Laskaridis Shipping: Επένδυση-ορόσημο με δύο νέα δεξαμενόπλοια διπλού καυσίμου
Πέμπτη, 28-Νοε-2024 07:30
Της Αναστασίας Βαμβακά
Σε μια στρατηγική κίνηση που αναδιαμορφώνει τον στόλο της, η Laskaridis Shipping υπό τη διοίκηση του Πάνου Λασκαρίδη, ανακοίνωσε την αγορά δύο υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοιων διπλού καυσίμου με δυνατότητα χρήσης μεθανόλης. Τα πλοία, τύπου MR2 και χωρητικότητας 50.000 dwt το καθένα, θα παραδοθούν από τα ναυπηγεία Zhoushan Changhong Shipyard τον Οκτώβριο του 2025 και τον Απρίλιο του 2026, αντίστοιχα.
Καινοτομία και βιωσιμότητα στον πυρήνα της επένδυσης
Τα νέα δεξαμενόπλοια ανήκουν στην κατηγορία IMO 2/3, με δυνατότητα μεταφοράς χημικών φορτίων και πετρελαϊκών παραγώγων. Είναι εξοπλισμένα με σύγχρονες μηχανές χαμηλής κατανάλωσης συμβατικών καυσίμων, ενώ είναι "methanol-ready", ευθυγραμμισμένα με τους στόχους μείωσης εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, η επένδυση σηματοδοτεί την πρόθεση του ομίλου να ενισχύσει τη θέση του στη βιώσιμη ναυτιλία.
Η Lavinia, θυγατρική της Laskaridis Shipping, διαχειρίζεται ήδη ένα MR2 δεξαμενόπλοιο που αποκτήθηκε πριν από δύο χρόνια, καθώς και μικρότερα δεξαμενόπλοια που εξυπηρετούν τον στόλο ψυγείων της εταιρείας στον Νότιο Ατλαντικό. Αυτή η αγορά αποτελεί την πρώτη παραγγελία νεότευκτων δεξαμενόπλοιων για την εταιρεία.
Με τα δύο νέα δεξαμενόπλοια, ο όμιλος Lavinia επεκτείνει τον στόλο του, που ήδη περιλαμβάνει επτά υπό κατασκευή πλοία τύπου kamsarmax σε ναυπηγεία της Κίνας. Συνολικά, δέκα πλοία αναμένεται να παραδοθούν μεταξύ 2025 και 2027.
Η Lavinia έχει αποδείξει το ενδιαφέρον της για τη μεθανόλη ως καύσιμο με χαμηλές εκπομπές ρύπων. Το 2022, συνεργάστηκε με τη Bureau Veritas για την εφαρμογή συστήματος κυψελών καυσίμου σε ένα ultramax bulker χωρητικότητας 64.000 dwt, ενώ τον Μάιο του 2024 ανακοίνωσε την επέκταση του συστήματος σε οκτώ ακόμη πλοία.
Νέα κοινοπραξία με κινεζικό κολοσσό
Παράλληλα, η Lavinia ανακοίνωσε συνεργασία με τον κινεζικό όμιλο Liaoyu για τη δημιουργία κοινοπραξίας στον τομέα της αλιευτικής βιομηχανίας. Η συνεργασία περιλαμβάνει την παραγγελία δύο πλοίων-ψυγείων, με δυνατότητα επέκτασης σε τέσσερα, για τη μεταφορά αλιευτικών προϊόντων από την Ανταρκτική. Η συνολική επένδυση ξεπερνά τα 80 εκατομμύρια δολάρια.