Κρι Κρι: Ανοίγει την πόρτα της σε επενδυτές και μπαίνει στις στρατηγικές επενδύσεις
Τρίτη, 17-Σεπ-2024 12:48
Του Γιώργου Λαμπίρη
Με συνολικές προγραμματισμένες επενδύσεις 50 εκατομμυρίων ευρώ θα κινηθεί το επόμενο χρονικό διάστημα η Κρι Κρι, με ορίζοντα υλοποίησής τους την περίοδο 2025-2027. Οι επενδύσεις θα καλυφθούν από ίδια κεφάλαια, δεδομένου ότι η επιχείρηση διατηρεί και θα συνεχίσει να διατηρεί μηδενικό δανεισμό.
Εντός των επόμενων ημερών κατατίθεται επενδυτικό πρόγραμμα για στρατηγικές επενδύσεις, ύψους 40 εκατ. ευρώ στον Enterprise Greece για προϊόντα στρατηγικής φύσης όπως το γιαούρτι. Ταυτόχρονα, η εταιρεία προετοιμάζεται για ανάπτυξη της ζήτησης στο frozen yogurt, ενώ δεν αποκλείεται να χρειαστούν επενδύσεις και σε άλλες χώρες του κόσμου. Ωστόσο επεκτείνει την παραγωγή της στις Σέρρες, δεδομένου ότι συγκριτικό πλεονέκτημα αποτελεί το αυθεντικό ελληνικό γιαούρτι, όπου για παράδειγμα στο frozen yogurt – το νέο προϊόν που ποντάρει και συνδυάζει παγωτό με γιαούρτι - το 60% του προϊόντος αποτελείται από ελληνικό γιαούρτι. Μέσα από τις νέες επενδύσεις πρόκειται να αυξήσει κατά 100% την παραγωγή γιαουρτιού και παγωτού. Σήμερα η παραγωγή γιαουρτιού υπερβαίνει τις 100.000 τόνους.
Επιπλέον, η εταιρεία πρόκειται να προχωρήσει σε placement το επόμενο χρονικό διάστημα προκειμένου να διευρύνει την ελεύθερη διασπορά και να ενισχύσει την διαπραγματευσιμότητα της μετοχής της. Σήμερα, η οικογένεια Τσινάβου – που έχει ιδρύσει την εταιρεία - συμμετέχει με 72,8%, ποσοστό συμμετοχής 20,3% διατηρούν νομικά πρόσωπα (εγχώριοι και ξένοι θεσμικοί και ιδιώτες κατέχουν το υπόλοιπο ποσοστό των μετοχών). Το placement σύμφωνα με τον κύριο Τσινάβο θα συμβεί μέσα στη φετινή χρονιά.
Τζίρος στα 245 εκατ. ευρώ το 2024
Σύμφωνα με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Γιώργο Τσινάβο, ο τζίρος του 2024 θα αγγίξει τα 245 εκατομμύρια ευρώ, με το 50% να προέρχεται από τις εξαγωγές, ποσοστό που συνεχίζει να αυξάνεται. Θυμίζουμε ότι η αρχική πρόβλεψη έκανε λόγο για πωλήσεις 233 εκατ. ευρώ. Ωστόσο η πρόβλεψη αναθεωρήθηκε διότι αρχικά αναμενόταν μεγαλύτερη πίεση ανταγωνισμού που θα οδηγούσε σε μείωση τιμών, κάτι που τελικά δεν συνέβη και επομένως η εταιρεία μπορεί να πετύχει υψηλότερα μεγέθη. Ταυτόχρονα το περιθώριο EBIT από 15% αναθεωρείται στα επίπεδα του 16%, φτάνοντας τα 39,2 εκατ. ευρώ.
Η κεφαλαιοποίηση της Κρι Κρι ξεπερνά τα 400 εκατ. ευρώ σήμερα. Ωστόσο έχει σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια μέσα από τις δύο κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιείται, το γιαούρτι και το παγωτό, διευρύνοντας διαρκώς το πελατολόγιό της, όπως ανέφερε σχετικά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Παναγιώτης Τσινάβος.
Εξαγωγές σε 42 χώρες – Η είσοδος στο Τέξας
Στις εξαγωγές έχει παρουσία σε περισσότερες από 42 χώρες με τζίρο 130 εκατομμύρια ευρώ να είναι η εκτίμηση για το 2024 από 105,9 εκατ. ευρώ που ήταν η αξία εξαγωγών το 2023.
Στρατηγικής σημασίας κατηγορία αποτελεί το Frozen Yogurt χρησιμοποιώντας ως πρώτη ύλη το ελληνικό γιαούρτι. Στις υπάρχουσες αγορές είναι η Ιταλία, η Κορέα, η Γερμανία. Νέες αγορές για το 2024 είναι η Νορβηγία, οι Ηνωμένες Πολιτείες (τα πρώτα κοντέινερ έφτασαν στην πολιτεία του Τέξας), η Σιγκαπούρη, η Ταϊβάν. Αγορές στόχο αποτελούν το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιαπωνία και η Σαουδική Αραβία με το Frozen Yogurt. Στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Σ. Αραβία έχει παρουσία έως τώρα με άλλα παγωτά.
Το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς παγωτού είναι 60 δισεκατομμύρια ευρώ και το μέγεθος της αγοράς παγωτού στην Αμερική είναι 19 δισεκατομμύρια ευρώ, αγορά που αποτελεί στόχο για την ανάπτυξη της Κρι Κρι τα επόμενα χρόνια. Σημειώνεται ότι το ελληνικό γιαούρτι είχε πωλήσεις 7 δισεκατομμύρια ευρώ παγκοσμίως το 2020 με μερίδιο 8% και στην ευρωπαϊκή αγορά πωλήσεις 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ με μερίδιο 14% την ίδια χρονιά.
"Πουλάει" το όνομα της Ελλάδας στο εξωτερικό
Σύμφωνα με τον Π. Τσινάβο το όνομα της Ελλάδας πουλάει πολύ στο εξωτερικό στον τομέα της διατροφής. Ωστόσο όπως τόνισε χρειάζεται συνέπεια.
Ισχυρή ανάπτυξη παρουσιάζουν τα γιαούρτια με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, τα οποία συνεχίζουν να αναπτύσσονται. Η εταιρεία ανέπτυξε νέα συνταγή ελληνικού στραγγιστού γιαουρτιού με μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη (+20%). Πέρα από την πρωτεΐνη η διαφοροποίηση του προϊόντος έγεκτιαι και στην ονομασία Greek yogurt, που προσδίδει προστιθέμενη αξία. Αγορές στόχο με το συγκεκριμένο προϊόν αποτελούν το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία, η Γερμανία, το Βέλγιο, η Σκανδιναβία και η Γαλλία.