Lidl Ελλάς: Τα 120 εκατ. επενδύσεων, τα 1.000 ευρώ κατώτατος μισθός και το νέο logistics center

Παρασκευή, 10-Νοε-2023 07:43

Lidl Ελλάς 10.11.2023

Του Γιώργου Λαμπίρη

Σε επενδύσεις συνολικού ύψους 120 εκατ. ευρώ θα προχωρήσει στο διάστημα των ετών 2024-2026 η Lidl Hellas. Το συγκεκριμένο ποσό θα δαπανηθεί για νέα καταστήματα και συνολικά για το δίκτυο, καθώς και για υποδομές logistics, όπου προβλέπεται να δημιουργηθεί και νέο logistics center εκτός από τα 4 υφιστάμενα, το οποίο θα βρίσκεται στη δυτική Αττική. Στα νέα καταστήματα που πρόκειται να δημιουργήσει η Lidl Ελλάς θα είναι και ένα επί της λεωφόρου Μεσογείων στο Χολαργό, στα πρώην κεντρικά γραφεία της Miele, το οποίο απέκτησε πρόσφατα, ενώ στο πλάνο περιλαμβάνεται η επέκταση και στη νησιωτική Ελλάδα σε περιοχές όπου σήμερα δεν έχει παρουσία. Σημειώνεται ότι από το 1999 όταν και ξεκίνησε η δραστηριότητα της Lidl Ελλάς στην Ελλάδα έως και το 2023, έχει επενδύσει συνολικά 1,4 δισ. ευρώ.

H συνολική προστιθέμενη αξία της αλυσίδας σούπερ μάρκετ στην ελληνική οικονομία το 2022 ήταν 935 εκατ. ευρώ, κάτι που σημαίνει ποσοστό αντίστοιχο με το 0,46% του ΑΕΠ. Αυτήν τη στιγμή απασχολεί 6.700 άτομα προσωπικό, ενώ συνολικά στηρίζει άμεσα και έμμεσα 33.000 θέσεις εργασίας. 

Σύμφωνα με τον πρόεδρο διοίκησης της Lidl Ελλάς, Μάρτιν Μπραντεμπούργκερ, η εταιρεία είναι φθηνότερη κατά 10% από τον ευρύτερο ανταγωνισμό στην ελληνική αγορά, όπως προκύπτει από εβδομαδιαία εσωτερική έρευνα που πραγματοποίησε η αλυσίδα σε 200 βασικά καταναλωτικά αγαθά.

Ο κ. Μάρτιν Μπραντεμπούργκερ, Πρόεδρος Διοίκησης Lidl Ελλάς.

Το 70% των προϊόντων της είναι κωδικοί ιδιωτικής ετικέτας

Ταυτόχρονα η εταιρεία προχωράει σε μόνιμη μείωση τιμών έως και 37% σε περισσότερα από 330 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που βρίσκονται στα ράφια της. Πρόκειται για βασικά προϊόντα όλων των κατηγοριών, τα οποία συμπεριλαμβάνονται στα 2/3 των αποδείξεων που εκδίδονται, όπως γαλακτοκομικά, προϊόντα φούρνου. Συνολικά, διαθέτει στα ράφια της περίπου 4.000 κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας και επώνυμων προϊόντων. Το 70% της γκάμας των προϊόντων της είναι ιδιωτικής αλυσίδας και αποφέρουν το 80% του κύκλου εργασιών της.

Το τελευταίο διάστημα η αλυσίδα κατάφερε να αυξήσει το καλάθι αγορών καθώς και την προσέλευση των πελατών στα καταστήματα, ποντάροντας στη σχέση ποιότητας-τιμής. Η Lidl εφαρμόζει σύστημα αυτόματης παραγγελιοληψίας με σκοπό την καλύτερη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας και την επίτευξη οικονομικών κλίμακας. Χαρακτηριστικό στοιχείο της εμπορικής πολιτικής της εταιρείας, είναι ότι σε όλα τα καταστήματα ανεξαρτήτως τοποθεσίας εφαρμόζονται οι ίδιες τιμές, ενώ υφίσταται κοινή εμφάνιση όλων των καταστημάτων. 

Μέσος χρόνος εξόφλησης προμηθευτών σε 41 ημέρες

Σημειώνεται ότι ο μέσος όρος εξόφλησης των προμηθευτών με τους οποίους συνεργάζεται, ανέρχεται σε 41 ημέρες, ενώ διατηρεί συνεργασία με 76 παραγωγούς φρούτων και λαχανικών και με 16 γαλακτοβιομηχανίες της χώρας. Συν τοις άλλοις συνεργάζεται με περισσότερους από 450 Έλληνες παραγωγούς – βιομηχανίες, των οποίων τα αγαθά διαθέτει σε 31 χώρες όπου δραστηριοποιείται η Lidl, μεταξύ των οποίων και οι Ηνωμένες Πολιτείες. Ο τζίρος των Ελλήνων παραγωγών από εξαγωγές σε χώρες της Lidl είναι 460 εκατ. ευρώ. Στο διάστημα Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2023, δεδομένης της δυσχερούς οικονομικής συγκυρίας, προσέφερε 500 χιλ. ευρώ σε εργαζόμενους στα καταστήματα και τα logistics centers. Συνολικά προέβη σε αυξήσεις 6,7 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο του 2022. 

Κατώτατος μισθός στα 1.000 ευρώ μεικτά

Στρατηγικός στόχος είναι να παρέχει κατώτατο μισθό 1.000 ευρώ μεικτά – από 930 ευρώ που είναι σήμερα - για όλους τους εργαζόμενους. Δίνοντας έμφαση στην εκπαίδευση του προσωπικού έχει ξεκινήσει το πρόγραμμα LidlUp για νέους ανθρώπους, με σκοπό την εξειδίκευση και κατάρτιση νέων στελεχών στο λιανεμπόριο. Το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2022 και σύντομα τα πρώτα στελέχη θα αναλάβουν καθήκοντα ως βοηθοί διευθυντές καταστημάτων. 

Στις βασικές προτεραιότητες είναι η πολιτική βιωσιμότητας, επιδιώκοντας τη μείωση χρήσης πλαστικού κατά 20% και προσβλέποντας σε ποσοστό 25% ως μέση περιεκτικότητα ανακυκλωμένου πλαστικού στις συσκευασίες των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Σε επίπεδο δράσεων συνεχίζει το πρόγραμμα Plastic Free Greece με αντικείμενο 38 παράκτιους καθαρισμούς από την έναρξη του προγράμματος και 30 υποθαλάσσιους καθαρισμούς, καθώς και σειρά άλλων ενεργειών που υλοποιεί για την κοινωνία και το περιβάλλον.