Lidl Ελλάς: Από το σημείο "μηδέν" στα 230 καταστήματα 25 χρόνια μετά

Παρασκευή, 07-Ιουν-2024 07:30

Lidl Ελλάς: Από το σημείο "μηδέν" στα 230 καταστήματα 25 χρόνια μετά

Του Γιώργου Λαμπίρη

Το κλειδί στο πρώτο κατάστημα της Lidl στην Ελλάδα, γυρίζει το 1999 στις Σέρρες, φέρνοντας την εταιρεία από το σημείο "μηδέν", στο σημείο "ένα" ως προς την παρουσία της στη χώρα. Ήδη, έναν χρόνο νωρίτερα η αλυσίδα είχε δημιουργήσει αποθηκευτικές εγκαταστάσεις στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης, προετοιμάζοντας το έδαφος για τη δραστηριοποίησή της στην Ελλάδα. Φέτος, στις 9 Ιουνίου η γερμανική αλυσίδα συμφερόντων του ομίλου Schwarz, συμπληρώνει 25 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά. Αναφέρουμε ότι ο όμιλος Schwarz αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες αλυσίδων σούπερ μάρκετ στον κόσμο, καθώς εκτός από τη Lidl κατέχει και την έτερη αλυσίδα Kaufland. Ο κύκλος εργασιών του στη χρήση 2022/2023 ανήλθε στα 154 δισεκατομμύρια ευρώ και στο τέλος του 2022 απασχολούσε 575.000 εργαζόμενους. 

Συνολικές επενδύσεις 1,4 δισ. ευρώ

Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, η Lidl στα χρόνια της παρουσίας της στη χώρα πραγματοποίησε συνολικές επενδύσεις που αγγίζουν τα 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ και αυτή τη στιγμή διατηρεί δίκτυο 230 καταστημάτων. Απασχολεί 6.700 άτομα προσωπικό, ενώ έως και το 2026 θα πραγματοποιήσει επενδύσεις συνολικού ύψους 120 εκατομμυρίων ευρώ σε τομείς όπως είναι η δημιουργία νέων καταστημάτων, η αναβάθμιση των εγκαταστάσεών της, η "πράσινη" μετάβαση με λύσεις εξοικονόμησης ενέργειας καθώς και η δημιουργία νέου κέντρου logistics στην Αττική. Σημειώνεται ότι το 1999 η εταιρεία απασχολούσε 450 εργαζόμενους και είχε συνεργασία με 1.652 Έλληνες προμηθευτές και παρόχους υπηρεσιών, διατηρούσε 34 καταστήματα και φιλοξενούσε 900 προϊόντα στην γκάμα της αρχικές επενδύσεις κοντά στα 86 εκατομμύρια ευρώ. 

Η σημαντικότερη διαφοροποίηση στο μείγμα προϊόντων της αλυσίδας στη χώρα μας εντοπίζεται στη ριζική μεταστροφή που πραγματοποίησε, εισάγοντας από ένα σημείο και ύστερα έναν σημαντικό αριθμό προϊόντων από Έλληνες παραγωγούς. Αυτή τη στιγμή το 60% του τζίρου της προέρχεται από ελληνικά προϊόντα, προσαρμοζόμενη στις συνθήκες της αγοράς και χωρίς να επιδιώξει να "επιβάλει" ως κυρίαρχο προϊόντικό μείγμα, εισαγόμενα προϊόντα από επιχειρήσεις άλλων χωρών. 

Η απόσταση από τα κέντρα αποφάσεων και η στήριξη των φετινών ευρωεκλογών

Ενδιαφέρον ως προς τη στρατηγική της εταιρείας παρουσιάζει το γεγονός ότι επέλεξε τη Σίνδο Θεσσαλονίκης για να διατηρήσει την έδρα της εκεί, δεδομένου ότι πολιτική του γερμανικού ομίλου είναι να βρίσκεται μακριά από τα κέντρα πολιτικών αποφάσεων, προκειμένου να υλοποιεί απρόσκοπτα το επιχειρηματικό της πλάνο. Σε κάθε περίπτωση πάντως, η Lidl που παραδοσιακά διατηρούσε αποστάσεις από τα πολιτικά τεκταινόμενα, αποφάσισε για πρώτη φορά φέτος να δημιουργήσει καμπάνια στήριξης των ευρωεκλογών, ωθώντας τους καταναλωτές να ψηφίσουν κατά την εκλογική διαδικασία της 9ης Ιουνίου. Αιτιολογώντας τη συγκεκριμένη επιλογή, ο διευθύνων σύμβουλος της Lidl Ελλάς, Μάρτιν Μπραντεμπούργκερ, ανέφερε μεταξύ άλλων σε ανάρτηση της εταιρείας στο Linkedin "ότι η κίνηση αυτή από πλευράς της Lidl γίνεται με σκοπό τη στήριξη του ενδοκοινοτικού οικοδομήματος, το οποίο έχει τη δυνατότητα να στηρίξει την ελεύθερη οικονομία και τον ελεύθερο ανταγωνισμό”.

Τα καταστήματα και το Παλάς

Υπενθυμίζουμε ότι στο διάστημα 2023-2024 εγκαινίασε νέα αλλά και εκσυγχρονισμένα σημεία στην Πλατεία Αττικής, στη Χανιόπορτα Ηρακλείου, στη Λευκάδα και στον Ρέντη. Στο πλάνο είναι και η δημιουργία καταστήματος στο κτίριο των πρώην κεντρικών γραφείων της Miele στη λεωφόρο Μεσογείων, ενώ ένα από τα project που έχει "ακουστεί" ιδιαίτερα τον τελευταίο καιρό, αφορά στην κατασκευή καταστήματος στο κτίριο του κινηματογράφου Παλάς στο Παγκράτι. Σε ό,τι αφορά το Παλάς, η ιστορικότητα του κτιρίου έφερε αρκετές αντιδράσεις κατοίκων και φορεών της πρωτεύουσας, ενώ ο δήμος Αθηναίων εξέδωσε πρόσφατα ψήφισμα, αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι "θεωρεί κρίσιμη για τον χαρακτήρα, τη μνήμη και τον πολιτιστικό πλούτο της πόλης, τη συνέχιση της λειτουργίας του κινηματογράφου Παλάς”.