Hotelising: Ο ανταγωνισμός στα ξενοδοχεία δημιουργεί την ανάγκη για υψηλής ποιότητας υπηρεσίες

Τρίτη, 14-Νοε-2023 12:59

Hotelising: Ο ανταγωνισμός στα ξενοδοχεία δημιουργεί την ανάγκη για υψηλής ποιότητας υπηρεσίες

Η αγορά των ξενοδοχείων έχει αλλάξει άρδην τα τελευταία χρόνια, και λόγω της ανόδου του τουρισμού, αλλά και εξαιτίας των αλλαγών των ταξιδιωτικών αναγκών. Οι απαιτήσεις για παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών και εξατομικευμένων εμπειριών μεγαλώνουν συνεχώς. Η Κατερίνα Πετροπούλου, ιδρύτρια και managing director της Hotelising, μιλά στο Capital.gr για το νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται στον ξενοδοχειακό κλάδο.

Η Hotelising δραστηριοποιείται πάνω από δέκα χρόνια στο χώρο των ξενοδοχείων, προσφέροντας διευρυμένες υπηρεσίες όπως η ενοικίαση μονάδων, η εκπόνηση μελετών βιωσιμότητας, στρατηγική εσόδων και digital marketing. 

- Τι έχει αλλάξει όσον αφορά τις ανάγκες της αγοράς, δεδομένης και της συνεχούς ανόδου του τουρισμού;

Ο κλάδος των ξενοδοχείων έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές τα τελευταία χρόνια. Αξίζει να αναφερθούμε στο γεγονός ότι οι τεχνολογικές εξελίξεις έχουν "εισβάλλει” στον κλάδο των ξενοδοχείων με νέες εφαρμογές και τάσεις, γεγονός που οδηγεί τα ξενοδοχεία στο να ακολουθήσουν τη νέα πραγματικότητα και τις νέες πρακτικές προώθησης και πωλήσεων. Στα πρώτα μου βήματα το 2012, τα ξενοδοχεία ενημέρωναν  τις τιμές πώλησης χειροκίνητα στα online κανάλια, καθώς πολύ λίγα ξενοδοχεία χρησιμοποιούσαν την τεχνολογία για αυτόματο συγχρονισμό τιμών και διαθεσιμότητας. Σήμερα, στη Hotelising χρησιμοποιούμε σε καθημερινή βάση εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, τα οποία αναλύουν ιστορικά και real time δεδομένα, δίνοντας μας πολύτιμες πληροφορίες, ώστε να λαμβάνουμε τις σωστές αποφάσεις. Με τη βοήθεια των αλγορίθμων μπορούμε να προσαρμόσουμε δυναμικά τις τιμές, με βάση τις διακυμάνσεις της ζήτησης, τις συνθήκες της αγοράς και τις συμπεριφορές των πελατών.

Επιπλέον, στις μεγάλες αλλαγές συμπεριλαμβάνεται ο αυξημένος ανταγωνισμός της ελληνικής ξενοδοχειακής αγοράς, ο οποίος δημιουργεί την ανάγκη για παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών, αλλά και εξατομικευμένων εμπειριών. 

- Γιατί αποφασίσατε να επικεντρωθείτε στον τομέα της φιλοξενίας;

Τα ξενοδοχεία με γοήτευαν από πολύ μικρή ηλικία, χωρίς ωστόσο να έχω συνειδητά αποφασίσει πως θα ακολουθήσω επαγγελματική πορεία στο χώρο. Οι σπουδές μου στη Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων θα έλεγα πως ήταν θέμα συγκυριών και τύχης. Δουλεύοντας τα επόμενα χρόνια μέσα στα ξενοδοχεία, με κέρδισε η ιδιαίτερη φύση και η καθημερινότητα της δουλειάς και μετά την επαγγελματική μου εμπειρία στο εξωτερικό, αναγνώρισα κάποια κενά στον τρόπο που γινόταν η διαχείριση ξενοδοχείων στην ελληνική αγορά. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που έχουμε στην Ελλάδα είναι πως τα ξενοδοχεία σε πολύ μεγάλο βαθμό είναι μικρές και μεσαίες οικογενειακές επιχειρήσεις, με τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα που αυτό συνεπάγεται. Εκείνη την εποχή τα τμήματα πωλήσεων ξενοδοχείων λειτουργούσαν αποκλειστικά εντός των ξενοδοχείων, με περιορισμένη πρόσβαση στις τεχνολογικές εξελίξεις και την τεχνογνωσία.

