Έδραση Ψαλλίδας: Ανέλαβε τη συνέχεια της ανακαίνισης του σιδηροδρόμου Διακοπτού – Καλαβρύτων

Δευτέρα, 12-Νοε-2007 11:47

Τη συνέχεια της  ανακαίνισης του οδωντοτού σιδηροδρόμου Διακοπτού – Καλαβρύτων ανέλαβε υλοποιήσει η εταιρεία Έδραση-Ψαλλίδας.


Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, πρόκειται για ένα ιδιαίτερα δύσκολο έργο, με ποικίλες τεχνικές και γεωμορφικές αντιξοότητες, που γίνεται πραγματικότητα χάρις στην τεχνογνωσία και τον προηγμένο εξοπλισμό της Έδραση Ψαλλίδας Α.Τ.Ε.


Επισημαίνεται ότι η πρώτη φάση ανακαίνισης της γραμμής του Οδοντωτού είχε πραγματοποιηθεί την περίοδο 2003 - 04. Στη νέα φάση, οι εργασίες που ήδη εκτελούνται, από τον περασμένο Μάιο, περιλαμβάνουν την ανακαίνιση της σιδηροδρομικής γραμμής στα τμήματα της οδόντωσης, την ενίσχυση των τεχνικών έργων, καθώς και διάφορες υπολειπόμενες εργασίες, για την ολοκληρωτική αναβάθμιση της γραμμής, μήκους 22,5 χλμ.


Σημειώνεται ότι η τρέχουσα σύμβαση αφορά και στη συντήρηση και ενίσχυση των μεταλλικών γεφυρών της διαδρομής, με τέτοιο τρόπο ώστε ούτε ο περιβάλλων χώρος να θίγεται, ούτε να αλλοιώνεται η αρχιτεκτονική τους εικόνα. Ο βασικός στόχος της ανακαίνισης είναι η ενίσχυση της ασφάλειας και της άνεσης κυκλοφορίας των συρμών της γραμμής, καθώς και η αύξηση της ταχύτητας και της μεταφορικής τους ικανότητας.


Ο Οδοντωτός Σιδηρόδρομος, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ανατέθηκε το 1889 από το Χαρίλαο Τρικούπη και αποτελεί μία από τις πιο θεαματικές διαδρομές με τρένο σε όλη την Ευρώπη. Είναι το μοναδικό μέσο που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε αυτή τη δύσκολη μορφολογικά διαδρομή μέσα στο φαράγγι του Βουραϊκού ποταμού, για τη σύνδεση του Διακοπτού με τον τερματικό σταθμό των Καλαβρύτων.


Σήμερα, έχοντας συμπληρώσει πάνω από έναν αιώνα ζωής, έχει χαρακτηρισθεί ιστορικό μνημείο από το Υπουργείο Πολιτισμού και συγκεντρώνει το τουριστικό ενδιαφέρον χιλιάδων ανθρώπων από όλο τον κόσμο. Με αυτό το δεδομένο, η σωστή, ασφαλής και λειτουργική ανακαίνισή του αποτελεί ένα έργο ζωής, που εγγυάται η εμπειρία της Έδραση στις αναπαλαιώσεις και ενισχύσεις ιστορικών μνημείων.


Για την εταιρεία, όπως αναφέρεται,  η κατασκευή του έργου είναι μία ακόμη μεγάλη πρόκληση, λόγω των πολλών δυσκολιών που κλήθηκε να αντιμετωπίσει. Οι κυριότερες από αυτές είναι η δυσχερής πρόσβαση, η αδυναμία χρήσης οποιουδήποτε ανυψωτικού μηχανήματος επιτόπου, η μη δυνατότητα χρήσης χώρου αποθήκευσης και απόθεσης υλικών και μηχανημάτων, η εργασία σε μεγάλο ύψος και η παλαιά κατασκευή, που υπερβαίνει τα εκατό έτη. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, οδική προσέγγιση υπάρχει μόνο στο 5 χλμ. και στο 12,5 χλμ. Από το 5 έως το 12,5 χλμ., όπου εντοπίζεται και το 90% των συμβατικών υποχρεώσεων, δεν υπάρχει οδική πρόσβαση και όλες οι μεταφορές γίνονται είτε με ειδική πλατφόρμα, είτε με τα χέρια και τα πόδια. Το γεγονός αυτό, και πολλές ακόμη ιδιομορφίες και αντιξοότητες, οδήγησαν το τεχνικό δυναμικό της Έδρασης στη χρησιμοποίηση μεθόδων που για πρώτη φορά εφαρμόζονται στη χώρα μας.


Παρά τις δυσχερείς συνθήκες και, επιπλέον, παρά το γεγονός ότι οι πυρκαγιές του περασμένου καλοκαιριού κατέστρεψαν και μέρος των εκτελεσμένων εργασιών, το έργο εξελίσσεται με γρήγορους ρυθμούς κι αναμένεται να παραδοθεί το καλοκαίρι του 2008, αποδεικνύοντας, για μία ακόμη φορά, την ικανότητα της Έδρασης να διασφαλίζει και να αναδεικνύει τις αξίες του τόπου μας.


Τέλος σημειώνεται ότι  κύριος του έργου είναι η Ε.ΔΙ.Σ.Υ. Α.Ε., ανάδοχος η θυγατρική της Έδρασης  EdracoA.T.E., την ευθύνη της κατασκευής έχει η Έδραση - Χ. Ψαλλίδας Α.Τ.Ε., υπεργολάβος των εργασιών ανύψωσης - ανάρτησης γεφυρών και αντικατάστασης των εφεδράνων έχει αναλάβει η Ελέμκα Α.Ε., και υπεργολάβος των εργασιών ενίσχυσης βάθρων η Cintec S.A. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 7,7 εκατ. ευρώ.