Πώς πήγε το πρώτο εξάμηνο για "Μεγάλη Βρετανία" και "King George"

Τετάρτη, 01-Οκτ-2025 07:53

Πώς πήγε το πρώτο εξάμηνο για "Μεγάλη Βρετανία" και "King George"

Της Βίκυς Κουρλιμπίνη

Με μεγαλύτερα ποσοστά πληρότητας σε σύγκριση με πέρσι "έκλεισε" το πρώτο εξάμηνο για τα πολυτελή ξενοδοχεία του ομίλου Λάμψα στο Σύνταγμα. Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις της εισηγμένης, η πληρότητα στη "Μεγάλη Βρετανία" ήταν 69% από 66% το ίδιο διάστημα πέρσι. Στο "King George" διαμορφώθηκε στο 81% από 74% πέρσι, ενώ στο "Athens Capital" στο 79% από 76% το 2024.

Η μέση τιμή δωματίου στη "Μεγάλη Βρετανία" ήταν στα 475 ευρώ από 505 ευρώ, στο "King George" στα 449 ευρώ από 454 ευρώ και στο "Athens Capital" στα 309 ευρώ από 300 ευρώ. Αντίστοιχα, το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους ήταν 328 ευρώ για τη "Μεγάλη Βρετανία" από 333 ευρώ πέρσι, στο "King George" στα 363 ευρώ από 337ευρώ  και στο "Athens Capital" στα 243 ευρώ από 227 ευρώ.

Όπως αναφέρεται στην εξαμηνιαία οικονομική έκθεση της Λάμψα, το ξενοδοχείο "Μεγάλη Βρετανία" εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 4,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, ενώ το "King George" αύξηση πωλήσεων 2,6%. Το ξενοδοχείο "Athens Capital" κατέγραψε άνοδο κατά 5,10%. Όσον αφορά τα ξενοδοχεία του ομίλου στην Σερβία, το μεν "Hyatt Regency Belgrade" κατέγραψε μείωση κατά 12,6%, το δε "Mercure Excelsior" μείωση κατά 16,8%.

"Όσον αφορά την κερδοφορία του ομίλου, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι υπήρξαν σημαντικές αυξήσεις των τιμών σε μία σειρά προϊόντων (τρόφιμα, ποτά, αναλώσιμα, υλικά κλπ) καθώς και του κόστους μεταφοράς των προϊόντων και παγίων λόγω της υψηλής αύξησης της τιμής των καυσίμων. Επίσης παρατηρείται αδυναμία εξεύρεσης εξειδικευμένου προσωπικού και αύξηση των εξόδων μισθοδοσίας" τονίζεται.

Η Λάμψα σημειώνει πως κατά την διάρκεια του πρώτου εξαμήνου συνεχίστηκε η ικανοποιητική πορεία λόγω της σημαντικής ανάκαμψης του τουριστικού προϊόντος κατά τα προηγούμενα έτη, η οποία οδήγησε σε ιστορικά υψηλές επιδόσεις. Κατά την διάρκεια αυτής της περιόδου, παρατηρείται μία σταθεροποίηση των μεγεθών στα υψηλά επίπεδα του προηγούμενου έτους, με αυξητική τάση στα ξενοδοχεία της Αθήνας. Οι προοπτικές για το δεύτερο εξάμηνο του έτους είναι εξίσου θετικές και αναμένεται η χρήση να κλείσει με αύξηση των εσόδων.

Οι πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου του 2025 ανήλθαν σε ενοποιημένο επίπεδο στο ποσό των 57 εκατ. έναντι  56,1 εκατ. της αντίστοιχης περιόδου του 2024, παρουσιάζοντας αύξηση σε ποσοστό 2%. Ο κύκλος εργασιών της μητρικής εταιρείας (ξενοδοχεία "Μεγάλη Βρετανία" και "King George") ανήλθε σε 37,9 εκατ. από 36,6 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2024, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 4%. Η εν λόγω αύξηση οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι η πληρότητα δωματίων στην αγορά ξενοδοχείων πολυτελείας της Αθήνας αυξήθηκε κατά 5,32% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2024 διαμορφώνοντας τον δείκτη στο 73,3% έναντι 69,6% το 2024. Επίσης, η μέση τιμή δωματίου στα ξενοδοχεία αυξήθηκε κατά 1,2% έναντι του 2024, φτάνοντας τα 247 ευρώ έναντι 244 ευρώ το 2024. Τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους του ομίλου ανήλθαν σε κέρδη 5,4 εκατ., έναντι κερδών 9 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2024.

Ο όμιλος υλοποιεί επίσης με γοργούς ρυθμούς επένδυση ύψους άνω των 30 εκατομμυρίων ευρώ για τον ριζικό εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του "Elatos Resort", με στόχο τη δημιουργία ενός υψηλών προδιαγραφών ορεινού τουριστικού θερέτρου 12μηνης λειτουργίας. Στο πλαίσιο αυτής της μίσθωσης, έχει προχωρήσςι σε συμφωνία με την "Accor", για την ανάληψη της διαχείρισης του ξενοδοχείου, με την εμπορική επωνυμία "EMBLEMS COLLECTION". Η σύμβαση έχει διάρκεια 25 ετών από την ημερομηνία έναρξης της λειτουργίας του ξενοδοχείου.