Autohellas: Στόλος, στρατηγική και τουρισμός ενισχύουν τα έσοδα - Οι εκτιμήσεις για το β’ εξάμηνο
Πέμπτη, 11-Σεπ-2025 07:30
Του Στάθη Βασιλόπουλου
Η Autohellas συνεχίζει να ενισχύει τη θέση της στον κλάδο της βραχυχρόνιας και μακροχρόνιας μίσθωσης οχημάτων, καταγράφοντας θετικά αποτελέσματα κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025. Η αύξηση των διεθνών αεροπορικών αφίξεων στην Ελλάδα αποτέλεσε σημαντικό καταλύτη για τη βραχυχρόνια μίσθωση, καθώς η εισερχόμενη τουριστική κίνηση συνδέεται άμεσα με τη ζήτηση στον κλάδο του Rent a Car.
Στον τομέα των βραχυχρόνιων μισθώσεων, η Autohellas διατηρήθηκε σε αναπτυξιακή τροχιά, αυξάνοντας τα συνολικά έσοδα κατά τα δύο πρώτα τρίμηνα του έτους. Η στρατηγική αξιοποίηση των πολλών καναλιών διανομής της εταιρείας, σε συνδυασμό με την ενίσχυση του στόλου με ηλεκτρικά αυτοκίνητα, συνέβαλε στην αύξηση της μέσης τιμής ενοικίασης παρά την έντονη ανταγωνιστική πίεση. Η αυξημένη τουριστική δραστηριότητα εκτιμάται, σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, ότι θα διατηρήσει ψηλά τη ζήτηση και φέτος.
Ταυτόχρονα, η μεγάλη διαθεσιμότητα οχημάτων και η συνεχής ανανέωση του στόλου αναμένεται να πιέσουν τη μέση τιμή ενοικίασης, περιορίζοντας ενδεχομένως τα περιθώρια κέρδους των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη αγορά.
Ο γύρος πτώσης και μεγάλων πιέσεων στις τιμές που ξεκίνησε το 2023 φαίνεται ότι θα συνεχιστεί και φέτος, ενώ οι κρατήσεις τελευταίας στιγμής παραμένουν καθοριστικό στοιχείο για την πορεία του κλάδου. Η εταιρεία, πάντως, όπως αναφέρει, παραμένει προσηλωμένη στη διατήρηση υψηλής απασχόλησης του στόλου κατά τους μήνες υψηλής ζήτησης, Ιούλιο και Αύγουστο, εξασφαλίζοντας παράλληλα τη μέγιστη δυνατή τιμή ενοικίασης.
Χαρακτηριστικά, στην ελληνική αγορά περίπου το 53% των συνολικών εσόδων από βραχυχρόνιες ενοικιάσεις αυτοκινήτων του ομίλου πραγματοποιείται τους μήνες Ιούλιο-Σεπτέμβριο. Στις εταιρείες του εξωτερικού το αντίστοιχο ποσοστό φτάνει το 40% κατά τους θερινούς μήνες. Αυτό καθιστά τις βραχυχρόνιες πωλήσεις ιδιαίτερα ευάλωτες σε γεγονότα που επηρεάζουν τον τουριστικό κλάδο, ειδικά εάν συμβούν στην αρχή της τουριστικής περιόδου. Βασικό παράγοντα εξομάλυνσης της εποχικότητας αποτελούν οι πωλήσεις για μακροχρόνιες ενοικιάσεις, οι οποίες κατανέμονται ισόποσα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, προσφέροντας σταθερότητα στα έσοδα του Ομίλου.
Η δραστηριότητα στον κλάδο των μακροχρόνιων μισθώσεων (leasing) παρουσίασε και αυτή ανάπτυξη μεγαλύτερη από τον ρυθμό της αγοράς. Η Autohellas ενίσχυσε το μερίδιό της, με ισορροπημένη ζήτηση τόσο από μεγάλους πελάτες όσο και από μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αξιοποιώντας το διευρυμένο δίκτυο υποκαταστημάτων της σε όλη την Ελλάδα. Η σταθερή αύξηση στις μακροχρόνιες μισθώσεις προσφέρει στον όμιλο μια επιπλέον πηγή σταθερού εισοδήματος, συμπληρώνοντας τη δυναμική των βραχυχρόνιων μισθώσεων.
Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία που ανακοινώθηκαν χτες, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του ομίλου Autohellas διαμορφώθηκε σε 502,5 εκατ., αυξημένος κατά 6,2%, ενώ τα EBITDA ανήλθαν σε 126,4 εκατ., σημειώνοντας άνοδο 4,6%. Τα κέρδη μετά φόρων παρουσίασαν μικρή μείωση 12,2%, διαμορφούμενα σε 32,5 εκατ., χωρίς να αμβλύνουν τη συνολική θετική εικόνα του oμίλου. Ο κύκλος εργασιών από τη δραστηριότητα ενοικιάσεων αυτοκινήτων στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 11,3%, φτάνοντας τα 137,4 εκατ.
Η Autohellas εμφανίζεται συντηρητικά αισιόδοξη για το δεύτερο εξάμηνο του 2025, στηριζόμενη στην επέκταση της τουριστικής σεζόν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, καθώς και στο σχέδιο ενίσχυσης της δραστηριότητας κατά τους χειμερινούς μήνες. Οι προοπτικές για τις βραχυχρόνιες και μακροχρόνιες μισθώσεις παραμένουν ισχυρές, σημειώνει ο όμιλος.