Αναγνωρίζοντας τη δυναμική της διαχείρισης εσόδων και πώς η διαχείριση της τιμολόγησης ήταν μια χαμένη ευκαιρία για μικρά και μεσαία ξενοδοχεία, αποφάσισα να δημιουργήσω την Hotelising, μια εταιρεία ειδικευμένη στην αύξηση των εσόδων των ξενοδοχείων μέσα από το σχεδιασμό και την υλοποίηση μοναδικών στρατηγικών. 

- Πως εξελίχθηκε η φετινή χρονιά και ποιες είναι οι προβλέψεις σας για την επόμενη;

Αξιολογώντας τη φετινή τουριστική περίοδο, καταλήγουμε συνολικά σε μια θετική αποτίμηση της χρονιάς, λόγω της αύξησης της πληρότητας αλλά και την αύξηση των εσόδων από τις πωλήσεις των ξενοδοχείων που περιλαμβάνονται στο χαρτοφυλάκιό μας. 

Τα ξενοδοχεία στην Πάρο διαδραμάτισαν κυρίαρχο ρόλο στην τουριστική κίνηση της σεζόν, καταγράφοντας αύξηση στη μέση τιμή δωματίου (ADR) κατά 11%, , συγκριτικά με το έτος 2022. Τα ξενοδοχεία μας στη Μύκονο και στη Σαντορίνη, παρά τις προκλήσεις που είχε η καλοκαιρινή τουριστική περίοδος,  κατέγραψαν αύξηση των εσόδων τους κατά 6-8%.  Στα καταλύματά μας στη Ρόδο, τα οποία αντιμετώπισαν φέτος μια από τις πιο αντίξοες χρονιές λόγω της καταστροφικής πυρκαγιάς, έχουμε καταφέρει να διατηρήσουμε τα έσοδα στα ίδια επίπεδα με το έτος 2022 μέχρι στιγμής, ενώ τα ξενοδοχεία είναι ακόμα σε λειτουργία.

Αναφορικά με τον τουριστικό κλάδο για το 2024, θεωρώ ότι θα διατηρήσει την εντυπωσιακή του δυναμική από το 2023 και θα επιταχύνει το ρυθμό του για το 2024, με τη ζήτηση να παραμένει ισχυρή για τα Ελληνικά νησιά, αλλά και την Αθήνα, η οποία διανύει μια από τις καλύτερες χρονιές σε επισκεψιμότητα και εισπράξεις. 

Σε επίπεδο τιμών, δεν θεωρώ πως θα δούμε τη μεγάλη  άνοδο που είδαμε φέτος, ίσως έχουμε κάποιες μονοψήφιες αυξήσεις τιμών. Οι ξενοδόχοι θα κληθούν να φανούν πιο οργανωμένοι αναφορικά με τη διατήρηση της ποιότητας των υπηρεσιών σε υψηλά επίπεδα, αλλά και στη διαχείριση και εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού.

- Με ποια εργαλεία η Hotelising βοηθά τους πελάτες της να πετύχουν τους στόχους τους;

Η ομάδα της Hotelising για να συμβάλλει στην επίτευξη των στόχων των πελατών της, ξεκινά με έναν στρατηγικό σχεδιασμό που προσαρμόζεται στις ξεχωριστές ανάγκες και στόχους κάθε ξενοδοχείου. Αυτό περιλαμβάνει την αποτύπωση και αξιολόγηση της τρέχουσας κατάστασης, της αγοράς, του ανταγωνισμού και καταλήγει στον καθορισμό στρατηγικών και οικονομικών στόχων.

