Όταν η φιλοξενία γίνεται συνώνυμο της αριστείας

Πέμπτη, 06-Νοε-2025 14:41

Όταν η φιλοξενία γίνεται συνώνυμο της αριστείας

Σε μια εποχή που η επιτυχία δεν μετριέται μόνο σε κέρδη, αλλά σε αξία, βιωσιμότητα και ανθρώπινη εμπειρία, το Μοντέλο Επιχειρηματικής Αριστείας EFQM επαναπροσδιορίζει το τι σημαίνει πραγματικά να είσαι κορυφαίος οργανισμός. 

Από το 2016 η Bluegr Hotels & Resorts ενσωμάτωσε το EFQM Model ως εργαλείο στρατηγικής, διαφάνειας και λειτουργικής αριστείας, παρακολουθώντας δείκτες ικανοποίησης πελατών, εφαρμόζοντας συστήματα συνεχούς εκπαίδευσης προσωπικού, συμμετέχοντας σε προγράμματα βιωσιμότητας και ενσωματώνοντας την καινοτομία στη λειτουργία και τις υπηρεσίες. Το μοντέλο λειτούργησε ως καταλύτης για τη μετάβαση από αποσπασματικές βελτιωτικές δράσεις σε ένα ολοκληρωμένο, μετρήσιμο και διαφανές σύστημα εταιρικής επίδοσης, βασισμένο σε KPIs, αυτοαξιολόγηση και συνεχή μάθηση. Η πορεία αυτή κορυφώθηκε το 2025, με τη διάκριση EFQM Global Award – 6 Diamonds, καθιστώντας τη Bluegr Hotels & Resorts την μοναδική ελληνική εταιρεία που τιμήθηκε με αυτήν την ανώτατη αναγνώριση αριστείας.

Παράλληλα, η Bluegr Hotels & Resorts είναι ο μοναδικός ελληνικός ξενοδοχειακός όμιλος που έχει επιλεγεί για δύο συνεχόμενα έτη ανάμεσα στα 100 Καλύτερα Εργασιακά Περιβάλλοντα της Ευρώπης σύμφωνα με το Fortune, ενώ για τρίτη χρονιά είναι στα 10 Καλύτερα Εργασιακά Περιβάλλοντα της Ελλάδας για το 2025 (Best Workplaces™ Hellas 2025).

Πώς, όμως, πέτυχε όλα τα παραπάνω; Στον πυρήνα της στρατηγικής του ομίλου βρίσκεται μια φιλοσοφία που προσδίδει στη φιλοξενία αξίες όπως ο σεβασμός προς τον άνθρωπο, τον φιλοξενούμενο, τον πολιτισμό, το περιβάλλον και την πολιτιστική κληρονομιά.

Μετρήσιμα αποτελέσματα στην πράξη

Η κουλτούρα της αριστείας δεν αποτελεί πλέον υπόθεση μεμονωμένων ενεργειών, αλλά έχει εξελιχθεί σε ενιαίο τρόπο λειτουργίας του ομίλου. Η μεγαλύτερη πρόκληση υπήρξε η αλλαγή νοοτροπίας και η μετάβαση από επιμέρους πρωτοβουλίες σε μια συνεκτική κουλτούρα ευθύνης, διαφάνειας και αυτοβελτίωσης. Το EFQM Model προσέφερε το δομημένο πλαίσιο που κατέστησε αυτή τη μεταμόρφωση εφικτή, ευθυγραμμίζοντας ομάδες και διαδικασίες γύρω από κοινές αξίες, προτεραιότητες και μετρήσιμα αποτελέσματα.

Η εφαρμογή του μοντέλου ενδυνάμωσε περαιτέρω τον σκοπό και τις αξίες της Bluegr Hotels & Resorts – την ακεραιότητα, τη φροντίδα και την υπευθυνότητα, συνδέοντάς τες οργανικά με την καθημερινή λειτουργία. Ο όμιλος έχει εξελιχθεί σε έναν οργανισμό όπου η αριστεία δεν είναι στόχος, αλλά βίωμα, και όπου η φιλοξενία εκφράζεται ως συνεχής πράξη φροντίδας για τους ανθρώπους, τον τόπο και τον πολιτισμό.

