Από τα media, στην επιχειρηματικότητα: Η Ελευθερία Γεωργάκαινα με τη SOCIEL χτίζει brands που ξεχωρίζουν
Τετάρτη, 19-Μαρ-2025 16:50
Πώς "χτίζεται" η σωστή επικοινωνία; Γιατί τα social media είναι μονόδρομος, τα βίντεο και podcasts θεωρούνται απαραίτητα εργαλεία σήμερα; Και τελικά, είναι η επικοινωνία κόστος ή επένδυση; Η Ελευθερία Γεωργάκαινα, founder της SOCIEL, μοιράζεται τις απαντήσεις μέσα από την εμπειρία της στα media και τη στρατηγική επικοινωνία.
Capital.gr: Πέντε χρόνια μετά την ίδρυση της SOCIEL, πού βρίσκεται σήμερα η εταιρεία και ποια είναι η φιλοσοφία σας;
Σήμερα, η SOCIEL έχει εδραιωθεί ως ένα boutique agency στρατηγικής επικοινωνίας και marketing, δουλεύοντας με μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας. Η παρουσία στον digital κόσμο είναι πλέον απαραίτητη, με τα social media να αποτελούν κλειδί για την προβολή προϊόντων και υπηρεσιών. Γι’ αυτό μας εμπιστεύονται επιχειρήσεις από τον χώρο της εστίασης και της φιλοξενίας (HORECA), τη βιοτεχνία, αλλά και ανεξάρτητοι επαγγελματίες, όπως γιατροί, καλλιτέχνες, αρχιτέκτονες. Η φιλοσοφία μας είναι ξεκάθαρη: Ποιότητα αντί για ποσότητα, ουσιαστική συνεργασία κι επαφή με κάθε πελάτη, εξατομικευμένες λύσεις προσαρμοσμένες στις πραγματικές ανάγκες του.
Capital.gr: Ποια είναι η διαδικασία όταν ένας επαγγελματίας ή μια εταιρεία ενδιαφέρεται να συνεργαστεί μαζί σας;
Ελευθερία Γεωργάκαινα: Ξεκινάμε πάντα ακούγοντας προσεκτικά τις ανάγκες της εταιρείας ώστε να μάθουμε βασικά πράγματα για το προϊόν ή τις υπηρεσίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει. Έπειτα αναλύουμε τα δεδομένα και επανερχόμαστε με ένα εξατομικευμένο πλάνο επικοινωνίας, στο οποίο εκτός από τις ενέργειες που προτείνουμε, κάνουμε και προβλέψεις μετρήσιμες για την επίτευξη των στόχων. Τέλος, εργαζόμαστε πάνω στο πλάνο μηνιαίως και φυσικά το προσαρμόζουμε όταν κι όπου χρειάζεται, ώστε να είναι πάντα επίκαιρο και αποτελεσματικό.
Capital.gr: Συχνά, οι επιχειρήσεις αναρωτιούνται αν η επικοινωνία είναι μια ακριβή υπηρεσία. Τι λέτε;
Ελευθερία Γεωργάκαινα: Την επικοινωνία χρειάζεται να τη δει μια επιχείρηση σαν επένδυση, γιατί όταν γίνεται σωστά, αποδίδει πολλαπλάσια σε πολλά επίπεδα. Απλώς όπως σε κάθε σχέση, ο άλλος χρειάζεται λίγο χρόνο για να σε γνωρίσει και να σε εμπιστευτεί. Πάντως χωρίς επικοινωνία με στρατηγική και συνέπεια, είναι στις μέρες μας πολύ δύσκολο να σε μάθει το κοινό σου, να αγοράσει από εσένα και τελικά να γίνει πιστός πελάτης.
