SUV και υβριδικά κυριαρχούν στην ελληνική αγορά αυτοκινήτων

Κυριακή, 05-Οκτ-2025 08:00

SUV και υβριδικά κυριαρχούν στην ελληνική αγορά αυτοκινήτων

Του Στάθη Βασιλόπουλου 

Σημάδια σταθεροποίησης παρουσιάζει η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου, ύστερα από μια υποτονική εκκίνηση από την αρχή της χρονιάς, που κράτησε έως τον Μάιο. Από τον Ιούνιο όμως η αγορά έχει πάρει μια μικρή ανάσα, με τις ταξινομήσεις να καταγράφουν αύξηση, η οποία κινείται πάντως σε οριακά επίπεδα. Σύμφωνα με τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου (ΣΕΕ), οι ταξινομήσεις τον περασμένο Αύγουστο ανήλθαν στις 8.192, αυξημένες κατά μόλις 0,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024 (8.149). Έτσι, οι ταξινομήσεις για το φετινό οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου διαμορφώθηκαν στις 99.959, ήτοι αύξηση 1,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι (98.374). Να σημειωθεί ότι με θετικό πρόσημο είχαν κλείσει οι συνολικές ταξινομήσεις αυτοκινήτων τον Ιούνιο (+0,2%) αλλά και τον Ιούλιο (1,7%). Από τα στοιχεία προκύπτουν τα εξής: 

- Πρωταγωνιστής της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτων είναι τα υβριδικά μοντέλα, τα οποία για δεύτερο συνεχόμενο μήνα κατάφεραν να κερδίσουν μερίδιο πάνω από το 50% των νέων ταξινομήσεων. 

- Η Toyota έχει εξασφαλίσει με άνεση την πρωτιά για το 2025, καθώς προηγείται με διαφορά από τους υπόλοιπους ανταγωνιστές της.

- Ο στόλος των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα παρουσιάζει αυξητική τάση, ωστόσο αυτά εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν μονοψήφιο ποσοστό του συνολικού αριθμού των νέων αυτοκινήτων, που βγαίνουν για πρώτη φορά στους ελληνικούς δρόμους.

- Το 2025 η ελληνική αγορά αυτοκινήτου θα έχει ξανά SUV στην κορυφή των πωλήσεων.

Η Toyota διατηρεί με σταθερότητα την κορυφαία θέση στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Από την αρχή του έτους έως και τον Αύγουστο η μάρκα κατέγραψε συνολικά 15.091 ταξινομήσεις, διατηρώντας το 15,1% της συνολικής αγοράς. Στη δεύτερη θέση παραμένει η Peugeot, που συνεχίζει να ενισχύει την παρουσία της, με συνολικά 8.503 ταξινομήσεις στο οκτάμηνο, καταγράφοντας μερίδιο 8,5%. Στην τρίτη θέση της κατάταξης ακολουθεί η Hyundai, καταγράφοντας 614 ταξινομήσεις τον Αύγουστο και συνολικά 7.290 μονάδες στο έτος, με μερίδιο αγοράς 7,3%. Η Suzuki κατετάγη στην τέταρτη θέση, με 6.482 ταξινομήσεις και ποσοστό 6,5%. Να σημειωθεί πως στο πρώτο οκτάμηνο του 2024 η Suzuki κατείχε τη δεύτερη θέση, με ποσοστό 8,2%. Η Opel κλείνει την κορυφαία πεντάδα, με 5.602 ταξινομήσεις στο εξάμηνο (5,6%). 

Ανοδικά κινήθηκε η Citroën/DS με 5.273 μονάδες (5,3%), καταλαμβάνοντας την έκτη θέση, ενώ η BMW στην έβδομη θέση καταγράφει ισχυρή πορεία με 4.965 ταξινομήσεις, εξασφαλίζοντας μερίδιο αγοράς 5%. Στην όγδοη θέση τερμάτισε η KIA με 4.539 ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 4,5%. Η Volkswagen παρέμεινε στην ένατη θέση με 4.490 μονάδες και ποσοστό 4,5%. Σημαντική άνοδο πέτυχε η Dacia, που κατέκτησε τη δέκατη θέση με 3.412 ταξινομήσεις και ποσοστό 3,4%. Μία από τις αναδυόμενες δυνάμεις της αγοράς είναι η MG, με συνολικά 3.330 ταξινομήσεις (3,3%), με την κινεζική φίρμα να διεκδικεί με αξιώσεις μια θέση στην πρώτη δεκάδα των κορυφαίων.
 

