Πού και πόσο αύξησε τις τιμές στα αναψυκτικά η Coca-Cola στην Ελλάδα

Τετάρτη, 01-Νοε-2023 08:25

Coca Cola: Ξεπέρασε τις εκτιμήσεις στο τρίμηνο και αναβάθμισε το outlook - Άλμα 2,5% η μετοχή

Του Γιώργου Λαμπίρη

Σε εφαρμογή βρίσκονται από τη Δευτέρα 30 Οκτωβρίου οι νέοι τιμοκατάλογοι αναψυκτικών της Coca-Cola στην Ελλάδα τόσο προς τα σούπερ μάρκετ και το λιανεμπόριο όσο και προς τους χονδρεμπόρους. Οι νέες τιμές ανακοινώθηκαν στα σημεία πώλησης των προϊόντων της Coca-Cola στη χώρα μας στις 13 Οκτωβρίου και ήδη έχει ξεκινήσει η εφαρμογή τους.

Σε επίπεδο διάθεσης στα κανάλια λιανικής και στα σούπερ μάρκετ οι ανατιμήσεις ξεκινήσουν από 4% στην εξάδα 1,5 λίτρου της Coca-Cola Light όπου η τιμή από τα 10,13 ευρώ ανέρχεται πλέον στα 10,54 ευρώ. Η αντίστοιχη αύξηση προς το χονδρεμπόριο για το ίδιο προϊόν είναι 4,1% από τα 8,88 ευρώ στα 9,24 ευρώ η εξάδα. Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι στα προϊόντα που πωλούνται στο λιανεμπόριο οι εκπτώσεις που μπορεί να προσφέρει κατά περίπτωση η Coca-Cola 3E που κάνει τη διανομή στην Ελλάδα μπορεί να φτάσει στα επίπεδα του 30% έως και 40% από την τιμή καταλόγου. Η μεγαλύτερη ανατίμηση του καταλόγου επιβάλλεται σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr στην εξάδα 1,5 λίτρου της Fanta Πορτοκάλι και Fanta λεμόνι, σε ποσοστό 11,5% προς το λιανεμπόριο. Σε αυτή την περίπτωση η τιμή από τα 7,44 ευρώ φτάνει πλέον τα 8,29 ευρώ ανά εξάδα για τη Fanta πορτοκάλι. Σε ό,τι αφορά το ίδιο προϊόν η ανατίμηση προς το χονδρεμπόριο ανέρχεται στα επίπεδα του 11,3% για τη Fanta πορτοκάλι, όπου από τα 6,52 ευρώ, η νέα τιμή είναι 7,26 ευρώ.

Σε ό,τι αφορά την κλασική Coca-Cola σε κουτάκι των 330ml στην 24άδα η τιμή αυξάνεται κατά 8,6% στη λιανική από τα 15,48 ευρώ στα 16,81 ευρώ και αντίστοιχα στη χονδρική κατά 8,5% από 13,58 ευρώ στα 14,74 ευρώ. Αντίστοιχα η 24άδα των 330 ml σε κουτάκι της Coca-Cola Zero προς τη λιανική αυξάνεται κατά 5,6% από τα 16,49 ευρώ στα 17,41 ευρώ και επίσης κατά 5,6% στη χονδρική από τα 14,46 ευρώ στα 15,27 ευρώ. 

Οι ανατιμήσεις επιβάλλονται σε όλο το φάσμα αναψυκτικών της Coca-Cola συμπεριλαμβανομένης εκτός των άλλων της Sprite και των Schweppes, ενώ οι νέες τιμές αφορούν σε όλους τους τύπους συσκευασιών και μεγεθών είτε πρόκειται για κουτάκι αλουμινίου, είτε για μπουκάλι PET, είτε για γυάλινη συσκευασία.

Ο ρόλος των προωθητικών ενεργειών στο λιανεμπόριο

Σημαίνοντα ρόλο διαδραματίζουν στον κλάδο των αναψυκτικών οι προσφορές που γίνονται στο λιανεμπόριο, όπου όπως προείπαμε μπορούν να φτάσουν ανά συσκευασία ακόμα και το 40%. Να σημειωθεί σχετικά ότι ο Zoran Bogdanovic, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Coca-Cola HBC κατά την χθεσινή ενημέρωση των χρηματιστηριακών αναλυτών μετά την δημοσίευση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας για το γ’ τρίμηνο του 2023, αναφέρθηκε στη σημασία που έχει να παραμείνει ανταγωνιστική η εταιρεία σε κάθε αγορά όπου δραστηριοποιείται. Όπως ανέφερε ο ίδιος μεταξύ άλλων οι προωθητικές ενέργειες διαδραματίζουν πρωτεύοντα ρόλο στην εμπορική πολιτική της εταιρείας. 

Σε ερώτημα ενός εκ των αναλυτών που συμμετείχαν στη συγκεκριμένη τηλεδιάσκεψη για το εάν και κατά πόσο λόγω της υφιστάμενης κατάστασης και των πληθωριστικών τάσεων που υφίστανται στην ευρωπαϊκή αγορά –θυμίζουμε ότι η Coca-Cola HBC είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εμφιαλωτής του ομίλου Coca-Cola με παρουσία και στην Ελλάδα-, επηρεάζεται η κατανάλωση, ο Z. Bogdanovic σημείωσε ότι η μείωση του διαθέσιμου καταναλωτικού εισοδήματος είναι υπαρκτή λόγω της αύξησης τιμών σε πολλές κατηγορίες αγαθών. Ο ίδιος μάλιστα συμπλήρωσε ότι υφίσταται περιορισμός της κατανάλωσης σε ορισμένες αγορές, στις οποίες ο όμιλος Coca-Cola HBC αναπροσαρμόζει τη στρατηγική του και διερευνά τις προωθητικές ενέργειες που θα πραγματοποιήσει για να κρατήσει και να ενισχύσει τον όγκο πωλήσεων των προϊόντων της. Τόνισε ανάμεσα σε άλλα ότι η επιχείρηση θα πρέπει να δώσει μεγαλύτερη βαρύτητα στην αύξηση του όγκου πωλήσεων και όχι μόνο στην ανάπτυξη τζίρου και κερδοφορίας, δεδομένου ότι οι ποσότητες είναι αυτές που στηρίζουν την κατανάλωση, ενώ ο τζίρος ενέχει πληθωριστικά χαρακτηριστικά και σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με τις ανατιμήσεις στα προϊόντα. 

Σε πρόσφατες δηλώσεις του ο Bogdanovic ανέφερε ότι ενώ η αναπροσαρμογή των τιμών έχει συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στα έσοδα της εταιρείας ανά περίπτωση κατά τη διάρκεια του έτους, η Coca-Cola HBC επιδιώκει μια ισορροπία του μείγματος τιμών και αύξηση του όγκου πωλήσεων που θα συντείνουν στη δημιουργία ανάπτυξης στο μέλλον. Η CCHBC θυμίζουμε ότι αναθεώρησε προς το θετικότερο τις ετήσιες προβλέψεις εσόδων της τον Αύγουστο καθώς επωφελήθηκε από τις αυξήσεις των τιμών.