Η PCT εδραιώνει την ηγετική θέση του Πειραιά στην Ευρώπη και τη Μεσόγειο

Δευτέρα, 13-Νοε-2023 09:00

Ο λιμένας του Πειραιά είναι ο μόνος στην Ευρώπη που κατέγραψε αύξηση 1,73% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο 9μηνο του 2022. Μάλιστα ο όγκος των διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων στους Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (PCT) αυξήθηκε κατά 5,2%, εδραιώνοντας τη θέση του Πειραιά ως τον 4ο μεγαλύτερο εμπορευματικό λιμένα στην Ευρώπη και κυρίαρχο στη Μεσόγειο. Η επίδοση αυτή έρχεται σε συνέχεια της ταχύτατης μεγέθυνσης του ετήσιου συνολικού όγκου διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων, ο οποίος την περίοδο από 2010 έως και το 2021 επταπλασιάστηκε, από τα 685.440 TEUs στα 4.696.265 TEUs. 

Επενδύσεις 600 εκατ. ευρώ σε υποδομές, εξοπλισμό και ανθρώπινο δυναμικό

Με σκοπό να καταστήσει το μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι κορυφαίο κόμβο του διαμετακομιστικού θαλάσσιου εμπορίου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τη Μεσόγειο, η PCT έχει επενδύσει τα τελευταία 13 χρόνια 600 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση υποδομών, ανωδομών και εξοπλισμού καθώς και για την ανάπτυξη καταρτισμένου ανθρώπινου δυναμικού.Σήμερα ο λιμένας του Πειραιά απολαμβάνει της εμπιστοσύνης κορυφαίων ναυτιλιακών εταιρειών και ενώσεων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, προσφέροντας λειτουργική σταθερότητα, μειωμένους χρόνους φορτοεκφόρτωσης, δυνατότητα ταυτόχρονης εξυπηρέτησης 4 πλοίων 20.000 και άνω TEUs και διασύνδεση με εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. "Στην PCT είμαστε υπερήφανοι γιατί, μέσα σε αυτά τα 13 χρόνια, τοποθετήσαμε το λιμάνι του Πειραιά σε ηγετική θέση στον παγκόσμιο χάρτη των διεθνών εμπορευματικών μεταφορών", τονίζει ο Captain Wang Jihang, Διευθύνων Σύμβουλος της PCT. "Η συνεργασία μας με σπουδαίους ναυτιλιακούς μεταφορείς αποδεικνύει ότι ο Πειραιάς αποτελεί πλέον έναν σημαντικό σταθμό της θαλάσσιας εμπορικής οδού που ενώνουν την Άπω Ανατολή με την Ευρώπη και την Αφρική. Η σύνδεση αυτή εξοικονομεί κόστη και χρόνο και δημιουργεί αξία για τις εμπορικές επιχειρήσεις και τους άλλους συντελεστές της εφοδιαστικής αλυσίδας", σημειώνει ο κ. Wang. 

Νέες επενδύσεις 43 εκατ. ευρώ  για το 2023 - 2024 

Οι νέες επενδύσεις που έχει σχεδιάσει και πραγματοποιεί η PCT το 2023-24 στον εμπορευματικό σταθμό του Πειραιά ανέρχονται στα 43 εκατ. ευρώ. Από αυτά, 18 εκατ. ευρώ διατίθενται για την αναβάθμιση υποδομών του ανατολικού Προβλήτα ΙΙ, με σκοπό την αύξηση της δυναμικότητας λιμένα και τη βελτίωση της ποιότητας στοίβαξης. Η επένδυση σε νέες κτηριακές εγκαταστάσεις ανέρχεται στα 13 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει τη δημιουργία Υποσταθμού Υψηλής Τάσης καθώς και νεόδμητες κτηριακές εγκαταστάσεις που προβλέπεται να στεγάσουν stakeholders της PCT. Οι επιπρόσθετοι μηχανολογικοί εξοπλισμοί για την αναβάθμιση της λειτουργίας και της δυναμικότητας του σταθμού ανέρχονται στα 10 εκατ. ευρώ. Για την περαιτέρω βελτίωση της ασφάλειας των εργαζομένων επενδύονται 2 εκατ. ευρώ σε υποδομές και εξοπλισμό με σκοπό τον μηδενισμό του εργασιακού κινδύνου κατά τη διαδικασία φόρτωσης και εκφόρτωσης των πλοίων. 

Συμβολή στην εθνική οικονομία, δίπλα στις τοπικές κοινωνίες

Πέραν της συμβολής της στην αναβάθμιση της θέσης του Πειραιά και της Ελλάδας στον παγκόσμιο χάρτη των ναυτιλιακών εμπορευματικών μεταφορών, η PCT συνεισφέρει σημαντικά στην ελληνική οικονομία:από το 2009 μέχρι το 2022 το δημοσιονομικό όφελος (τέλη παραχώρησης, φόροι, ασφαλιστικές εισφορές κλπ.) ανήλθε στα 500 εκατομμύρια ευρώ. Η PCT συνεργάζεται με περισσότερους από 600 προμηθευτές, η πλειονότητα των οποίων προέρχεται από την τοπική αγορά, έχοντας συνάψει, μόνο για το οικονομικό έτος 2022 συμβάσεις συνολικού ύψους 209 εκατ. ευρώ. Επίσης έχει δημιουργήσει περισσότερες από 2.500 άμεσες θέσεις εργασίας, γεγονός που την καθιστά από κοινού με τις θυγατρικές εταιρείες της μεταξύ των μεγαλύτερων εργοδοτών στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια.Εκτός των επενδυτικών δαπανών, η PCT έχει διαθέσει από το 2011 έως σήμερα περίπου 600.000ευρώ για την ενίσχυση εκπαιδευτικών και κοινωφελών ιδρυμάτων, μη κερδοσκοπικών οργανώσεων και ευπαθών ομάδων του πληθυσμού στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά."Επενδύουμε μεθοδικά στους ανθρώπους μας, στις τοπικές κοινωνίες, στο Περιβάλλον, στις υποδομές και στην τεχνολογία, γιατί είναι οι πυλώνες στους οποίους βασίζεται ένα σύγχρονο, ελκυστικό και ανταγωνιστικό λιμάνι", δηλώνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της PCT.

Προοπτική συνεχούς ανάπτυξης

Η PCT θα συνεχίσει να αναβαθμίζει τον εμπορευματικό σταθμό του Πειραιά με σκοπό την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στους πελάτες της και την καθιέρωση του λιμανιού ως του κορυφαίου περιφερειακού διαμετακομιστικού κόμβου στις θαλάσσιες εμπορικές οδούς που συνδέουν την Ασία με την Ευρώπη. "Με βάση τα όσα έχει πετύχει έως σήμερα, η PCT επιδιώκει όχι μόνο να διατηρήσει την ηγετική θέση του λιμένα Πειραιά στο διαμετακομιστικό εμπόριο της Μεσογείου αλλά να τον μετασχηματίσει στην κύρια νότια πύλη του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου της Ευρώπης καθώς και σε logistics center της ευρύτερης περιοχής, παρέχοντας ολοκληρωμένες λιμενικές υπηρεσίες και λύσεις σε πελάτες παγκόσμιας εμβέλειας", μάς λέει ο Captain Wang Jihang.