Grimaldi: Παρέλαβε το 3ο από τα 6 ro-ro κλάσης "G5"

Τετάρτη, 27-Δεκ-2023 07:43

184156654

Της Αναστασίας Βαμβακά

Το τρίτο πλοίο πολλαπλών χρήσεων ro-ro κλάσης "G5", το "Great Tema”, παρέλαβε ο όμιλος Grimaldi από το ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard Co. Ltd στο Ulsan της νότιας Κορέας. Το πλοίο, σύμφωνα με τον ιταλικό όμιλο, θα βελτιώσει περαιτέρω την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών θαλάσσιων μεταφορών μεταξύ Βόρειας Ευρώπης και Δυτικής Αφρικής.

Συνολικά ο όμιλος έχει ναυπηγησει έξι πλοία πολλαπλών χρήσεων. Τα πλοία της κλάσης G5 αντιπροσωπεύουν μια καινοτόμο, αποτελεσματική απάντηση στη ζήτηση για όλο και πιο ποιοτικές και, ταυτόχρονα, φιλικές προς το περιβάλλον θαλάσσιες υπηρεσίες, είχε δηλώσει ο Gian Luca Grimaldi, Πρόεδρος της Grimaldi Group S.p.A.

Από τον Φεβρουάριο του 2024, το "Great Tema” θα εκτελεί τακτικά δρομολόγια στη γραμμή Βόρεια Ευρώπη-Δυτική Αφρική.

Όπως και τα αδελφά πλοία "Great Antwerp” και "Great Lagos”, τα οποία παραδόθηκαν στόλο τον Απρίλιο και τον Αύγουστο του 2023 αντίστοιχα, θα εξυπηρετεί τα λιμάνια του Άμστερνταμ, του Αμβούργου, του Τίλμπουρι, της Καζαμπλάνκα, της Santa Cruz de Tenerife, της Freetown, του Cotonou, του Λάγος, του Tema, Takoradi, Abidjan και San Pedro.

Το "Great Lagos" πήρε το όνομά του από την πόλη Λάγος της Νιγηρίας: το λιμάνι της οποίας εξυπηρετείται εδώ και δεκαετίες από τη ναπολιτάνικη ναυτιλιακή εταιρεία στο πλαίσιο των θαλάσσιων συνδέσεων μεταξύ Ευρώπης, Βόρειας και Νότιας Αμερικής και Δυτικής Αφρικής. Επιπλέον, ο όμιλος Grimaldi λειτουργεί σήμερα εκεί τον μεγαλύτερο τερματικό σταθμό πολλαπλών χρήσεων ro-ro στη Δυτική Αφρική.

Με μήκος 250 μέτρων, πλάτος 38 μέτρων και 45.684 dwt τα πλοία κλάσης "G5" μπορούν να μεταφέρουν 4.700 γραμμικά μέτρα κυλιόμενου φορτίου, 2.500 CEU (ισοδύναμες μονάδες αυτοκινήτων) και 2.000 TEU (container είκοσι ποδών).

Αυξημένη ενεργειακή απόδοση

Εκτός από τη χωρητικότητα φόρτωσης, το Great Lagos διαθέτει τεχνολογικές λύσεις που αποσκοπούν στην αύξηση της ενεργειακής απόδοσης και τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Τόσο η κύρια μηχανή όσο και οι βοηθητικές γεννήτριες ντίζελ θα πληρούν τα επίπεδα NOx που επιβάλλει ο κανονισμός Tier III, ενώ το ολοκληρωμένο σύστημα πρόωσης ελαχιστοποιεί τις απώλειες και βελτιώνει την προωθητική απόδοση, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου.

Τα πλοία έχουν σχεδιαστεί για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας (cold ironing) από την ξηρά, ως πράσινη εναλλακτική λύση στην κατανάλωση ορυκτών καυσίμων κατά τη διάρκεια της παραμονής στο λιμάνι. Τέλος, το πλοίο είναι εξοπλισμένο με υβριδικά συστήματα καθαρισμού καυσαερίων για τη μείωση των εκπομπών θείου και σωματιδίων.

Όλα τα νεότευκτα της σειράς "G5" μειώνει τις εκπομπές CO2 ανά μεταφερόμενο τόνο έως και 43% σε σύγκριση με τα άλλα πλοία πολλαπλών χρήσεων του Ομίλου Grimaldi.