Δημήτρης Τιμοθέου (P&G): Εφοδιαστική αλυσίδα - Ο αφανής ήρωας των καθημερινών προϊόντων που διαρκώς εξελίσσεται
Πέμπτη, 12-Δεκ-2024 12:38
Τη σημαντικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας στον κλάδο του FMCG ανέδειξε ο Vice President Supply Chain Europe της P&G κ. Δημήτρης Τιμοθέου μέσα από την πρόσφατη συμμετοχή του στο Greek Economic Summit στο panel: The Rise of Automation: Transforming Manufacturing, Shipping, and Supply Chains.
Ειδικότερα, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, η εφοδιαστική αλυσίδα αποτελεί τον αφανή ήρωα πίσω από κάθε προϊόν που χρησιμοποιούμε καθημερινά τονίζοντας ότι ο ρόλος της στην P&G δεν είναι απλώς κρίσιμος, αλλά βρίσκεται στο επίκεντρο της εταιρικής στρατηγικής, εξασφαλίζοντας ότι προϊόντα υψηλής ποιότητας όπως το Fairy, το Ariel, το Pantene, φτάνουν στους καταναλωτές την κατάλληλη στιγμή.
Αναφερόμενος μάλιστα στην περίοδο της πανδημίας, τόνισε ότι ήταν εκείνη που κατέδειξε πόσο καθοριστική είναι η εφοδιαστική αλυσίδα, αποκαλύπτοντας την ανάγκη για ανθεκτικότητα και καινοτομία, προκειμένου να ξεπεραστούν οι δυσκολίες σε τομείς όπως οι προμήθειες υλικών και οι μεταφορές.
Οι καινοτομίες
Μέσα από τα είκοσι χρόνια εμπειρίας στον κλάδο, ο κ. Τιμοθέου δεν παρέλειψε να αναφερθεί στις καινοτομίες που μεταμορφώνουν τη βιομηχανία. Συγκεκριμένα επεσήμανε ότι η άνοδος της αυτοματοποίησης και της ψηφιοποίησης, μεταμορφώνει τις βιομηχανίες σε όλο τον κόσμο με τρόπους που δεν είχαμε δει εδώ και δεκαετίες.
Η P&G πρωτοπορεί, επενδύοντας σε τεχνολογίες αιχμής και αναπτύσσοντας λύσεις που βελτιώνουν τη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι η υιοθέτηση "μη επιτηρούμενων βαρδιών" σε εργοστάσια παγκοσμίως, όπου η παραγωγή συνεχίζεται χωρίς ανθρώπινη επίβλεψη (συνήθως τις νυχτερινές βάρδιες, με μηδενική ανθρώπινη επίβλεψη) χάρη σε προηγμένους αλγόριθμους και ψηφιακή υποδομή. Εξήγησε πως αυτή η πρακτική ενισχύει την παραγωγικότητα, ενώ βελτιώνει και την ευημερία των εργαζομένων, ανοίγοντας τον δρόμο για πιο βιώσιμες συνθήκες εργασίας.
Παράλληλα, η P&G αναπτύσσει μεθόδους προγραμματισμού ζήτησης βασισμένες στην τεχνητή νοημοσύνη, προσφέροντας υψηλή ακρίβεια στις προβλέψεις και μειώνοντας τα κόστη, ενώ παράλληλα ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες των καταναλωτών.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη στο Επίκεντρο
Από την παρέμβασή του κ. Τιμοθέου δεν θα μπορούσε να λείπει η αναφορά στη ψηφιοποίηση και το AI που αποτελούν κινητήριες δυνάμεις στη νέα εποχή της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Στόχος της P&G είναι η δημιουργία μιας "ψηφιακής αρχιτεκτονικής" που αξιοποιεί δεδομένα και αλγόριθμους για τη λήψη αποφάσεων, καθιστώντας τη λειτουργία πιο ευέλικτη και αποδοτική. Η επένδυση στο Europe Warehouse Center of Excellence στην Αθήνα, το οποίο εστιάζει στην υιοθέτηση εξελιγμένων αλγορίθμων και την εκπαίδευση καταρτισμένου προσωπικού, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα του πώς η εταιρεία συνδυάζει την τεχνολογία με την ανθρώπινη δημιουργικότητα για να πρωτοπορεί στον κλάδο.
Η παρουσία της P&G στην Ελλάδα
Η P&G, με στόχο την ακόμα μεγαλύτερη ενίσχυση της παρουσίας της στη χώρα μας, εγκαινίασε πέρυσι μια νέα εποχή στον τομέα της Εφοδιαστικής Αλυσίδας και των Logistics, μέσω της δημιουργίας ενός ευρωπαϊκού hub με έδρα την Ελλάδα.
Το hub έχει ήδη στελεχωθεί από μια ομάδα ανθρώπων, οι οποίοι συντονίζουν από τη χώρα μας και τα 40 διανεμητικά κέντρα της εταιρείας στην Ευρώπη, σε κάποιες από τις βασικές λειτουργίες τους, όπως εκείνες που σχετίζονται με τα αποθέματα, την ανάλυση επιπέδου εξυπηρέτησης, τις ποιοτικές διαδικασίες κα.
Το νέο αυτό σχήμα δημιουργήθηκε για να μπορέσει ταυτόχρονα, να αναπτύξει καινοτομίες και να εξάγει γνώση απαραίτητη για τη δημιουργία οικονομίας κλίμακος μέσω του καλύτερου συντονισμού και της απρόσκοπτης λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Σχετικά με την επιλογή της Ελλάδας από την Εταιρία ως έδρα του hub, έγινε αφενός λόγω της κομβικής γεωγραφικής της θέσης και των προοπτικών της χώρας στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας και αφετέρου, λόγω του υψηλού επιπέδου κατάρτισης του προσωπικού που ξεχωρίζει για το ταλέντο και την τεχνογνωσία του.
Σύμφωνα με τον κ. Τιμοθέου σημαντικό ρόλο σε αυτή την επιλογή διαδραμάτισε και το γεγονός ότι το κέντρο logistics της P&G στην Ελλάδα, τις τελευταίες δεκαετίες, εμφανίζει εξαιρετικές επιδόσεις, τόσο σε ευρωπαϊκό, όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η Επόμενη Μέρα
Η παρέμβαση του κ. Τιμοθέου ολοκληρώθηκε με μια αναφορά στην επόμενη ημέρα. Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη και η αυτοματοποίηση μετασχηματίζουν τη βιομηχανία, τόνισε ότι η P&G προετοιμάζεται για το μέλλον με στρατηγικές προσλήψεων και αναβάθμισης δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού της. Οι άνθρωποι θα παραμείνουν στο επίκεντρο, αναλαμβάνοντας νέους ρόλους που προσθέτουν αξία και οδηγούν την πρόοδο σε μια εποχή ταχέων αλλαγών.
"Η P&G αποδεικνύει ότι μια ανθεκτική, καινοτόμος και τεχνολογικά εξελιγμένη εφοδιαστική αλυσίδα δεν είναι απλώς απαραίτητη, αλλά και στρατηγική επιλογή για τη δημιουργία προϊόντων που κάνουν την καθημερινότητά μας καλύτερη" είπε χαρακτηριστικά.