"Μισή Ελλάδα" με τα φτερά της Aegean
Δευτέρα, 05-Νοε-2007 09:13
Σε πάνω από 5 εκατ. επιβάτες αναμένεται να διαμορφωθεί η επιβατική κίνηση της Aegean Airlines για το σύνολο του 2007, εμφανίζοντας διψήφια αύξηση σε σχέση με τα 4,45 εκατ. επιβάτες της περυσινής χρονιάς. Όπως ανέφερε η διοίκηση της αεροπορικής εταιρείας κατά την πρόσφατη παρουσίαση της στην ΕΘΕ, η επίδοση αυτή είναι αποτέλεσμα της αύξησης του αριθμού των αεροσκαφών της και του μέσου όρου θέσεων που πλέον διαθέτει.
H Aegean στις αρχές του έτους παρέλαβε 3 αεροσκάφη Airbus A320 και πλέον διαθέτει στόλο 24 αεροσκαφών. Σύμφωνα με το σχεδιασμό της εταιρείας όπως παρουσιάστηκε από τη διοίκησή της, στο τέλος του 2010 θα διαθέτει στόλο 30 έως 32 αεροσκαφών που θα αυξήσουν το συνολικό αριθμό των θέσεων της έως και τις 4.950 από 2.814 που διάθετε στο τέλος του 2006.
Οι στρατηγικοί άξονες ανάπτυξης της εταιρείας όπως παρουσιάστηκαν στους αναλυτές στηρίζονται στην επέκταση και ανανέωση του στόλου, τη μείωση των εξόδων διανομής, τη βελτίωση της διαχείρισης των εσόδων και την ενίσχυση του μεριδίου της στην αγορά. Σήμερα το ποσοστό που κατέχει η Aegean στην εγχώρια αεροπορική αγορά ξεπερνάει το 51%.
Σε ό,τι αφορά τη συνολική ελληνική αεροπορική κίνηση όπως διαμορφώνεται από την εναέρια δραστηριότητα 215 εταιρειών, το μερίδιό της ανέρχεται στο 14% πίσω από τις Ολυμπιακές Αερογραμμές (18%) που διατηρούν ισχυρό διεθνές δίκτυο.
Τα σχέδια επέκτασης
Η διοίκηση της Aegean ανέφερε ότι σχεδιάζει να αξιοποιήσει τη συνεργασία της με τη γερμανική Lufthansa (στα τέλη του 2005 η Aegean Airlines έγινε ο περιφερειακός συνεργάτης του γερμανικού αερομεταφορέα στην Ελλάδα) και να αυξήσει τη διεθνή της παρουσία εγκαινιάζοντας νέες γραμμές σε ετήσια βάση.
Στόχος η σταδιακή επέκταση σε "ώριμους" προορισμούς όπως για παράδειγμα το Λονδίνο, το Παρίσι, οι Βρυξέλλες ή η Ζυρίχη όπου σήμερα η εταιρεία δεν "πετάει" απευθείας σε συνδυασμό με την ένταξη στα δρομολόγιά της "περιφερειακών" προορισμών όπως η Κωνσταντινούπολη, η Βουδαπέστη, τα Τίρανα κ.ά. Το πλάνο προβλέπει την επέκταση κάθε χρόνο σε έναν "κύριο" ευρωπαϊκό προορισμό και σε δύο στην ευρύτερη περιοχή της Ν.Α. Ευρώπης.
Τα κριτήρια επιλογής των προορισμών, ανέφεραν οι επικεφαλής της Aegean, αποτελούν η απόσταση (προορισμοί εντός 4 ωρών) και το λογικό κόστος χρόνου χρήσης του αεροδρομίου (slots) ενώ βασική προϋπόθεση αποτελεί να υπάρχει υψηλό ποσοστό εξερχόμενης επιβατικής κίνησης από την Ελλάδα.
Στόχος πάντως και για τους νέους προορισμούς αποτελεί η επίτευξη μεριδίου 25% σε κάθε δρομολόγιο.