Σαράντης: Το στοίχημα να αυξήσει την κατανάλωση εκτός από το τζίρο
Τετάρτη, 13-Μαρ-2024 07:30
Του Γιώργου Λαμπίρη
Με στόχο να κρατήσει τον όγκο πωλήσεων και όχι μόνο να αυξήσει το τζίρο του θα κινηθεί κατά το προσεχές διάστημα ο όμιλος Σαράντη. Αυτό αναφέρθηκε στο πλαίσιο παρουσίασης των αναλυτών μετά και την γνωστοποίηση των αποτελεσμάτων για το 2023, ως προϋπόθεση για να συνεχιστεί η ανάπτυξη του ομίλου τα επόμενα χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι η συνολική κατανάλωση σε όγκο την περσινή χρονιά μειώθηκε κατά 1,2% ως αποτέλεσμα του ευρύτερου πληθωριστικού περιβάλλοντος και της αύξησης των τιμών που έκανε διστακτικούς και συγκρατημένους τους καταναλωτές τις αγορές τους. Εξαίρεση στην εικόνα μείωσης της κατανάλωσης ήταν τα προϊόντα φροντίδας δέρματος και ομορφιάς που εμφάνισαν αύξηση όγκου κατά 25% και τα προϊόντα ατομικής φροντίδας με αύξηση 4,2%. Οι υπόλοιπες κατηγορίες δραστηριότητες όπως τα προϊόντα σπιτιού, η ιδιωτική ετικέτα και τα προϊόντα στρατηγικών συνεργασιών κινήθηκαν πτωτικά από πλευράς πωλήσεων σε όγκο με -2,6%, -5,4% και -5,8%.
Όπως αναφέρθηκε, αυτή τη στιγμή υφίστανται περαιτέρω μειώσεις πρώτων υλών και ουσιαστικά δεν θα επηρεαστεί ο όμιλος από τον πληθωρισμό σε επίπεδο κόστους, καθότι οι φθηνότερες πρώτες ύλες έρχονται να αντισταθμίσουν την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα και την αύξηση του μεταφορικού κόστους. Όπως αναφέρθηκε επίσης στη διάρκεια της παρουσίασης, ο πληθωρισμός των δύο τελευταίων ετών αναφέρθηκε ότι ο όγκος είναι σημαντικός και στόχος είναι και η ανάπτυξη του όγκου πωλήσεων, χωρίς ωστόσο μεγάλο πρόβλημα από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα και την κρίση στον τομέα των πρώτων υλών.
Στα 20 εκατ. ευρώ το Capex για το 2024
Σε ό,τι αφορά το Capex για τον όμιλο στη διάρκεια του 2024 θα είναι στα επίπεδα των 20 εκατομμυρίων ευρώ που θα διατεθούν για νέες αποθήκες, ψηφιακό μετασχηματισμό και την ενσωμάτωση της Stella Pack.
Το 2023 κινήθηκε σε υψηλό επίπεδο ανάπτυξης για τον όμιλο, ο οποίος κατέγραψε ανοδική πορεία σχεδόν στο σύνολο των κατηγοριών όπου δραστηριοποιείται και συγκεκριμένα στα προϊόντα ατομικής περιποίησης με 17,2% στα 102,8 εκατομμύρια ευρώ, στα προϊόντα ομορφιάς και περιποίησης δέρματος και καλλυντικά με 32% και τζίρο 48,2 εκατ. ευρώ, στα προϊόντα σπιτιού με 4,7% στα 164,1 εκατ. ευρώ, στις στρατηγικές συνεργασίες με 4,6% στα 132,6 εκατ. ευρώ, ενώ πτωτική με 6,9% ήταν η ιδιωτική ετικέτα με 30,7 εκατ. ευρώ. Το σύνολο των πωλήσεων του ομίλου το 2023 ανήλθε σε 482,2 εκατ. ευρώ με ανάπτυξη 8,3%, κέρδη προ φόρων και τόκων στα 47,1 εκατ. ευρώ με αύξηση 45,9% με το περιθώριο επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται σε 9,8%.
Σημειώνεται ότι ο όμιλος είχε στο ταμείο του 43,6 εκατομμύρια ευρώ σε μετρητά στο τέλος του 2023. Σημειώνεται ότι αυτή τη στιγμή μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Stella Pack βρίσκεται σε εξέλιξη η απορρόφησή του από τον όμιλο, διαδικασία που αναμένεται να ολοκληρωθεί στο προσεχές διάστημα. H Stella Pack είναι κυρίαρχος παίκτης στην Πολωνία στον τομέα των καταναλωτικών προϊόντων οικιακής χρήσης, με ισχυρές μάρκες, ενώ διατηρεί 25 χρόνια παρουσίας στις κατηγορίες λύσεων κατ' οίκον φροντίδας. Διατηρεί τέσσερις παραγωγικές εγκαταστάσεις που ενισχύουν το παραγωγικό αποτύπωμα της. Στόχος είναι η ενίσχυση της ηγετικής θέσης του ομίλου Σαράντη στην Πολωνία.
αγορά με περαιτέρω εμπλουτισμό του υφιστάμενου χαρτοφυλακίου προϊόντων αλλά και ανάπτυξη στην κατηγορία των καταναλωτικών οικιακών προϊόντων. Σημειώνεται ότι μαζί με τα υπόλοιπα εργοστάσια που έχει ο όμιλος, ο συνολικός τους αριθμός αυτή τη στιγμή είναι 8.