Capital.gr: Συνεργάζεστε τόσο με εταιρείες που έχουν τμήμα marketing όσο και με εκείνες που δεν έχουν. Πώς διαμορφώνετε τις υπηρεσίες σας σε κάθε περίπτωση;
Ελευθερία Γεωργάκαινα: Πολλές επιχειρήσεις δεν διαθέτουν δικό τους τμήμα marketing και σε αυτή την περίπτωση η SOCIEL λειτουργεί σαν το "εξωτερικό" τους τμήμα. Δημιουργούμε όλο το επικοινωνιακό πλάνο, αναλαμβάνουμε το content, τα εικαστικά, τα video, τις καμπάνιες, τη στρατηγική στα social media, το branding ή το το rebranding. Προσφέρουμε ένα πλήρες πακέτο, χωρίς οι εταιρείες να χρειάζεται να απασχολούν επιπλέον προσωπικό. Παράλληλα, συνεργαζόμαστε και με επιχειρήσεις που έχουν ήδη τμήμα marketing, αλλά θέλουν κάτι επιπλέον, φρέσκες ιδέες και υποστήριξη στην υλοποίηση. Εδώ συνεργαζόμαστε, ενισχύοντας τη δουλειά που ήδη γίνεται, προσθέτοντας νέα εργαλεία και στρατηγικές.
Capital.gr: Ποια είναι η δική σας προσέγγιση στα social media;
Ελευθερία Γεωργάκαινα: Τα social media είναι η "βιτρίνα" μιας επιχείρησης στον ψηφιακό κόσμο, το κανάλι μέσω του οποίου μπορείς να χτίσεις σχέσεις με το κοινό σου. Στη SOCIEL, επιλέγουμε στρατηγικά τα social media που απευθύνονται στο κοινό της κάθε επιχείρησης και δημιουργούμε λογαριασμούς με χαρακτήρα, αισθητική που ταιριάζει στην προσωπικότητα και τις αξίες του πελάτη.
Capital.gr: Πέρα από τα social media, δίνετε μεγάλη έμφαση και στις παραγωγές βίντεο και podcast. Γιατί;
Ελευθερία Γεωργάκαινα: Τα βίντεο και τα podcasts είναι σήμερα πολύ δυνατά ισχυρά εργαλεία επικοινωνίας. Ένα καλό βίντεο στα social media ή στο site του επαγγελματία, αφηγείται μια ιστορία σε δευτερόλεπτα. Αντίστοιχα ένα podcast δημιουργεί μια πιο προσωπική σχέση με το κοινό γιατί είναι κάτι που γίνεται πιο εύκολα. Στη SOCIEL, δεν παράγουμε απλώς περιεχόμενο – διαμορφώνουμε την παρουσία του επαγγελματία, ώστε να πείσει και να κερδίσει την εμπιστοσύνη του κόσμου. Μάλιστα, με την εμπειρία μου στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο και τον χώρο των media, ξέρω πώς πρέπει να "στηθεί" ένας επαγγελματία μπροστά στην κάμερα ή το μικρόφωνο, για να βγει αυθεντικός και ελκυστικός, οπότε τον καθοδηγώ. Επίσης οι συνεντεύξεις μας έχουν μεγάλη επιτυχία γιατί είναι άμεσες κι ο πελάτης απαντά στα ερωτήματα που ενδεχομένως θα είχε και ο κόσμος στον οποίο απευθύνεται. Χαίρομαι πολύ γι αυτό, καθώς μπαίνω ξανά στο ρόλο της δημοσιογράφου, κάνοντας προσωπικά τις συνεντεύξεις που πάντα αγαπούσα.
Capital.gr: Ποιο είναι το επόμενο βήμα για τη SOCIEL;
Ελευθερία Γεωργάκαινα: Να συνεχίσουμε να προσφέρουμε υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στους πελάτες μας και να παραμένουμε δίπλα τους με προσωπική επαφή και αφοσίωση. Η δική τους επιτυχία είναι η μεγαλύτερη ικανοποίηση για εμάς. Παράλληλα, ετοιμάζουμε νέα webinars, για να βοηθήσουμε με πρακτικές γνώσεις επαγγελματίες, όπως ήδη κάναμε πριν από λίγα χρόνια και είμασταν από τους πρώτους. Για εμάς, η εξέλιξη δεν σταματά ποτέ – και το ίδιο ισχύει και για όσους μας εμπιστεύονται.
Website: social.gr (https://www.sociel.gr/)
Ιnstagram: @socielgr (https://www.instagram.com/socielgr/)