Σύνταγμα: Σε "μαγαζί γωνία" του πρώην CEO της Alpha Bank ο όμιλος Sport Vision

Δευτέρα, 25-Σεπ-2023 07:35

Σύνταγμα: Σε "μαγαζί γωνία" του πρώην CEO της Alpha Bank ο όμιλος Sport Vision

Του Γιώργου Λαμπίρη

Με νέο κατάστημα στην οδό Μητροπόλεως 7, συστήνεται στην εγχώρια αγορά λιανικής ο σερβικός όμιλος αθλητικών ειδών, Sport Vision. O όμιλος, ο οποίος εισήλθε στη χώρα μας τα τελευταία περίπου δυόμισι χρόνια έφερε στην αγορά ένα νέο μοντέλο καταστήματος αθλητικών, το οποίο διαθέτει ειδικές συλλογές αθλητικών ειδών και αποκλειστικούς κωδικούς ενδυμάτων και υποδημάτων και φέρει την ονομασία "tike!”.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr το συγκεκριμένο ακίνητο που βρίσκεται στην καρδιά της πλατείας Συντάγματος και είναι διατηρητέο, ανήκει στον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Alpha Bank, Δημήτρη Μαντζούνη και αποτελεί μέρος μίας σειράς από ιδιαίτερα προβεβλημένα ακίνητα που ο ίδιος διατηρεί στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου της Αθήνας και ειδικότερα του Συντάγματος. Η συνολική του επιφάνεια ανέρχεται στα 250 τετραγωνικά μέτρα και κατά τις ίδιες πληροφορίες, προηγήθηκαν αρκετά εντατικές διαπραγματεύσεις μεταξύ της επιχείρησης και του κυρίου Μαντζούνη κατά την προηγηθείσα διετία, έως ότου καταλήξουν σε συμφωνία για τη μίσθωσή του. 

Ένα κατάστημα με "ειδικό χαρακτήρα”

Πρόκειται για μία κίνηση που ουσιαστικά έρχεται να προσθέσει ένα "ειδικού χαρακτήρα” κατάστημα στο δίκτυο της Sport Vision, η οποία έως τώρα διατηρούσε μία σειρά από σημεία πώλησης με τις εμπορικές ονομασίες Sport Vision και Buzz σε αρκετές περιοχές της Ελλάδας. Μάλιστα, θεωρείται ότι αποτελεί το αντίπαλον δέος της Cosmos Group που εξαγοράστηκε το 2022 από τον βρετανικό κολοσσό αθλητικών JD Sports και διατηρεί τα εμπορικά σήματα Cosmos Sport, Sneaker 10, Slam Dunk, Random καθώς και το σήμα JD Sports, το οποίο αναπτύσσει εντατικά το τελευταίο διάστημα, με σχεδιασμό από τα 5 καταστήματα που ήδη λειτουργεί σε Ελλάδα και Κύπρο σήμερα να φτάσει τα 10 έως το τέλος του οικονομικού της έτους στις 31 Ιανουαρίου του 2024. 

Το Σύνταγμα την τελευταία διετία αποτελεί προορισμό για ανάλογου χαρακτήρα καταστήματα με αυτόν του "tike!”, καθότι εκτός από το κατάστημα Phatsoles που ξεκίνησε από τη Γλυφάδα επίσης με επιλεγμένες και σπανιότερες συλλογές αθλητικών και στη συνέχεια δημιούργησε κατάστημα στην οδό Κορνάρου, κάθετη στην Ερμού και άλλοι παίκτες συγκεντρώθηκαν τον τελευταίο ένα χρόνο στον ίδιο πεζόδρομο. Πρόκειται για τη Flower Kickz του Γιάννη Λουλούδη, ο οποίος ξεκίνησε από τα μαθητικά του χρόνια να συλλέγει sneakers και να τα μεταπωλεί σε αρκετά υψηλότερη τιμή από την τιμή λιανικής καθώς και για το Aftermath – μεταφέρθηκε στην Κορνάρου από την πλατεία Καρύτση όπου βρισκόταν -, ένα ακόμη κατάστημα που αγοράζει sneakers και τα μεταπωλεί στη συνέχεια, σε τιμή πολλαπλάσια της αρχικής λόγω της σπανιότητας που αυτά παρουσιάζουν.

Οι αριθμοί της Sport Vision

Σε ό,τι αφορά τη Sport Vision στην Ελλάδα  ο κύκλος εργασιών έκλεισε στα 5 εκατομμύρια ευρώ στο τέλος του 2022 για τη χρήση που προηγήθηκε. Σημειώνεται ότι στη λήξη της προηγούμενης χρονιάς η Sport Vision διέθετε στη χώρα μας 8 καταστήματα. O κύκλος εργασιών της επιχείρησης για το 2023 υπολογίζεται ότι θα ανέλθει στα 15 εκατομμύρια ευρώ. 

Διεθνώς ο όμιλος Sport Vision απασχολεί περισσότερα από 5.000 άτομα προσωπικό και δραστηριοποιείται σε 13 χώρες: Σερβία, Βοσνία και Ερζεγοβίνη, Κροατία, Σλοβενία, Μαυροβούνιο, Βόρεια Μακεδονία, Αλβανία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Ελλάδα, Τσεχία, Σλοβακία και Ουγγαρία. Ο κύκλος εργασιών της κινείται πάνω από τα επίπεδα του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ. 

Με μέση ετήσια ανάπτυξη 16,4% η παγκόσμια αγορά μεταπώλησης αθλητικών – Η στρατηγική του περιζήτητου

O τομέας της μεταπώλησης αθλητικών (resale) εκτιμάται ότι στο τέλος του 2022 έκανε τζίρο 10,6 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως, ενώ θα έχει φτάσει τα 51,2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2032 με μέση ετήσια ανάπτυξη 16,4% στην περίοδο 2023-2032. Παρά το γεγονός ότι κάποιοι πιστεύουν πως έρχεται να αφαιρέσει πωλήσεις από τις μεγάλες εταιρείες κατασκευής και εμπορίας αθλητικών ειδών όπως η Nike και η Adidas, καθώς δημιουργεί επί της ουσίας μίας παράλληλη αγορά, αρκετοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι αποτελεί μέρος της στρατηγικής των εταιρειών, προκειμένου να δημιουργούν τεχνητή έλλειψη και ζήτηση για συγκεκριμένα μοντέλα παπουτσιών ή ρούχων, τα οποία γίνονται συλλεκτικά και περιζήτητα και με αυτόν τον τρόπο ενισχύουν την αναγνωρισιμότητα και την ισχύ των μαρκών.