Danone: Δέσμευση για βιωσιμότητα με την πιστοποίηση B Corp

Τετάρτη, 12-Μαρ-2025 15:02

Danone: Δέσμευση για βιωσιμότητα με την πιστοποίηση B Corp

Μπορούν οι επιχειρήσεις να γίνουν καλύτερες "για τον κόσμο" και όχι μόνο οι καλύτερες στον κόσμο; Το 1ο  B Corp Summit στην Ελλάδα πραγματοποιείταισήμερα  στο Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας, και αποτελεί ένα ξεχωριστής σημασίας συνέδριο που θα περιλαμβάνει παρουσιάσεις από διεθνείς ομιλητές του ακαδημαϊκού και επιχειρηματικού κόσμου και διαδραστικό workshop από το B Lab Europe. Παράλληλα, οι 4 B Corp εταιρείες στην Ελλάδα θα μοιραστούν την εμπειρία τους, καθώς και τα οφέλη που έχουν αποκομίσει από την B Corp πιστοποίηση.

Μια πιστοποιημένη B Corp (Benefit Corporation) εταιρεία έχει αξιολογηθεί και πιστοποιηθεί από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό B Lab για την κοινωνική και περιβαλλοντική της απόδοση, τη διαφάνεια και τη λογοδοσία της. Μια εταιρεία που λαμβάνει αυτή την πιστοποίηση δεσμεύεται να λειτουργεί με τρόπο που ωφελεί όχι μόνο τους μετόχους της αλλά και την κοινωνία και το περιβάλλον. Αυτό σημαίνει μεταξύ άλλων ότι:

-Υιοθετεί βιώσιμες πρακτικές στη λειτουργία της.
-Διατηρεί υψηλά εργασιακά πρότυπα και παρέχει δίκαιες αμοιβές.
-Προωθεί την εταιρική κοινωνική ευθύνη.
-Είναι διαφανής ως προς την εταιρική της διακυβέρνηση.

Η Head of Marketing & External Communications GR & CY, Danone Greece Ελεάνα Ιωάννου μιλά στο Capital.gr για τα σημαντικά οφέλη για την κοινωνία και το περιβάλλον, την ενίσχυση της υπευθυνότητας και της βιωσιμότητας των επιχειρήσεων μέσω της πιστοποίησης B Corp. Σημειώνεται πως η Danone, μαζί με την APIVITA, την Plan(e)t Foods και την Polypan, είναι οι 4 πιστοποιημένες B Corp εταιρείες στην Ελλάδα, που σε συνεργασία με το B Lab Europe και υπό την αιγίδα του CSR Hellas, διοργανώνουν το 1ο  B Corp Summit.

 

 

Η πιστοποίηση B Corp για την Danone σηματοδοτεί την επιβεβαίωση της δέσμευσής μας να λειτουργούμε με υψηλά πρότυπα κοινωνικής και περιβαλλοντικής ευθύνης, αλλά και διαφάνειας. Αυτή η πιστοποίηση είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ιστορία, το όραμα και την αποστολή της εταιρείας μας "να φέρουμε την υγεία μέσω της διατροφής σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους".

Άλλωστε ήδη από το 1972, ο τότε CEO της Danone, Antoine Riboud, παρουσίασε το "Dual Project", το οποίο υπογράμμισε ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να είναι κερδοφόρες και ταυτόχρονα να αποτελούν δύναμη για θετική αλλαγή.

Η πιστοποίηση B Corp αναγνωρίζει και επιβεβαιώνει τις προσπάθειες μιας επιχείρησης να λειτουργεί με υπευθυνότητα και να συμβάλλει σε ένα πιο βιώσιμο και δίκαιο μέλλον για όλους. Οι αξίες αυτές των B Corp, είναι πλήρως ευθυγραμμισμένες με τις αξίες της Danone. Για παράδειγμα, η δέσμευσή μας να επιτύχουμε 100% ανακυκλώσιμες, επαναχρησιμοποιήσιμες ή κομποστοποιήσιμες συσκευασίες μέχρι το 2030, ή να μειώσουμε τις εκπομπές μεθανίου κατά 30% μέχρι το 2030, δείχνουν την προσήλωσή μας σε αυτές τις αξίες.

Για μια επιχείρηση γενικά, η πιστοποίηση αυτή αναγνωρίζει την προσπάθεια να συνδυαστεί η κερδοφορία με την κοινωνική αποστολή, προωθώντας ένα πιο βιώσιμο και δίκαιο επιχειρηματικό μοντέλο.

