Επενδύσεις 499 εκατ. ευρώ έως το 2012 από τον ΟΛΠ
Τρίτη, 04-Δεκ-2007 08:44
Του Μηνά Τσαμόπουλου
Λιγότερες επενδύσεις κατά 34 εκατ. ευρώ πραγματοποίησε μέσα στο 2007 η ΟΛΠ ΑΕ λόγω της γραφειοκρατίας και παρά το γεγονός ότι είχαν εγκριθεί στον προϋπολογισμό της. Αυτό αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΕ, Νίκος Αναστασόπουλος. "Η πορεία προς την ποιοτική και λειτουργική αναβάθμιση του ΟΛΠ συνεχίζεται καθώς τα έργα υποδομής και ανωδομής εξελίσσονται αν και όχι με τους αναμενόμενους ρυθμούς. Λόγω δυσλειτουργίας στο διοικητικό συμβούλιο αλλά και λόγω του γενικότερου δύσκαμπτου πλαισίου λειτουργίας και προμηθειών που επιβάλλουν ιδιαίτερα χρονοβόρες διαδικασίες, οι επενδύσεις ανήλθαν σε 12,1 εκατ.ευρώ το 2007, έναντι προϋπολογισμού 45,8 εκατ. ευρώ".
Επενδύσεις 499 εκατ.ευρώ έως το 2012
Οι καθυστερήσεις είχαν αποτέλεσμα να αναθεωρηθεί το Επενδυτικό πρόγραμμα του Οργανισμού λαμβάνοντας υπόψη νέα κοστολογικά δεδομένα, ενώ παράλληλα προσαρμόστηκε το χρονοδιάγραμμα των επενδύσεων το οποίο για την περίοδο 2008-2012 προβλέπει επενδύσεις της τάξης των 499 εκατ. ευρώ με το 68% να προορίζονται για το ΣΕΜΠΟ, ενώ μόνο για το 2008 προβλέπονται δαπάνες επενδύσεων ύψους 54,8 εκατ. ευρώ.
Ο Οργανισμός με ανανεωμένο διοικητικό συμβούλιο ήδη προχωράει τις διαδικασίες για προμήθεια εξοπλισμού σε Γ/Γ και μηχανήματα Στοιβασίας της Προβλήτας Ι που βρίσκεται υπό επέκταση και η οποία με την ολοκλήρωσή της θα αυξήσει τη δυναμικότητα του ΣΕΜΠΟ κατά περίπου 1,0 εκατ. TEU. Ενώ οι προαναφερθείσες καθυστερήσεις των 4-6 μηνών καθυστερούν ισόχρονα την ολοκλήρωση της Προβλήτας Ι και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 1ο τρίμηνο του 2009.
Ανταγωνισμός με Τουρκία και Αίγυπτο
Έντονο ανταγωνισμό δέχεται ο ΟΛΠ ενώ η αναμενόμενη αύξηση ζήτησης των χωρών της Μαύρης Θάλασσας επιβεβαιώνεται τόσο από τη δημιουργία νέων δρομολογιακών γραμμών από τους κυριότερους μεταφορείς όσο και από τα εμπορικά ισοζύγια των χωρών αυτών.
Η Τουρκία και η Αίγυπτος, χώρες κατεξοχήν ανταγωνιστικές προς τον Πειραιά για την προσέλκυση φορτίου μεταφόρτωσης και τη δημιουργία λιμενικών κόμβων ήδη προχώρησαν σε σημαντικές παραχωρήσεις λιμενικών υποδομών στους κύριους Παγκόσμιους Λιμενικούς Διαχειριστές που ανέλαβαν την επέκταση και την αναβάθμιση των νέων υποδομών των χωρών αυτών, πέρα από τις λιμενικές υποδομές που ήδη οι εταιρείες αυτές κατέχουν στην περιοχή.
Τα σχέδια των ανταγωνιστών
Ειδικότερα, η Τουρκία παραχώρησε τα λιμάνια της Σμύρνης και της Μυρσίνης στις εταιρείες Hutchinson και PSA αντίστοιχα. Ενώ η Αίγυπτος συμφώνησε ήδη για περαιτέρω επέκταση του τερματικού του Port Said με την κοινοπραξία MAERSK και COSCO και ταυτόχρονα παραχώρησε στη DP WORLD τις λιμενικές εγκαταστάσεις της Σόχα του εγγύτερου λιμένα στο Κάιρο που μέχρι το 2009 θα διαθέτει δυναμικότητα 1,2 εκατ. TEU.
"Υπό το ανωτέρω πρίσμα ο ΟΛΠ καθυστερεί ήδη στην εφαρμογή του επενδυτικού του σχεδίου, ενώ ταυτόχρονα η ανάγκη για επέκταση της δυναμικότητάς του και η ανάληψη ηγετικού ρόλου στο μεταφορτωτικό εμπόριο της Μεσογείου προβάλει ακόμη πιο επιτακτική" τονίζει η διοίκηση του ΟΛΠ.