ISOMAT: Καινοτομία, βιωσιμότητα και γυναικεία δυναμική στον κλάδο των κατασκευών

Τρίτη, 15-Απρ-2025 09:02

ISOMAT: Καινοτομία, βιωσιμότητα και γυναικεία δυναμική στον κλάδο των κατασκευών

Ιωάννα Τζιρίτη, Αντιπρόεδρος & Group Marketing Director της ISOMAT
 

Η ISOMAT είναι γνωστή για τις καινοτόμες λύσεις στον τομέα των κατασκευαστικών υλικών. Πώς ξεκίνησε η δική σου πορεία στην εταιρεία και πώς ηγείσαι αυτής της επιτυχημένης επιχείρησης;

Tην εργασιακή μου πορεία μέσα στην ISOMAT την ξεκίνησα αμέσως μετά το πρώτο μου μεταπτυχιακό, οπότε και είχα κατασταλάξει ότι θέλω να ασχοληθώ επαγγελματικά με το αντικείμενο του marketing. Εκείνη την εποχή η εταιρεία ήταν πολύ διαφορετική από αυτήν στην οποία έχει εξελιχθεί σήμερα, αλλά πάντα πρωτοπόρα για τα δεδομένα της εποχής της. Ξεκίνησα αξιοκρατικά, από χαμηλά, σε ένα δύσκολο περιβάλλον, βιομηχανικό και αρκετά ανδροκρατούμενο, ενώ το συγκεκριμένο αντικείμενο είχε πολύ τεχνική κατεύθυνση. Από την πλευρά μου, όμως, έφερα μια πολύ φρέσκια ματιά, νέες ιδέες και πάθος για δημιουργία. Με τα χρόνια πιστεύω ότι συνέβαλα κι εγώ δυναμικά στο να εξελιχθεί η εταιρεία στο σύγχρονο Group που είναι σήμερα, το οποίο απαριθμεί πλέον και πάρα πολλές γυναίκες εργαζόμενες. Όσο για το marketing, για το οποίο είμαι καθ’ όλα υπεύθυνη, αποτελεί πλέον ένα ιδιαίτερα νευραλγικό κομμάτι με μια μεγάλη ομάδα εξειδικευμένων επαγγελματιών, που ακολουθεί κάθε προϊόν από το ξεκίνημά του μέχρι και την τελική εμπειρία του τελικού αποδέκτη-χρήστη. Η επιτυχία δεν είναι κάτι που συμβαίνει από τη μια μέρα στην άλλη. Κρύβει πολλή δουλειά από πίσω, είναι αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας και σίγουρα δεν είναι δεδομένη. Το πιο σημαντικό είναι να αγαπάς αυτό που κάνεις, αλλά και να ενδιαφέρεσαι πραγματικά για τους ανθρώπους που εργάζονται στην επιχείρηση.

Πώς πιστεύεις ότι η ISOMAT κατάφερε να διαφοροποιηθεί και να διακριθεί στον διεθνή ανταγωνισμό και ποιο ρόλο έπαιξε η δική σου στρατηγική σε αυτή την εξέλιξη;

Η ISOMAT κατάφερε να φτάσει στο σημείο που βρίσκεται σήμερα χάρη στις αξίες της, αλλά και στους ανθρώπους που την απαρτίζουν. Οι αξίες μας είναι ξεκάθαρες και διέπουν οτιδήποτε κάνουμε και αυτές είναι το πάθος για ποιότητα, η καινοτομία, η ευελιξία, η δημιουργικότητα, η πελατοκεντρική φιλοσοφία και η συνεχής ανάπτυξη. Οι άνθρωποί μας αποτελούν για εμάς το σημαντικότερό μας κεφάλαιο και γι’ αυτό επενδύουμε συνεχώς σε αυτούς με πολλές εκπαιδεύσεις, προγράμματα και πρωτοβουλίες, ώστε να νιώθουν ότι ανήκουν σε μια ασφαλή και οργανωμένη κοινότητα –αυτήν της ISOMAT–, που προάγει τις ανάγκες τους και την επαγγελματική τους εξέλιξη. Η φιλοσοφία αυτή είναι σαφής μέσα στην εταιρεία και η στρατηγική η δική μου, η οποία είναι απόλυτα συνυφασμένη και με των υπολοίπων ανθρώπων στη διοίκηση, είναι να προάγω και να ενισχύω αυτή την κουλτούρα σε κάθε μας δραστηριότητα, ώστε να έχει θετικό αντίκτυπο όχι μόνο εντός της εταιρείας, αλλά και εκτός αυτής.

