Magenta AI: Η στρατηγική επένδυση της Cosmote Telekom στην Τεχνητή Νοημοσύνη
Τρίτη, 07-Οκτ-2025 08:00
Tου Στάθη Βασιλόπουλου
To… χαρτί της Τεχνητής Νοημοσύνης τραβά ο ΟΤΕ, o οποίος προσθέτει ακόμα ένα "όπλο" στη φαρέτρα του έναντι του ανταγωνισμού, αξιοποιώντας στο έπακρο την τεχνολογική υποδομή και τις υπηρεσίες του ομίλου Telekom.
Mετά το MagentaONE, που αποτελεί πλέον την "ομπρέλα" για οποιοδήποτε συνδυασμό προγράμματος σταθερής και κινητής του ΟΤΕ, παρέχοντας εκπτώσεις και προνόμια, και το πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments, ο όμιλος εντάσσει στο οικοσύστημα και ένα τρίτο προϊόν, το ΜagentaAI. Η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τους κανόνες στο χώρο των τηλεπικοινωνιών και ο ΟΤΕ αξιοποιεί την ευκαιρία αυτή για να ανεβάσει επίπεδο στις ψηφιακές επικοινωνίες.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΟΤΕ, Κώστας Νεμπής, κατά την παρουσίαση της νέας αυτής υπηρεσίας σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε χτες το βράδυ στο Γκάζι, η Τεχνητή Νοημοσύνη αποτελεί έναν από τους βασικούς στρατηγικούς πυλώνες για την υλοποίηση του οράματος του ομίλου, που είναι η εξέλιξή του σε κορυφαίο ψηφιακό πάροχο στην Ελλάδα. Η στρατηγική αυτή κινείται σε δύο άξονες: την εσωτερική μεταμόρφωση της εταιρείας σε μια "digital first" και "AI-made" οντότητα μέσω της αξιοποίησης του AI σε κάθε λειτουργία, και την παροχή της δύναμης της Τεχνητής Νοημοσύνης σε όλους τους πελάτες, αλλά και την κοινωνία.
"Το Magenda AI, είναι ένα μπουκέτο προϊόντων και υπηρεσιών που φέρνουν ουσιαστικά τη δύναμη του AI στα χέρια των καταναλωτών μας", σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Νεμπής. Το Magenta AI είναι ενσωματωμένο μέσα στο COSMOTE app. Μέσω της πλατφόρμας, οι συνδρομητές μπορούν να κάνουν απεριόριστες ερωτήσεις και να λαμβάνουν απαντήσεις με εμφανείς πηγές, να ζητούν πρακτικές ενέργειες – όπως ενημέρωση για τη λήξη συμβολαίου με παραπομπή στο chatbot – και να αξιοποιούν δημιουργικά εργαλεία, όπως το Picsart. Η υπηρεσία προσφέρεται εντελώς δωρεάν σε όλους τους συνδρομητές κινητής, ανεξαρτήτως εάν πρόκειται για πελάτες με συμβόλαιο ή καρτοκινητής.
Στον "πυρήνα" της πλατφόρμας βρίσκεται η Perplexity, ταχέως ανερχόμενη εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης με έδρα τις Ηνωμένες Πολιτείες. Η μηχανή αναζήτησης της εταιρείας χρησιμοποιεί μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης για να παρέχει τεκμηριωμένες απαντήσεις, ανταγωνιζόμενο πλατφόρμες όπως το ChatGPT. Τον Σεπτέμβριο του 2025, η εταιρεία ολοκλήρωσε νέο γύρο χρηματοδότησης ύψους 200 εκατομμυρίων δολαρίων, ανεβάζοντας την αποτίμησή της στα 20 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η Cosmote Telekom σχεδιάζει να λανσάρει και άλλες αντίστοιχες εφαρμογές, προσφέροντάς τες στους συνδρομητές κινητής, στο πλαίσιο στρατηγικής διαφοροποίησης των προϊόντων της από τον ανταγωνισμό.
Εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης στην Πράξη
O όμιλος ήδη αξιοποιεί τεχνολογίες AI και machine learning σε διάφορους τομείς της λειτουργίας του, όπως στη διαχείριση του δικτύου, στην πληροφορική και στα κέντρα εξυπηρέτησης πελατών, με στόχο την πρόβλεψη, τη βελτιστοποίηση και την αυτοματοποίηση. Επίσης, αξιοποιούνται αλγόριθμοι machine learning για την πρόβλεψη της διακύμανσης της κίνησης στο δίκτυο, είτε αφορά δεδομένα (data), είτε φωνή. Aυτό βοηθά στη βέλτιστη διαχείριση των πόρων του δικτύου και στη διασφάλιση της ποιότητας των υπηρεσιών. Το 25% των επαφών που φτάνουν στα τηλεφωνικά κέντρα της εταιρείας είτε υποστηρίζεται είτε διεκπεραιώνεται πλήρως από εργαλεία AI και generative AI, όπως τόνισαν στελέχη του τηλεπικοινωνιακού παρόχου.