Aegean: Αισιοδοξία για ισχυρή ανάπτυξη έως το τέλος του 2025

Πέμπτη, 18-Σεπ-2025 07:30

Aegean: Αισιοδοξία για ισχυρή ανάπτυξη έως το τέλος του 2025

Του Στάθη Βασιλόπουλου

Την αισιοδοξία της ότι η Aegean θα συνεχίσει να κινείται σε αναπτυξιακή τροχιά μέχρι το τέλος του έτους, έχοντας ήδη καταγράψει ένα ισχυρό πρώτο εξάμηνο, με σημαντική άνοδο στα έσοδα και στην κερδοφορία, όσο και αύξηση στην επιβατική κίνηση, εξέφρασε η διοίκηση της εταιρείας κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές. H θετική διαχείριση και ωρίμανση του δικτύου, η σταδιακή χρήση περισσοτέρων νέων αεροσκαφών, η επαναφορά των πτήσεων προς διεθνείς προορισμούς, όπως Λίβανος, Ισραήλ και Ιορδανία, που είχαν "παγώσει" το δίμηνο Μαΐου - Ιουνίου λόγω των γεωποπολιτικών αναταράξεων στη Μέση Ανατολή είναι μερικοί από τους παράγοντες που ενισχύουν αυτή την εκτίμηση. Ένας επιπλέον παράγοντας είναι και η μείωση της εποχικότητας της αεροπορικής κίνησης.

"Παρατηρούμε, πλέον μια τάση παράτασης της τουριστικής περιόδου, αλλά και μια αύξηση των ταξιδιών των Ελλήνων, με αποτέλεσμα να αναπτυσσόμαστε περισσότερο τους μήνες που στο παρελθόν θεωρούνταν αδύναμοι", σημείωσε ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, εκτιμώντας ότι η ανάπτυξη θα είναι ιδιαίτερα εμφανής το χρονικό διάστημα από Σεπτέμβριο ως Δεκέμβριο, καθώς οι ταξιδιωτικές συνήθειες αλλάζουν. Το γεγονός αυτό δημιουργεί προσδοκίες για θετική επίδραση και στο δεύτερο μισό της χρονιάς. Να σημειωθεί πως η αεροπορική εταιρεία θα αυξήσει κατά 9% τον αριθμό των προσφερόμενων θέσεων στο δ’ τρίμηνο, ενώ κατά το ίδιο ποσοστό αύξησε και τις θέσεις της αντίστοιχα το α’ τρίμηνο, που δεν συγκαταλέγεται στα δυνατά της χρονιάς.

Ο κ. Βασιλάκης εκτίμησε ότι η φετινή χρονιά θα είναι καλύτερη από την προηγούμενη, παρά τις προκλήσεις. "Τα πλεονεκτήματα θα υπερισχύσουν και θα βρεθούμε σε καλύτερη θέση από ό,τι πέρσι. Και νομίζω ότι σε μια αεροπορική εταιρεία, όπου οι ταμειακές ροές είναι θετικές όπως οι δικές μας, δεν υπάρχει λόγος για υπερβολική ανησυχία", τόνισε.

Σημαντική ώθηση στη δυναμική της εταιρείας αναμένεται να δώσουν και οι σταδιακές προσθήκες των νέων αεροσκαφών neo. Κατά τη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού από τα 36 νέα αεροπλάνα neo, 26 πραγματοποιούσαν πτήσεις (4 περισσότερα σε σχέση με πέρσι), ενώ 10 παρέμειναν καθηλωμένα, νωρίτερα από το προγραμματισμένο, για έλεγχο στους κινητήρες κινητήρες GTF της Pratt & Whitney. Την επόμενη χρονιά, στην αιχμή της τουριστικής περιόδου, αναμένεται να πετούν 33 νέα αεροσκάφη, ενώ περίπου 12-14 θα παραμείνουν στο έδαφος για έλεγχο.

Όπως ανακοίνωσε η εισηγμένη, ο κύκλος των πρόωρων ελέγχων των κινητήρων GTF της Pratt & Whitney αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στους επόμενους περίπου 24-28 μήνες, δίνοντας σταδιακά ξανά στην παραγωγή το σύνολο των νέων αεροσκαφών που έχει παραλάβει η εταιρεία, με σημαντικό αντίκτυπο τόσο στο μοναδιαίο κόστος όσο και στις δυνατότητες ανάπτυξής της.

Παράλληλα η σταδιακή ένταξη των έξι A321 XLR/LR προσφέρει στην Aegean τη δυνατότητα να προσφέρει υψηλότερα επίπεδα άνεσης και υπηρεσιών σε προορισμούς εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, ανοίγοντας παράλληλα δρόμο για πιο απομακρυσμένες αγορές. Το πρώτο βήμα είναι η είσοδος στην Ινδία, με την ελληνική αεροπορική εταιρεία να ξεκινά από τον Μάρτιο του 2026 πέντε εβδομαδιαίες πτήσεις προς Δελχί και, στη συνέχεια, τρεις εβδομαδιαίες προς Βομβάη.

Υπενθυμίζεται ότι κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, η Aegean Airlines κατέγραψε αύξηση κύκλου εργασιών, φτάνοντας τα 787 εκατ. ευρώ από 749,1 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, σημειώνοντας άνοδο 5%. Το EBITDA ενισχύθηκε κατά 6%, φτάνοντας τα 156,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 66 εκατ. ευρώ, από 31,6 εκατ. πέρυσι. Τα καθαρά κέρδη παρουσίασαν εντυπωσιακή αύξηση 109%, κλείνοντας στα 47,9 εκατ. ευρώ έναντι 22,9 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2024.