Η γυναικεία επιχειρηματικότητα στο πεδίο των κατασκευών παραμένει αρκετά περιορισμένη σε σχέση με άλλους τομείς. Πώς πιστεύεις ότι η γυναικεία παρουσία μπορεί να επηρεάσει και να ενισχύσει τη βιομηχανία των κατασκευών;

Δεν πιστεύω ότι ο κλάδος των κατασκευών διαφέρει επιχειρηματικά ιδιαίτερα από κάποιον άλλον κλάδο την σήμερον ημέραν. Απλώς ο συγκεκριμένος κλάδος υπήρξε από το παρελθόν στο σύνολό του ανδροκρατούμενος και παραδοσιακός, γι’ αυτό και δεν έχει φτάσει ακόμη στο σημείο να έχει τόσο πολλές γυναίκες όσο άλλοι τομείς. Μια δυναμική γυναίκα όμως μπορεί να ηγηθεί και να βρει τη θέση της σε αυτόν, όπως και σε οποιονδήποτε άλλο κλάδο, αρκεί να κερδίσει την εμπιστοσύνη των ανθρώπων γύρω της και να δείξει την αξία της, όπως άλλωστε αντίστοιχα και οι άνδρες. Οι γυναίκες είμαστε ιδιαίτερα ανοιχτόμυαλες και ανήσυχες σε πολλά πεδία, διαθέτουμε συνήθως μεγαλύτερη ενσυναίσθηση και είμαστε και πιο multitaskers. Όλα αυτά είναι στοιχεία που, αν αξιοποιηθούν έξυπνα και σωστά, μπορούν να αλλάξουν και να διαμορφώσουν οποιονδήποτε κλάδο ποικιλοτρόπως. 

Πώς η ISOMAT προσαρμόζεται στις νέες περιβαλλοντικές και βιώσιμες τάσεις της αγοράς και ποιες πρωτοβουλίες έχει αναλάβει για να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα;

Η βιωσιμότητα σήμερα δεν αποτελεί επιλογή, αλλά προϋπόθεση για τη μακροχρόνια επιχειρηματική και κοινωνική ευημερία. Στην ISOMAT δεσμευόμαστε ουσιαστικά σε αυτό, μειώνοντας το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα και υιοθετώντας καινοτόμες πρακτικές σε κάθε μας δραστηριότητα. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι το μήνυμα "For a sustainable future" συνοδεύει το logo μας. Θέλουμε να συνεισφέρουμε δυναμικά στην πράσινη δόμηση, γι’ αυτό και αναπτύσσουμε προϊόντα υψηλών προδιαγραφών που φέρουν διεθνώς αναγνωρισμένες πιστοποιήσεις –όπως οι EMICODE®, Indoor Air Comfort Gold, Blue Angel, Ecolabel– και συμμετέχουν σε μεγάλα έργα, που στοχεύουν σε πιστοποιήσεις αειφορίας LEED, BREEAM, WELL κ.ά. Αξίζει να αναφέρουμε, επίσης, πως είμαστε η πρώτη ελληνική εταιρεία που διαθέτει Περιβαλλοντικές Δηλώσεις Προϊόντος (EPDs) για μια τόσο ευρεία γκάμα υλικών και συστημάτων, ελέγχοντας και προβάλλοντας τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο ολόκληρου του κύκλου ζωής των προϊόντων μας.

Την αφοσίωσή μας στη βιωσιμότητα αποδεικνύουν και κάποιες από τις επενδύσεις των τελευταίων ετών, όπως η εγκατάσταση φωτοβολταϊκού συστήματος συνολικής ισχύος 1 MW στις στέγες των κτιρίων του εργοστασίου μας στον Άγιο Αθανάσιο, το 2022, καθώς και η λειτουργία της νέας υπερσύγχρονης μονάδας παραγωγής λευκής και γραφιτούχας διογκωμένης πολυστερίνης, τον Σεπτέμβριο του 2024. Πρόκειται για την πρώτη μονάδα παραγωγής στην Ελλάδα –και μοναδική του είδους της– με μηδενικές άμεσες εκπομπές CO2, λειτουργώντας αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, κυρίως από ΑΠΕ. Παράλληλα, διαθέτει σύστημα ανακύκλωσης των μη συμμορφούμενων προϊόντων, διασφαλίζοντας μηδενικά απόβλητα.

Η τεχνολογία παίζει ολοένα και μεγαλύτερο ρόλο στις σύγχρονες βιομηχανίες. Ποιες τεχνολογικές και ψηφιακές εξελίξεις εφαρμόζει η ISOMAT για να βελτιώσει την παραγωγή και τις υπηρεσίες της;

Η τεχνολογική υπεροχή είναι αδιαμφισβήτητα πυλώνας ανάπτυξης για κάθε σύγχρονη επιχείρηση που θέλει να εξελίσσεται. Ειδικότερα, στο απαιτητικό περιβάλλον ενός συνεχώς αναπτυσσόμενου ομίλου με διεθνή χαρακτήρα, όπως η ISOMAT, τέτοιου είδους ενέργειες αποτελούν βασικές επενδύσεις για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας. Γι’ αυτό και ο ψηφιακός μετασχηματισμός καταλαμβάνει μεγάλο μέρος του επενδυτικού μας πλάνου. Το 2024 ήταν μια χρονιά-ορόσημο, αφού ξεκινήσαμε την εγκατάσταση του νέου μας ERP εργαλείου, του SAP, η οποία ολοκληρώνεται φέτος και στις θυγατρικές μας στο εξωτερικό, με στόχο την ενοποίηση των διαδικασιών μας σε επίπεδο Ομίλου. Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκονται και άλλες σημαντικές επενδύσεις ψηφιοποίησης, που αφορούν κυρίως την πιο ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση των πελατών μας, αλλά και την ενίσχυση της εφοδιαστικής μας αλυσίδας.