Το νέο τοπίο στην αγορά ταχυμεταφορών και το ενδεχόμενο πώλησης της ACS

Πέμπτη, 29-Φεβ-2024 07:33

Το νέο τοπίο στην αγορά ταχυμεταφορών και το ενδεχόμενο πώλησης της ACS

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη 

Νέα δεδομένα αναμένεται να φέρει στο τοπίο των ταχυμεταφορών η ενδεχόμενη πώληση του μεγαλύτερου παίκτη, της ACS από τον όμιλο Quest, στον οποίο ανήκει σήμερα. Η εισηγμένη του Θεόδωρου Φέσσα, επιβεβαίωσε μέσα από ανακοίνωση που εξέδωσε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι υπάρχουν συζητήσεις με ενδιαφερόμενο επενδυτή και εξετάζει προσεκτικά οποιαδήποτε σοβαρή επενδυτική πρόταση, ωστόσο επί του παρόντος δεν υπάρχει κάτι χειροπιαστό. 

Όπως αναφέρουν στο Capital.gr, πηγές προσκείμενες στη μητρική εταιρεία της ACS, διαχρονικά καταγράφεται ενδιαφέρον για εταιρείες του ομίλου από εν δυνάμει επενδυτές, όπως αντίστοιχα και η Quest με τη σειρά της βρίσκεται σε μια διαρκή αναζήτηση επενδυτικών ευκαιριών με πιο πρόσφατο παράδειγμα τη συμμετοχή της στη διαδικασία για την απόκτηση της αλυσίδας Κωτσόβολος, η οποία τελικά εξαγοράστηκε από τη ΔΕΗ. 

Το ενδιαφέρον και οι συζητήσεις 

Επιπλέον, οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι, αυτή την στιγμή, δεν είναι μόνο η ACS που έχει τραβήξει τα βλέμματα των επενδυτών, καθώς ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί και για άλλες συμμετοχές του ομίλου, ο οποίος διαθέτει ένα διευρυμένο φάσμα δραστηριοτήτων στην τεχνολογία, τις ταχυμεταφορές και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Καθοριστικής σημασίας ρόλο για την πώληση της ACS θα διαδραματίσει, όπως είναι αναμενόμενο, το ύψος του τιμήματος που θα προσφερθεί και κατά πόσο αυτό ανταποκρίνεται και ικανοποιεί τον πήχη των απαιτήσεων που έχει θέσει ο όμιλος Quest. Πάντως, επί του παρόντος, οι πληροφορίες που έχουν κυκλοφορήσεις και οι οποίες δεν επιβεβαιώνονται από την εταιρεία κάνουν λόγο για συζητήσεις με την German Logistics Systems (GLS), η οποία, επίσης, δραστηριοποιείται στον κλάδο των μεταφορών με παρουσία σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική. Μάλιστα, η ACS αποτελεί γνώριμα ύδατα για την GLS, καθώς οι δύο εταιρείες ήδη συνεργάζονται για αποστολές που κατευθύνονται σε προορισμούς εντός της Ευρώπης. 

Μερίδιο 35%

Θυμίζουμε ότι η ACS κατέχει σημαντικό μερίδιο στην εγχώρια αγορά ταχυμεταφορών, καταλαμβάνοντας μερίδιο 25% στο εσωτερικό δίκτυο, ενώ αν ληφθούν υπόψη και οι ταχυμεταφορές που εξυπηρετεί για το εξωτερικό, τότε το μερίδιό της αυξάνεται κατά 10% και φτάνει στο 35%, όπως είχε πρόσφατα σημειώσει ο πρόεδρος και CEO του ομίλου, Απόστολος Γεωργαντζής, ενώ μέσα στα επόμενα χρόνια προβλέπεται να αναπτυχθεί με ρυθμό άνω του 10%, ποσοστό στο οποίο εκτιμάται ότι θα κινηθεί η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου, η οποία αποτελεί το βασικό μοχλό ανάπτυξης για τον κλάδο των ταχυμεταφορών. 

Έχοντας υλοποιήσει ένα επενδυτικό πλάνο 50 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη τριετία, το οποίο εστίασε στη δημιουργία του ολοκαίνουργιου κέντρου διαλογής της στο Αιγάλεω, συνολικής έκτασης 36.000 τ.μ., η εταιρεία σχεδιάζει να επενδύσει επιπλέον 50 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 15 εκατ. θα κατευθυνθούν στο last mile και πιο συγκεκριμένα για την εγκατάσταση περισσότερων έξυπνων θυρίδων σε όλη την Ελλάδα.

Σε ό,τι αφορά, γενικότερα, την εγχώρια αγορά ταχυμεταφορών, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, το 2022, δραστηριοποιούνταν 713 επιχειρήσεις έναντι 710 το προηγούμενο έτος ενώ τα συνολικά έσοδα ανήλθαν σε 523 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 9% σε σχέση µε το 2021, την ίδια στιγμή που διακινήθηκαν 121 εκατ. ταχυδρομικά αντικείμενα. Επισημαίνεται ότι η διαρκής αύξηση των εσόδων και των διακινηθέντων αντικειμένων οφείλεται στην συνεχιζόμενη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, η οποία αυξάνει τη ζήτηση για διακίνηση µικροδεµάτων και δεμάτων. Παρόλο που το 2022 δραστηριοποιήθηκαν 713 επιχειρήσεις, ωστόσο το 79% των ταχυδρομικών αντικειμένων διακινήθηκε από μόλις έξι επιχειρήσεις μεταξύ των οποίων οι ACS, Γενική Ταχυδρομική, ΕΛΤΑ Courier και Speedex, καταλαμβάνοντας μερίδιο 77% των εσόδων της εν λόγω αγοράς.