του 2006 της ΕΘΕΛ (2,03%), παρά το γεγονός ότι τα έσοδα από κόμιστρα παρουσίασαν αύξηση 3,56% (λόγω της αύξησης της τιμής των κομίστρων από 1/3/06).
Αντίστοιχα, τα έσοδα λειτουργίας αυξήθηκαν κατά 6,55% έναντι του 2005.
Η μικρή αύξηση των συνολικών εσόδων οφείλεται στα ιδιαιτέρως μειωμένα (-32,2%) έκτακτα και ανόργανα έσοδα σε σχέση με το 2005. Από 362 εκατ. επιβάτες το 2005, η ΕΘΕΛ διακίνησε το 2006 μόλις 356 εκατ. επιβάτες, εάν και αύξησε οριακά το συγκοινωνιακό της έργο σε χιλιόμετρα.
Γενικότερα, το 2006 τα συνολικά έσοδα (χωρίς την επιδότηση του Ελληνικού Δημοσίου) όλων των συγκοινωνιακών φορέων του ΣΑΣ (χωρίς τον ΟΑΣΑ) παρουσίασαν αύξηση 6,70%, έναντι του προηγούμενου έτους.
Για τον ΟΑΣΑ τα συνολικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 12,57%, σε σχέση με το 2005, παρά την οριακή αύξηση (0,83%) των εσόδων από πωλήσεις υπηρεσιών.
Μεγάλη αύξηση (146,49%) παρουσίασαν τα έκτακτα και ανόργανα έσοδα σε σχέση με το 2005, τόσο λόγω των εσόδων από προσαυξήσεις προστίμων παραβατών παλαιότερων χρήσεων και των εσόδων από αχρησιμοποίητες προβλέψεις προηγούμενων χρήσεων, όσο και λόγω της αποζημίωσης που καταβλήθηκε στον ΟΑΣΑ μέσω του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων από απαλλοτρίωση ακινήτου ιδιοκτησίας του.