Τα εργαλεία έρχονται ουσιαστικά να υλοποιήσουν τη αυτό το στρατηγικό πλάνο. Ο τρόπος που πετυχαίνουμε τους στόχους που έχουμε θέσει είναι η συγκέντρωση και ανάλυση δεδομένων για ορθή τιμολόγηση μέσω της τεχνολογίας, η σωστή διανομή στα κανάλια πωλήσεων, αλλά και εργαλεία προώθησης και μάρκετινγκ, όπως π.χ τα κοινωνικά μέσα, ιστοσελίδες, συνεργασίες με travel influencers κτλ. Ο συνδυασμός της στρατηγικής με τα σύγχρονα εργαλεία μας συμβάλλει στην επίτευξη των στόχων των πελατών μας στον τομέα της φιλοξενίας.

Επιπλέον, παρέχουμε υποστήριξη και κατάρτιση στο προσωπικό του ξενοδοχείου, καθώς ο παραγοντας "εμπειρία” του πελάτη είναι αυτός που θα καθορίσει την επιτυχία ενός ξενοδοχείου.

- Ποια είναι τα πλάνα για την ανάπτυξή σας;

Στόχος μας αποτελεί η διεύρυνση του πελατολογίου μας εντάσσοντας στο χαρτοφυλάκιό μας νέα καταλύματα, αλλά και επεκτείνοντας την  παρουσία μας σε νέους προορισμούς. Παράλληλα, θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στην τεχνολογία. Η υιοθέτηση σύγχρονων τεχνολογιών και η ψηφιοποίηση των διαδικασιών, βρίσκονται στον πυρήνα της στρατηγικής μας.

Η εταιρεία μας θα συμμετάσχει και στην Έκθεση 100% Hotel Show, που θα πραγματοποιηθεί στο Mec Παιανίας, 18-20 Νοεμβρίου, όπου οι επισκέπτες της έκθεσης, θα έχουν την ευκαιρία να συναντήσουν την εξειδικευμένη ομάδα της Hotelising και να συζητήσουν τις ανάγκες της επιχείρησής τους, αλλά και να αντλήσουν έμπνευση για τη νέα χρονιά μέσα από τις νεότερες τάσεις της αγοράς. 

- Στο κομμάτι του τουρισμού, σημαντικό παράγοντα αποτελεί πλέον και η κλιματική αλλαγή. Πως αυτή μπορεί να μεταβάλλει τον ξενοδοχειακό κλάδο;

Η κλιματική αλλαγή έχει επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στον τουρισμό και στη λειτουργία των ξενοδοχείων. Οι αλλαγές στο κλίμα -σε παγκόσμιο επίπεδο- μελλοντικά θα επηρεάζουν τη ζήτηση για ταξίδια σε συγκεκριμένες περιοχές ή προορισμούς και σε συγκεκριμένες περιόδους. Η άνοδος της θερμοκρασίας και η ακραία ζέστη, πιθανά να μεταβάλλουν την εποχικότητα, μετακινώντας την τουριστική περίοδο αιχμής.

Κρίσιμο ζήτημα αποτελεί και ο κίνδυνος από τις φυσικές καταστροφές. To φετινό καλοκαίρι ήταν ένα από τα δυσκολότερα, με καταστροφικές πυρκαγιές και πλημμύρες. Είναι δεδομένο πως ο κλάδος είναι απόλυτα συνυφασμένος με αυτές τις συνθήκες περιβάλλοντος και αποτελεί επιτακτική ανάγκη να αναπτύξουμε σχέδια αντιμετώπισης κρίσεων. 

Ήδη, οι ταξιδιώτες είναι αρκετά ευαισθητοποιημένοι στα θέματα της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας. Αυτό οδηγεί τα ξενοδοχεία σε επενδύσεις με χαρακτήρα περιβαλλοντικά φιλικό, όπως η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, η διαχείριση των απορριμμάτων και το βιώσιμο εφοδιασμό, μέσα από τις υπεύθυνες πολιτικές αγορών.