Στους τέσσερις μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους τα έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία

Πέμπτη, 23-Ιαν-2025 17:25

Στους τέσσερις μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους τα έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία

Του Νίκου Ρουσάνογλου

Στους τέσσερις "μεγάλους" του κατασκευαστικού κλάδου ανατέθηκαν, όπως ήταν αναμενόμενο βάσει της διαδικασίας που ακολουθήθηκε, τα έργα για την αποκατάσταση των υποδομών της Θεσσαλίας, που καταστράφηκαν από την κακοκαιρία του Σεπτεμβρίου του 2023. Πρόκειται για εργολαβίες συνολικού ύψους 1,35 δις ευρώ, που θα επιμεριστούν μεταξύ των μεγάλων ομίλων.

Με βάση τις σχετικές ανακοινώσεις, η ΤΕΡΝΑ, θυγατρική του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναλαμβάνει δύο οδικά έργα με συνολικό προϋπολογισμό 418 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), η Aktor θα αναλάβει δύο έργα οδικών και σιδηροδρομικών υποδομών, συνολικού ύψους 323 εκατ. ευρώ, η Άβαξ άλλα δύο έργα ύψους 178 εκατ. ευρώ και η ΜΕΤΚΑ μία σύμβαση άνω των 134 εκατ. ευρώ. Εκκρεμεί μια ακόμα σύμβαση σιδηροδρομικού έργου.

Ειδικότερα, η ΤΕΡΝΑ θα αναλάβει την αποκατάσταση των δρόμων στους δήμους Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης, έργο αρχικού προϋπολογισμού 267,5 εκατ. ευρώ, για το οποίο προσφέρθηκε έκπτωση 5%, ενώ το δεύτερο έργο αφορά την αποκατάσταση των υποδομών στους δήμους Ζαγοράς-Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, με προϋπολογισμό 278,2 εκατ. ευρώ, όπου επίσης δόθηκε έκπτωση 5%.

Η Άκτωρ του ομίλου Aktor πρόκειται να αναλάβει την αποκατάσταση των οδικών υποδομών των δήμων Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, προϋπολογισμού 184 εκατ. ευρώ, όπως επίσης και το έργο που αφορά την "Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας-Βόλου", προϋπολογισμού 181,66 εκατ. ευρώ.

Ο όμιλος Άβαξ θα αναλάβει το οδικό έργο της αποκατάστασης των υποδομών Ιστιαίας-Αιδηψού, Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων, με προϋπολογισμό 170 εκατ. ευρώ, όπως επίσης και την αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας, προϋπολογισμού 57,66 εκατ. ευρώ.

Η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Metlen θα αναλάβει την αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών-Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα, έργο με προϋπολογισμό 173,6 εκατ. ευρώ.

Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι υπογραφές των σχετικών συμβάσεων θα καθυστερήσει για μερικές ημέρες, καθώς στο τέλος Ιανουαρίου, θα εκδικαστούν οι προδικαστικές προσφυγές που έχουν καταθέσει οι εταιρείες της Στ’ Τάξης του εργοληπτικού πτυχίου ΕΚΤΕΡ, Δομική Κρήτης, ΕΡΕΤΒΟ και ΤΕΝΑ, ενάντια στην διαδικασία που ακολουθήθηκε από το Υπ. Υποδομών, που απηύθυνε προσκλήσεις μόνο στις μεγάλες εταιρείες του κλάδου.