Σήμερα το EFQM Model αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του επιχειρηματικού DNA του ομίλου και οδηγό για την επόμενη φάση ανάπτυξης.

Οι 4 βασικοί πυλώνες βιωσιμότητας

Η δέσμευση για βιωσιμότητα αποτυπώνεται σε ένα ολοκληρωμένο μοντέλο ευθύνης με τέσσερις πυλώνες:

Περιβαλλοντική ευθύνη: Με κατάργηση πλαστικών μιας χρήσης, εκτεταμένη χρήση φωτοβολταϊκών, LED, συστημάτων KNX και διαχείριση νερού μεταξύ άλλων.

Πολιτισμός & κληρονομιά: Με δράσεις του Ιδρύματος Γ. & Α. Μαμιδάκη, συνεργασίες με τους κοινωφελείς οργανισμούς Branding Heritage και We4All και ενσωμάτωση της τοπικής αυθεντικότητας στην εμπειρία φιλοξενίας.

Εθελοντισμός & αλληλεγγύη: Ετήσια Volunteer Week με τη συμμετοχή των εργαζομένων, στήριξη σχολείων και ποικίλες δράσεις με την τοπική κοινωνία.

Αέναη παιδεία: Με τη συνεχή εκπαίδευση προσωπικού σε θέματα βιωσιμότητας, πολιτισμού και εξυπηρέτησης.

Ο μετρήσιμος αντίκτυπος της στρατηγικής αυτής είναι εμφανής σε όλα τα επίπεδα του οργανισμού. Οι επενδύσεις σε δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης αυξήθηκαν κατά 10% το 2024, ενώ η ικανοποίηση πελατών ανήλθε στο 91,5%, επιβεβαιώνοντας τη συνέπεια και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Παράλληλα, το 91% των εργαζομένων δηλώνουν ότι η εργασία τους έχει ουσιαστικό σκοπό, με συνολική ικανοποίηση προσωπικού στο 81%, γεγονός που αντικατοπτρίζει την ισχυρή εταιρική κουλτούρα και τη δέσμευση στην ανάπτυξη των ανθρώπων. Την ίδια στιγμή, ο όμιλος καταγράφει σταθερή ετήσια ανάπτυξη εσόδων άνω του 10%, εδραιώνοντας την αριστεία ως κινητήριο δύναμη βιώσιμης επιχειρηματικής επιτυχίας.

Οι νέοι ESG στόχοι 

Ο όμιλος επικεντρώνεται στη βιώσιμη ανάπτυξη και τη μέτρηση μη οικονομικής αξίας, με στόχους όπως η πλήρης αντικατάσταση φωτισμού με 100% LED, η αύξηση χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και η ενίσχυση προγραμμάτων κοινωνικής προσφοράς και στήριξης τοπικών κοινοτήτων. Η ευθυγράμμιση με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών και η ενίσχυση των δεικτών ESG reporting διασφαλίζουν διαφάνεια και υπευθυνότητα.

Το Κέντρο Μακροζωίας Nao Longevity Hub λειτουργεί ως πρότυπο ολιστικής ευεξίας και επιστημονικής φροντίδας, ενώ η στρατηγική του 2026 εμβαθύνει στη μέτρηση της μη οικονομικής αξίας μέσω δεικτών Return on Integrity, Happiness, Kindness & Wellbeing, συνδέοντας αποτελέσματα με αξίες. Το όραμα ηγεσίας του ομίλου εκφράζει αποτύπωμα φροντίδας και υπευθυνότητας, καλλιεργώντας ηγέτες με ενσυναίσθηση και ηθική συνέπεια, καθιστώντας τη φιλοξενία όχημα πολιτισμού, αυθεντικής εμπειρίας και βιώσιμης ευημερίας.