Η εξαγορά της Carrefour και ο άγνωστος ρόλος της Market In
Παρασκευή, 03-Νοε-2023 07:37
Του Γιώργου Λαμπίρη
Την άτυπη αντιπαράθεση της αλυσίδας καταστημάτων Economy – Χουλιόπουλος ΕΠΕ, με έδρα την Αττική, και τον ιδιοκτητών της, με την πλευρά της Market In και τον αντιπρόεδρό της, Πέτρο Χαροντάκη, έφερε, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, η συμφωνία για την εξαγορά της αλυσίδας Economy στην Αττική από την Carrefour του ομίλου AVE, συμφερόντων του επιχειρηματία Νίκου Βαρδινογιάννη.
Η συγκεκριμένη εξαγορά που ανακοίνωσε πριν από λίγες ώρες ο όμιλος AVE, πρόκειται για μία εξέλιξη για την οποία το Capital.gr είχε ενημερώσει στις αρχές Οκτωβρίου μέσα από σχετικό δημοσίευμά του.
Οι δύο πλευρές, Economy και Market In, συνεργάζονταν τα τελευταία χρόνια δεδομένου ότι η πλευρά της Market In προμήθευε τη μικρού βεληνεκούς αλυσίδα με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που κάλυπταν μεγάλο μέρος της γκάμας της. Στο παιχνίδι των συζητήσεων για εξαγορά της Εconomy εισήλθε κάποια στιγμή, και σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, και η Market In, χωρίς ωστόσο να υπάρξει θετική έκβαση σε αυτές.
Κύριος λόγος ήταν ότι η Market In επιδιώκει να πραγματοποιεί εξαγορές που θεωρεί ότι κινούνται σε λογικό τίμημα και όταν αυτό δεν υπερβαίνει το 20% του τζίρου. Στην προκειμένη περίπτωση η Carrefour φέρεται να προσέφερε σημαντικά υψηλότερο τίμημα από τη Market In, το οποίο ανήλθε στα 3,15 εκατ. ευρώ.
Η Economy, που αυτήν τη στιγμή διατηρεί έντεκα καταστήματα στην Αθήνα, θα αλλάξει πλήρως χαρακτήρα καθότι μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς θα μετατραπούν όλα τα σημεία πώλησης σε Carrefour Express.
Το 2022, ο κύκλος εργασιών της Economy άγγιξε τα 10 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η τελευταία δημοσιευμένη οικονομική χρήση είναι αυτή του 2021, όταν η εταιρεία είχε κύκλο εργασιών 9,19 εκατ. ευρώ.
Έντονη κινητικότητα για εξαγορές από τη Market In
Σε ό,τι αφορά τη Market In, το τελευταίο διάστημα βρίσκεται σε διαρκείς διερευνητικές επαφές προκειμένου να προχωρήσει σε κάποια εξαγορά, ωστόσο εμφανίζεται ιδιαίτερα προσεκτική ως προς τις κινήσεις της αλλά και ως προς τα χρήματα που προσφέρει σε κάθε περίπτωση.
Ταυτόχρονα, συνεχίζει να αναπτύσσεται οργανικά, δημιουργώντας το επόμενο διάστημα ένα νέο κατάστημα στα Τρίκαλα και ένα ακόμη στην Καλαμπάκα. Φέτος εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 400 εκατ. ευρώ σε τζίρο. Πρόσφατα λειτούργησε και ένα νέο κατάστημα στον Άγιο Αντώνιο στο Περιστέρι.
Αυτήν τη στιγμή η αλυσίδα έχει στο δίκτυό της 245 καταστήματα, ενώ για το 2024 έχει προγραμματίσει να δημιουργήσει 14 έως 15 νέα καταστήματα στο πλαίσιο της περαιτέρω οργανικής της ανάπτυξης.