Coca-Cola Τρία Έψιλον: Ανάπτυξη στα σούπερ μάρκετ, πτώση στο HORECA - Τι προβλέπει για το 2025
Τετάρτη, 10-Δεκ-2025 07:43
Της Ξανθής Γούναρη
Στους ρυθμούς του homing (κατανάλωση εντός του σπιτιού, έναντι της ψυχαγωγίας εκτός) κινείται η ελληνική αγορά μη αλκοολούχων ποτών (αναψυκτικά, νερά, καφές κ.λπ.), με το οργανωμένο λιανεμπόριο να κερδίζει έδαφος και το κανάλι της εστίασης να αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις. Αυτή την εικόνα επιβεβαιώνει ο Svetoslav Atanasov, γενικός διευθυντής της Coca-Cola Τρία Έψιλον για Ελλάδα και Κύπρο, υπογραμμίζοντας τη μετατόπιση όχι μόνο των Ελλήνων αλλά και των ξένων επισκεπτών προς την κατανάλωση εντός.
"Τα supermarket πηγαίνουν πολύ καλά. Αυτό που ονομάζουμε organized trade έχει θετική δυναμική", επισήμανε χαρακτηριστικά ο κύριος Atanasov σε δημοσιογραφική συνάντηση χθες, για να προσθέσει αμέσως: "Αλλά το HORECA είναι πιο δύσκολο. Η κατανάλωση εκτός σπιτιού αντιμετωπίζει προκλήσεις".
Η αλλαγή του καταναλωτικού προτύπου
Η μετατόπιση είναι ξεκάθαρη: οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν να καταναλώνουν περισσότερο στο σπίτι, ένα μοτίβο που έχει άμεσες συνέπειες στην κατανομή των πωλήσεων ανά κανάλι διανομής. "Λιγότερη κατανάλωση εκτός σπιτιού, περισσότερη εντός. Αυτό φαίνεται καθαρά", τονίσε ο επικεφαλής της Coca-Cola Τρία Έψιλον.
Ιδιαίτερα επηρεασμένη εμφανίζεται η κατηγορία των αλκοολούχων ποτών, η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το κανάλι της εστίασης. "Το αλκοόλ εξαρτάται πολύ από το HORECA. Και βλέπουμε ότι το HORECA είναι το πιο προβληματικό", ανέφερε ο ίδιος.
Το παράδοξο του τουρισμού
Παρά την αύξηση των τουριστικών αφίξεων και τις αναφορές για αυξημένες δαπάνες των επισκεπτών, η Coca-Cola Τρία Έψιλον δεν καταγράφει ανάλογη αύξηση στην κατανάλωση των προϊόντων της. "Οι τουρίστες αυξάνονται σε αριθμό. Οι δαπάνες αυξάνονται. Αυτό αναφέρουν τα reports, ότι οι τουρίστες ξοδεύουν περισσότερα", σημείωσε ο γενικός διευθυντής. "Δεν το βλέπουμε όμως να μεταφράζεται τόσο πολύ σε κατανάλωση", πρόσθεσε.
Αυτό το "παράδοξο" που αντανακλά την αλλαγή των καταναλωτικών προτύπων και των τουριστών αποτυπώνεται και στην πορεία των εσόδων των σούπερ μάρκετ στα νησιά και στην Κρήτη. Στο εννεάμηνο στα νησιά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 9,9% και στην Κρήτη κατά 7,5%, όταν στην Αττική η άνοδος περιορίζεται στο 5,1%.
Προοπτικές για το 2025
Όσο για το σύνολο της αγοράς το 2025, ο Atanasov προβλέπει μια μικτή εικόνα. "Το modern trade θα έχει ανάπτυξη. Αυτό αναφέρουν οι εταιρείες retail audit", υπογράμμισε.
Σχετικά με τα κέρδη της εταιρείας, ο γενικός διευθυντής επιφυλάσσεται. "Δεν μπορώ να σχολιάσω για την πορεία κέρδη. Ελπίζω πραγματικά ότι θα είναι σταθερά με ελαφρά ανάπτυξη", ανέφερε. "Και δεν έχει τελειώσει ακόμα η χρονιά. Δεν έχουμε δει ακόμα Νοέμβριο, Δεκέμβριο".
Η αγορά συνολικά, σύμφωνα με τον κύριο Atanasov, βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με πέρυσι, ενώ υπάρχει ανάπτυξη, χάρη κυρίως στη δυναμική του οργανωμένου λιανεμπορίου που καλύπτει τις απώλειες από την εστίαση.