Με 2 τύπους αεροσκαφών θα πετά το 2009 η Aegean Airlines

Τετάρτη, 21-Νοε-2007 09:13

Του Φώτη Φωτεινού

Μέχρι τα τέλη του 2009 φιλοδοξεί η Aegean Airlines να "αποδεσμευτεί" από τα 15 Boeing 737 που διαθέτει, προκειμένου σε περίπου δυο χρόνια από τώρα να διαθέτει μονάχα δυο τύπους αεροσκαφών, τα Airbus A 320/321 και τα 6 Avro.

Στο πλαίσιο της χθεσινής τηλεδιάσκεψης με αναλυτές, ο αντιπρόεδρος της εταιρείας κ. Ευτύχης Βασιλάκης ανέφερε ότι η εταιρεία προσπαθεί να επιταχύνει το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου της, με στόχο τέλη του 2009 να διαθέτει μονάχα 2 τύπους αεροσκαφών, με αποτέλεσμα σημαντική μείωση κόστους σε ανταλλακτικά και καύσιμα.

Στη συνέχεια ο κ. Βασιλάκης επεσήμανε ότι η εταιρεία στοχεύει στην περαιτέρω εξάπλωση του δικτύου στο εξωτερικό, προσθέτοντας νέους προορισμούς το 2008, οι οποίοι θα ανακοινωθούν σε δυο περίπου εβδομάδες.

Κριτήρια επέκτασης του δικτύου θεωρούνται προορισμοί εντός 4 ωρών, επομένως πιθανοί προορισμοί είναι πόλεις, όπως Παρίσι, Λονδίνο, Μάντσεστερ, Βρυξέλες, Άμστερνταμ, Πράγα, Βιέννη, Ζυρίχη, Βαρκελώνη, Μαδρίτη, Βουδαπέστη, Βελιγράδι, Βαρσοβία, Μόσχα, Κίεβο, Βηρυτός, Κων/πόλη και Τελ Αβίβ.

Ικανοποίηση από τα αποτελέσματα 9μήνου

Στην αρχή της τηλεδιάσκεψης, ο αντιπρόεδρος της Aegean εμφανίστηκε ικανοποιημένος από τα οικονομικά αποτελέσματα, τονίζοντας μάλιστα πως τα κέρδη της εταιρείας ήταν ελαφρώς καλύτερα των εκτιμήσεων της διοίκησης, ενώ ανάλογο των προσδοκιών χαρακτήρισε τον κύκλο εργασιών, εάν και προέβλεψε επιβράδυνση στα έσοδα για το δ΄ τρίμηνο του έτους.

Απαντώντας σε ερώτηση αναλυτή, όσον αφορά τις επιδράσεις από την υποχώρηση του δολαρίου και την αύξηση του κόστους των καυσίμων, ο κ. Βασιλάκης ανέφερε πως σε περίπτωση που η τιμή των καυσίμων και η ισοτιμία του δολαρίου παραμείνουν στα τωρινά επίπεδα και με την δραστηριότητα της εταιρείας να συνεχίζεται με τους ίδιους ρυθμούς, τότε τα μεγέθη ενδέχεται να επηρεαστούν κατά 8 εκατ. δολάρια.

Δύσκολη η εισαγωγή του ΔΑΑ στο Χ.Α. εντός του 2008

Ερωτηθείς για την γνώμη του για το ενδεχόμενο εισαγωγής του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ο κ. Βασιλάκης ανέφερε πως παρά το γεγονός ότι παραμένει ισχυρή η κυβερνητική επιθυμία εισαγωγής του ΔΑΑ στο ΧΑ, γεγονός αποτελεί πως οι διαπραγματεύσεις του Δημοσίου με την Hochtief δεν έχουν προχωρήσει, καθιστώντας ιδιαίτερα δύσκολο το ενδεχόμενο εισαγωγής του ΔΑΑ στο ΧΑ εντός του 2008.

Αναφορικά με τον νέο υπουργό Μεταφορών κ. Κωστή Χατζηδάκη, ο κ. Βασιλάκης αρκέστηκε να σχολιάσει πως είναι πολύ νωρίς ακόμα για να κρίνει τις πρωτοβουλίες του υπουργού.

Ο κ. Βασιλάκης ολοκλήρωσε την τηλεδιάσκεψη επισημαίνοντας πάντως πως θεωρεί δύσκολη την επίτευξη ανόδου, αντίστοιχης με αυτής του 9μήνου, των καθαρών κερδών της επόμενης χρονιάς.