Κιτιξής (Worldline): "Προς ολοκλήρωση η διασύνδεση ERP με POS - Μας εξέπληξε η κίνηση Καρώνη"

Πέμπτη, 03-Οκτ-2024 08:18

Κιτιξής (Worldline): "Προς ολοκλήρωση η διασύνδεση ERP με POS - Μας εξέπληξε η κίνηση Καρώνη"

Της Αγγελικής Βελεσιώτη 

Υποστηρικτικά στην προσπάθεια διασύνδεσης των λογιστικών συστημάτων ERP με τα POS αναμένεται να λειτουργήσει η δίμηνη παράταση (σ.σ. έως 29 Νοεμβρίου έναντι τέλη Σεπτεμβρίου) που έδωσε το υπουργείο Οικονομικών σε περίπου 2.000 περιπτώσεις επαγγελματιών που αντιμετώπιζαν τεχνικά προβλήματα, με την αγορά να έχει εισέλθει τις τελευταίες ημέρες σε μία νομική διαμάχη, με αφορμή αυτή ακριβώς την υποχρεωτικότητα.

Ειδικότερα, όπως τόνισε ο Country Head και Managing Director της Worldline στην Ελλάδα, κ. Ιωάννης Κιτιξής, η κίνηση της Viva Wallet, συμφερόντων του κ. Χάρη Καρώνη, να στείλει εξώδικα, τόσο στη SoftΟne, με την οποία ο Όμιλος της Worldline συνεργάζεται, όσο και στην Entersoft, κατηγορώντας τες για πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού, εξέπληξε την αγορά. "Με τη SoftOne έχουμε μία συμφωνία, όπως τόσες άλλες που κάνουμε καθημερινά με εταιρείες πληροφορικής. Δεν έχουμε κάνει κάτι παράτυπο, αλλά δεν θα ήθελα να σχολιάσω περαιτέρω μια υπόθεση που είναι νομικά σε εξέλιξη", ανέφερε χαρακτηριστικά, στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους, ξεκαθαρίζοντας πως οι πελάτες της Worldline δεν έχουν καμία επιβάρυνση στο κόστος διασύνδεσης POS με ERP.  

Πιο αναλυτικά, τις αμέσως προηγούμενες ημέρες έγινε γνωστό πως η Viva κινήθηκε νομικά εναντίον των δύο εταιρειών, ισχυριζόμενη πως επιχείρησαν να αλιεύσουν πελάτες με το πρόσχημα της δωρεάν διασύνδεσης, ενώ όσες επιχειρήσεις είχαν τερματικά άλλων – πλην των Worldline και Epay, με τις οποίες συνεργάζονται αντίστοιχα - επιβαρύνονταν με κόστη διασύνδεσης, χωρίς, μάλιστα, να εγγυώνται πως η διαδικασία θα γινόταν εντός της προθεσμίας που είχε θέσει το υπουργείο. Αμφότερες οι εταιρείες λογισμικού, πάντως, σήκωσαν το "γάντι", ανταπαντώντας με εξώδικα, ενώ το ζήτημα εξετάζει με το νομικό της τμήμα και η Worldline. "Εμείς δεν προχωράμε σε τέτοιες πρακτικές. Δεν απορροφούμε ούτε έχουμε μετακυλήσει κανένα κόστος. Η διασύνδεση δεν γίνεται από εμάς. Εμείς απλώς ετοιμάζουμε τα POS για να μπορέσουν να δεχτούν το software. Δεν πάμε, δηλαδή, στον πελάτη. Η διασύνδεση γίνεται από τον τεχνικό της εκάστοτε εταιρείας", σχολίασε ο κ. Κιτιξής, σημειώνοντας πως προς ώρας η συνεργασία με τη SoftOne δεν έχει ακόμη ξεκινήσει, αφού προέχει να ολοκληρωθούν οι διασυνδέσεις. "Κατά το πρώτο οκτάμηνο του 2024 η Worldline έθεσε σε ετοιμότητα 150.000 POS με ECR διασύνδεση. Για τον 2ο κύκλο ERP συστημάτων με POS διασύνδεση είναι σε ετοιμότητα 85.000, από τα 91.000 POS. Τα υπόλοιπα θα είναι έτοιμα προς το τέλος του Οκτωβρίου. Το πόσο απαιτητικό ήταν το εγχείρημα αποτυπώθηκε και στην αύξηση των εργασιών κατά 75% στα call centers της εταιρείας, τα οποία ενισχύθηκαν με νέο και κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό", πρόσθεσε.

"Τρέχει" εντός και εκτός Ελλάδας 

Με έσοδα, ύψους 4,6 δισ. ευρώ, έκλεισε το 2023 ο Όμιλος Worldline, ενώ το πρώτο μισό του 2024 τα έσοδα "άγγιξαν" τα 2,3 δισ. ευρώ και ο ρυθμός ανάπτυξης έφτασε το 2%. Ο ελληνικός βραχίονας της Worldline δε, αναμένεται να κλείσει το τρέχον έτος με 700 εκατ. συναλλαγές, αξίας 20 δισ. ευρώ. Το ποσό αυτό αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 20% της συνολικής αξίας των συναλλαγών με κάρτες από το περίπου 35% των POS της ελληνικής αγοράς.

Πρόσφατα η Worldline λάνσαρε τα πακέτα συναλλαγών EASY, τα οποία είναι σχεδιασμένα για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και είναι διαθέσιμα αποκλειστικά από το δίκτυο καταστημάτων Eurobank. Με αυτά δίνεται η δυνατότητα στους επαγγελματίες να αποκτήσουν εύκολα ένα Android POS τελευταίας τεχνολογίας, καλύπτοντας, παράλληλα, τις καθημερινές συναλλαγές με κάρτα.  

Θετικό ήταν το πρόσημο και για το Smart Pos app, το οποίο εξυπηρέτησε και νέους κλάδους που εντάχθηκαν στην υποχρεωτικότητα, όπως τα ΤΑΧΙ. Εκεί, οι ενεργοί χρήστες πλησιάζουν τους 40.000, καθώς η εφαρμογή μπορεί πλέον να εξυπηρετεί όλες τις ανάγκες των επιχειρήσεων. Στα άμεσα σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνεται το λανσάρισμα λειτουργικοτήτων όπως το Apple Pay & Google Pay, ώστε να διευκολυνθούν ακόμα περισσότερο οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές.