Μοτοδυναμική: Το άνοιγμα σε Βουλγαρία και Ρουμανία και το άλμα της Porche

Παρασκευή, 22-Μαρ-2024 07:33

Μοτοδυναμική: Το άνοιγμα σε Βουλγαρία και Ρουμανία και το άλμα της Porche

Του Γιώργου Λαμπίρη

Στην επέκτασή της με νέα σημεία σε Ρουμανία και Βουλγαρία με τη Yamaha, προσβλέπει η Μοτοδυναμική εντός του 2024. Ταυτόχρονα ο όμιλος εξετάζει και την επέκτασή του με τη μάρκα σε δύο συγκεκριμένες περιοχές της Ελλάδας, όπου υφίσταται στρατηγική προτεραιότητα για δραστηριοποίηση της Yamaha και αυτή τη στιγμή υπάρχει κενό. Τα παραπάνω ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Μοτοδυναμική, Πάρης Κυριακόπουλος, κατά την ενημέρωση των χρηματιστηριακών αναλυτών. 

Ταυτόχρονα η Μοτοδυναμική εξετάζει και τα νέα δεδομένα που παρουσιάζονται στο χώρο του αυτοκινήτου, βλέποντας πόσο αλλάζει το περιβάλλον και με την είσοδο των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά αλλά και στην Ευρώπη. "Ωστόσο υπάρχουν αβεβαιότητες ως προς το νομικό πλαίσιο των εισαγωγών και των τιμών. Παρόλ’ αυτά είναι από τις ιδέες που μελετάμε. Κοιτάμε τις νέες εταιρείες στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Θα δούμε για μία ή παραπάνω μάρκες που να ανταποκρίνονται στο προφίλ της Μοτοδυναμικής, επικεντρώνοντας στην ηλεκτροκίνηση", ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου. 

"Θα μας βοηθήσει πολύ η μείωση των τιμών που βλέπουμε να έρχεται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με την αρχή να γίνεται από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, και είναι κάτι που ελπίζουμε ότι θα συνεχιστεί. Από την άλλη βλέπουμε τις διαβουλεύσεις στην Ευρώπη για φόρους όπως carbon adjustment taxes κλπ. Επομένως αυτό που ισχύει σήμερα δεν θα ισχύει το 2025 και 2026". 

Η απόσταση της Porsche από τις "χρυσές" εποχές 2008 και 2009

Σε σχετικό ερώτημα για το κατά πόσο απέχει η Porsche και οι πωλήσεις της από τις 424 ταξινομήσεις του 2009 και τις 457 στο τέλος του 2008, προ της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, δεδομένου ότι το 2023 ταξινομήθηκαν 234 αυτοκίνητα της μάρκας, ο Π. Κυριακόπουλος υπενθύμισε ότι η συνολική αγορά αυτοκινήτων ήταν πολύ μεγαλύτερη και σχεδόν διπλάσια σε σχέση με σήμερα το 2008 και το 2009. "Επίσης η φορολογία των αυτοκινήτων ήταν εντελώς διαφορετική και ως εκ τούτου επιβλήθηκαν στην πορεία συγκεκριμένοι φόροι για το μέγεθος του κινητήρα, τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κλπ. Από εκεί και ύστερα δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι στοχεύουμε να φτάσουμε σε αντίστοιχα νούμερα στο μέλλον, κάτι που θα αποτελέσει συνδυασμό των μοντέλων και της αγοράς αλλά και της προσπάθειάς μας να πείσουμε τους πελάτες μας ότι η Porsche είναι πρώτη τους επιλογή. Ταυτόχρονα η ομάδα της Porsche δουλεύει για να ξαναφέρει πελάτες που είχε χάσει". 

Ο όμιλος ο οποίος δραστηριοποιείται και στην ενοικίαση αυτοκινήτου, θα δημιουργήσει φέτος νέες τοποθεσίες για τη Sixt με στόχο την αύξηση του μεριδίου της το επόμενο διάστημα. 

Για τη Yamaha στόχο έχει να κερδίσει μερίδιο αγοράς σε συγκεκριμένες κατηγορίες στο δίκυκλο καθώς και σε προϊόντα θαλάσσης, με την εφοδιαστική αλυσίδα να έχει πλέον επανέλθει κατά αρκετά μεγάλο ποσοστό σε φυσιολογικά επίπεδα. "Θα ξεκινήσουμε να επενδύουμε στις θυγατρικές της Yamaha σε Βουλγαρία και Ρουμανία αλλά και στην Ελλάδα, σε σημεία που δεν είχαμε καταστήματα πώλησης, κάτι που θα ξεκινήσει να υλοποιείται από την επόμενη χρονιά. Στην Porsche θα έχουμε στη διάθεσή μας το νέο Macan που θα έρθει στην Ελλάδα εντός της χρονιάς, ενώ ήδη έχουν πραγματοποιηθεί οι πρώτες παραγγελίες από πελάτες του ομίλου. Φέτος είναι η πρώτη πλήρης χρονιά του νέου Cayenne, γεγονός που θα προσδώσει περαιτέρω ανάπτυξη στην Porsche. Σε ό,τι αφορά το Porsche Center Athens ήδη παρουσιάζεται ανάπτυξη των πωλήσεων. Ενώ ταυτόχρονα σχεδιάζονται επενδύσεις στη Θεσσαλονίκη και στη Γλυφάδα εντός του 2025 στα σημεία λιανικής πώλησης. Για το 2024 μας εξυπηρετεί πολύ η μείωση του μέσου κόστους δανεισμού, κάτι που θα προέλθει από την προβλεπόμενη μείωση των επιτοκίων καθώς και από τη βελτίωση των όρων δανεισμού, καθώς όσο η εταιρεία αναπτύσσεται έχει την δυνατότητα να διασφαλίζει ανταγωνιστικότερους όρους δανεισμού", ανέφερε ο Πάρης Κυριακόπουλος.

Σημειώνεται ότι το 2023 η Μοτοδυναμική είχε αύξηση 29% στις πωλήσεις της, φτάνοντας τα 170 εκατ. ευρώ (169,97 εκατ. ευρώ) σε ενοποιημένη βάση, παρουσίασε αύξηση 15% στα κέρδη προ τόκων και φόρων φτάνοντας τα 17,7 εκατ. ευρώ, κατέγραψε 28% αύξηση στα κέρδη ανά μετοχή που έκλεισαν στα 0,39 ευρώ και ενισχύει κατά 33% το προτεινόμενο μέρισμα στα επίπεδα των 0,12 ευρώ ανά μετοχή. 

Επαναφορά στην κανονικότητα για τα δίκυκλα

Σημαντική αύξηση των πωλήσεων παρουσιάστηκε την προηγούμενη χρονιά στη Yamaha και ιδιαίτερα στα δίκυκλα, με την αγορά των δικύκλων να επανέρχεται με την εξομάλυνση των συνθηκών λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας και της ανάγκης για ταχεία και ευέλικτη κίνηση στην πόλη λόγω του αυξημένου κυκλοφοριακού φόρτου. Ταυτόχρονα ο όμιλος σε επίπεδο διεθνούς δραστηριότητας στη Yamaha κατέγραψε ανάπτυξη που υπερέβη το 20% το 2023. Σημειώνεται ότι η Porsche κατέγραψε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη πωλήσεων σε σχέση με τους άλλους δύο πυλώνες δραστηριότητας της Μοτοδυναμικής, με νέα και καλύτερα μοντέλα και 234 ταξινομήσεις το 2023 έναντι 168 το 2022. Επίσης ο όμιλος ξεκίνησε να διαθέτει επιλεγμένα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, αυξάνοντας ταυτόχρονα και τις after sales πωλήσεις του, ενώ η Γλυφάδα ενσωματώθηκε πλήρως στις δραστηριότητές του. Το 2023 ανακαινίστηκε το Porsche Center Athens της Εθνικής Οδού, γεγονός που δεν επηρέασε τα αποτελέσματα του ομίλου παρά το ότι το μεγαλύτερο κατάστημα της μάρκας παρέμεινε κλειστό για περίπου 4 μήνες. Ταυτόχρονα, η Sixt παρουσίασε μείωση της μεικτής κερδοφορίας, λόγω της εξομάλυνσης τιμών στις ενοικιάσεις αυτοκινήτου και δεδομένου ότι έχουν εισέλθει πολλοί νέοι παίκτες στην αγορά, εντείνοντας τον ανταγωνισμό. Στον κλάδο έχουν πλέον εισέλθει τόσο τοπικές επιχειρήσεις όσο και διεθνείς που έχουν παρουσία στον κλάδο. 

Το άλμα της Porsche με 50% αύξηση πωλήσεων

Ειδικότερα, η Porche αύξησε τις πωλήσεις της κατά 50%, ενώ και η Yamaha κινήθηκε σε πολύ έντονο ρυθμό ανάπτυξης στα επίπεδα του 22,4%, ενώ παρά το γεγονός ότι στη Sixt υπήρχε πίεση στις τιμές λόγω ανταγωνισμού και νέων αυτοκινήτων που μπήκαν στην αγορά, αύξησε και εκείνη τις πωλήσεις της κατά 7,9% το 2023 σε σύγκριση με το 2022. 

Η καθαρή κερδοφορία αναπτύχθηκε κατά 10% σε μία χρονιά αύξησης των επιτοκίων παρά το γεγονός ότι η εταιρεία δανείζεται κατά κύριο λόγο για να χρηματοδοτεί το στόλο των αυτοκινήτων της. Παρόλ’ αυτά μέσω διαφόρων ενεργειών ειδικά στο κεφάλαιο κίνησης, κράτησε σε χαμηλότερο επίπεδο τα επενδυμένα κεφάλαια, με αποτέλεσμα να ανέρχονται σε ποσοστό 31% επί του τζίρου. 

Μέση ανάπτυξη τζίρου 23% - Πενταπλασιασμός κερδών

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο όμιλος τρέχει με 23% μέση ανάπτυξη των πωλήσεων τα τελευταία χρόνια, παρά την μεσολάβηση της πανδημίας. Ταυτόχρονα τα κέρδη από το 2019 έως και σήμερα πενταπλασιάστηκαν. Ως προς τους επιμέρους τομείς δραστηριότητας η Yamaha φέρνει το 44% σε κερδοφορία, ήτοι 17,2 εκατ. ευρώ σε μεικτό κέρδος, 20% αποφέρει η Porsche με 7,9 εκατ. ευρώ και η Sixt το 36% με 13,9 εκατ. ευρώ.