 

 

Συνολικά, η πιστοποίηση B Corp προσφέρει σημαντικά οφέλη για την κοινωνία και το περιβάλλον, ενισχύοντας την υπευθυνότητα και τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων. 

Σε περιβαλλοντικό επίπεδο, οι B Corp εταιρείες δεσμεύονται να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα και να προωθήσουν βιώσιμες πρακτικές. Αυτό περιλαμβάνει τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, την εξοικονόμηση νερού και την ανακύκλωση. Ταυτόχρονα, οι εταιρείες αυτές επενδύουν σε προγράμματα που υποστηρίζουν τις τοπικές κοινότητες, προωθούν την κοινωνική δικαιοσύνη και βελτιώνουν τις συνθήκες εργασίας. Τέλος, οι επιχειρήσεις B Corp συμβάλλουν στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, προσελκύοντας επενδυτές και ταλέντα που μοιράζονται τις ίδιες αξίες. 

 

 

Μια επιχείρηση που επιδιώκει την πιστοποίηση B Corp πρέπει να διαθέτει ορισμένα χαρακτηριστικά που την καθιστούν κατάλληλη για αυτήν την αναγνώριση. Κατά τη γνώμη μου, τα πιο σημαντικά από αυτά είναι η κοινωνική και περιβαλλοντική ευθύνη, αλλά και  μια ισχυρή εταιρική κουλτούρα που προάγει την ομαδικότητα, την καινοτομία και την αφοσίωση των εργαζομένων. Είναι σημαντικό να αναφέρω, ότι οι B Corp επιχειρήσεις λειτουργούν με διαφάνεια και είναι υπόλογες στους μετόχους, τους πελάτες και την κοινωνία. Η Danone, για παράδειγμα, δημοσιεύει ετήσιες εκθέσεις βιωσιμότητας που περιλαμβάνουν λεπτομερείς πληροφορίες για τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιδόσεις της. 

 

 

Οι στόχοι του συνεδρίου περιλαμβάνουν την προώθηση της βιώσιμης επιχειρηματικότητας, την ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών μεταξύ των B Corp εταιρειών στην Ελλάδα, και την ενίσχυση της συνεργασίας, για την επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης. Μέσα από διαδραστικές ασκήσεις, παρουσιάσεις της εμπειρίας και των οφελών που αποκόμισαν οι 4 B-Corp πιστοποιημένες εταιρείες στην Ελλάδα (Danone, APIVITA, Plan(e)t Foods & Polypan) και παραδείγματα από το εξωτερικό, το συνέδριο στοχεύει, επίσης, στην ευαισθητοποίηση και την ενθάρρυνση περισσότερων ελληνικών, μικρομεσαίων επιχειρήσεων να διεκδικήσουν την B Corp πιστοποίηση. 

 

 

 

Το μήνυμα που θέλουμε να περάσουμε είναι ότι οι επιχειρήσεις μπορούν και πρέπει να λειτουργούν ως δύναμη για το καλό, συνδυάζοντας την κερδοφορία με την κοινωνική και περιβαλλοντική ευθύνη. Η Danone, από πλευράς της, δεσμεύεται να συνεχίσει να ηγείται αυτής της προσπάθειας, προωθώντας ένα πιο βιώσιμο και δίκαιο μέλλον για όλους. Άλλωστε, ο στόχος της Danone είναι να επιτύχει πλήρη πιστοποίηση B Corp για όλες τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες παγκοσμίως μέχρι το τέλος του 2025. 

 

 

Ναι, πιστεύω ότι υπάρχει αυξανόμενη ενημέρωση και πρόοδος όσον αφορά τις βιώσιμες πρακτικές. Πολλές επιχειρήσεις υιοθετούν πλέον στρατηγικές βιωσιμότητας, όπως η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, η ανακύκλωση και η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Υπάρχουν όμως και πολλές πρωτοβουλίες που υποστηρίζουν τις βιώσιμες πρακτικές και την κοινωνική ευθύνη. Αυτές περιλαμβάνουν τη δημιουργία μοντέλων πράσινης οικονομίας, την υποστήριξη μικρών παραγωγών τροφίμων και την προώθηση της ανακύκλωσης και της ενεργειακής αυτονομίας. Όλες αυτές οι πρακτικές όχι μόνο συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και ενισχύουν την εταιρική φήμη και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.