Τρία νέα Planet Home έως το 2009

Πέμπτη, 11-Οκτ-2007 09:47

Του Νίκου Χρυσικόπουλου


Τρία νέα καταστήματα Planet Hone έως το τέλος του 2009 σχεδιάζει να δημιουργήσει στην ελληνική αγορά ο Όμιλος Επιχειρήσεων Γιαννούλα που αναπτύσσει και διαχειρίζεται την ελληνική αλυσίδα επίπλων και ειδών οικιακού εξοπλισμού. Σύμφωνα με τον επικεφαλής του ομίλου Κ. Γιαννούλα, τα νέα καταστήματα θα ανοίξουν σε Αθήνα (στα βόρεια προάστια), τη Θεσσαλονίκη και την περιφέρεια όπου στόχος είναι να χρησιμοποιηθεί η μέθοδος του franchise. Το επενδυτικό πλάνο του ομίλου προβλέπει και την επέκταση της αλυσίδας και εκτός Ελλάδας στο τέλος της δεκαετίας, με προτεραιότητα την αγορά της Ισπανίας.

Η Planet Home ξεκίνησε τη δραστηριοποίησης της το Δεκέμβριο του 2006 με το πρώτο της κατάστημα 7 χιλιάδων τετραγωνικών στην περιοχή του Μοσχάτου. Στο διάστημα έως το τέλος του περασμένου μήνα πραγματοποίησε πωλήσεις 5,5 εκατ. ευρώ.

Σε επίπεδο εξαμήνου, η Planet Home συμμετείχε κατά περίπου 47,45% στον κύκλο εργασιών της μητρικής εταιρείας (Χ. Γιαννούλας ΑΕ) και κατά περίπου 60% στα καθαρά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων. Την ίδια περίοδο η μητρική εταιρεία πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 8,1 εκατ. ευρώ έναντι 4,3 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο εξάμηνο του 2006 (+88,37%). Για το σύνολο του έτους, η διοίκηση εκτιμά ότι οι πωλήσεις θα υπερβούν τα 20 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη θα προσεγγίσουν τα επίπεδα των 1,1 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αποδοτικότητα αυτοχρηματοδοτούμενων επενδύσεων της τάξεως του 68,75% περίπου.

Δραστηριότητα σε τέσσερις τομείς

Ο Όμιλος Επιχειρήσεων Γιαννούλα είναι ένα αμιγώς ελληνικό επιχειρηματικό σχήμα που περιλαμβάνει τέσσερις εταιρείες, οι οποίες δραστηριοποιούνται στο χώρο του επίπλου και του οικιακού εξοπλισμού (Planet Home), στο χώρο της αυτοκίνησης (YMC), στις υπηρεσίες logistics (ΗΑRCO) και στον τομέα των τουριστικών επιχειρήσεων (ΠΟΚΟ).

Η εμπορική δραστηριότητά του ξεκίνησε τη δεκαετία του 1970 με τις πρώτες εισαγωγές εποχιακών ειδών από την Ευρώπη. Γρήγορα ασχολήθηκε με τον τουριστικό κλάδο με επίκεντρο τη Β. Ελλάδα, στις αρχές της δεκαετίας του 1990 όμως επικεντρώθηκε στις ασιατικές αγορές πραγματοποιώντας τις πρώτες εισαγωγές ειδών οικιακού εξοπλισμού και εποχιακών ειδών.

Σταδιακά, αποκτώντας ιδιόκτητες γραμμές παραγωγής στην Ασία κυρίως, έγινε ο μεγαλύτερος προμηθευτής εμπορικών αλυσίδων που δραστηριοποιούνται στο κλάδο του DYI (do-it-yourself) όπως η Praktiker, η Makro και η Alex Pak. Το 2000 αποφασίστηκε η είσοδος στο τομέα του λιανικού εμπορίου με επίκεντρο το έπιπλο και τα είδη σπιτιού.

Βάρος δόθηκε στις υποδομές του ομίλου και για το λόγο αυτό δημιουργήθηκε κέντρο logistics 20 χιλ. τετραγωνικών στη Μάνδρα που προηγήθηκε της λειτουργίας του Planet Home. Η επένδυση ύψους 12 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία του πρώτου καταστήματος ολοκληρώθηκε στο τέλος του 2006, με τη λειτουργία του να ξεκινά την ίδια περίοδο. Όπως σημειώνει ο επικεφαλής του ομίλου Κ. Γιαννούλας, "το Planet Home στηρίζεται σε ένα μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία του αφού διαθέτει αυτόνομη υποδομή από το στάδιο της παραγωγής μέχρι και τη παράδοση του προϊόντος".

Όσον αφορά το δεύτερο "πυλώνα" του ομίλου, τη YMC που παράγει και εμπορεύεται ελληνικού σχεδιασμού ιδιότητες γραμμές παραγωγής μοτοσικλέτες, σε λιγότερο από 2 χρόνια λειτουργίας διαθέτει ήδη δίκτυο 65 αντιπροσωπειών σε όλη τη χώρα. Όπως αναφέρει ο αντιπρόεδρος της YMC Ανδρέας Παπακυριακόπουλος, στόχος της εταιρείας είναι να συμπεριληφθεί στην πεντάδα των μεγαλύτερων εταιρειών του κλάδου εντός του 2008.

nikos.chrissikopoulos@capital.gr