Τα μοντέλα με τις περισσότερες πωλήσεις

Το Peugeot 2008 διατήρησε τον τίτλο του αυτοκινήτου με τις περισσότερες πωλήσεις, καταγράφοντας συνολικά 4.830 ταξινομήσεις στο πρώτο οκτάμηνο του 2025. Ωστόσο, οι πολύ καλές πωλήσεις που κατέγραψε το Toyota Yaris Cross τον περασμένο Αύγουστο μείωσαν σημαντικά τη διαφορά από το γαλλικό SUV, φτάνοντας τις 4.733 ταξινομήσεις. Έτσι, το Peugeot 2008 έχασε το άνετο προβάδισμα που είχε τους προηγούμενους μήνες, με την κορυφή πλέον να εξελίσσεται σε ανοιχτό αγώνα δρόμου με αμφίβολη κατάληξη. Την τρίτη θέση καταλαμβάνει το νέο Citroën C3, με 3.949 ταξινομήσεις. Ακόμα ένα μοντέλο της Toyota, το Yaris, βρίσκεται στην τέταρτη θέση, με 3.893 ταξινομήσεις. Την πεντάδα συμπληρώνει το Suzuki Vitara, με 2.914 ταξινομήσεις.
 

Κυριαρχούν τα υβριδικά και τα SUV στις πωλήσεις 

Τα υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα αποτελούν την πρώτη επιλογή στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Τον περασμένο μήνα το 51,2% των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν ήταν υβριδικά. Αναλυτικότερα, τον Αύγουστο, εκ των 8.191 επιβατικών αυτοκινήτων, 4.194 ήταν υβριδικά (51,2%), 2.100 βενζινοκίνητα (25,6%), 813 plug-in υβριδικά (9,9%), 428 ηλεκτρικά (5,2%) και 375 πετρελαιοκίνητα (4,6%). Τα 4.416 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα (53,9%) που πωλήθηκαν τον Αύγουστο είχαν κινητήρα έως 1.400 κυβικά εκατοστά. Κυρίαρχη κατηγορία στα νέα επιβατικά τον Αύγουστο ήταν αυτή των SUV, με συνολικό μερίδιο 69,5%, έναντι μεριδίου 63,6% τον τελευταίο μήνα του καλοκαιριού του 2024 (+5,9%). Στο 8μηνο φέτος το μερίδιο των SUV έφτασε το 62%, έναντι μεριδίου 58,3% της αντίστοιχης περυσινής περιόδου (+3,7%).

Τι γίνεται στην Ευρώπη

Μέχρι τον Αύγουστο του 2025 οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην Ε.Ε. κατέγραψαν οριακή πτώση (-0,1%) σε σχέση με την περσινή χρονιά, παρά το γεγονός ότι ο Ιούλιος και ο Αύγουστος έδωσαν διαδοχικούς μήνες θετικής ανάπτυξης. Η αγορά αμιγώς ηλεκτρικών (BEV) σταθεροποιήθηκε στο 15,8% μεριδίου, ποσοστό που δείχνει πρόοδο, αλλά παραμένει πίσω από τους στόχους της πράσινης μετάβασης. Οι ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζουν να αυξάνονται, καταλαμβάνοντας το 34,7% της αγοράς, παραμένοντας η προτιμώμενη επιλογή μεταξύ των καταναλωτών της Ε.Ε. Το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 37,5%, από 47,6% την ίδια περίοδο το 2024. Με 2.012.580 νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων μέχρι στιγμής, το μερίδιο αγοράς για τα βενζινοκίνητα μειώθηκε στο 28,1%, από 34,9% την ίδια περίοδο πέρυσι. Ομοίως, η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 25,7%, με αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς να διαμορφωθεί στο 9,4%.